Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

szpera


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
198 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 lipca 2013 - 09:01

pany 400 za szperunek z b 2,5 w automacie to dobry pomysł do mojego manuala!? cena do przyjęcia!?


Wszystko zależy w jakim stanie jest szpera, ile z niej zostało.

#182 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 26 lipca 2013 - 10:50

no właśnie się naczytałem że w razie co wystarczy tarczkę dołożyć i śmiga jak nowy!
Może ktoś by podpowiedział jak po otwarciu mostu pomierzyć i wiedzieć kiedy dokładać przekładkę kiedy nie!?

#183 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 lipca 2013 - 10:58

no właśnie się naczytałem że w razie co wystarczy tarczkę dołożyć i śmiga jak nowy!
Może ktoś by podpowiedział jak po otwarciu mostu pomierzyć i wiedzieć kiedy dokładać przekładkę kiedy nie!?


To nie takie proste wymienić i już:) Pytałeś gdzieś ile taka tarczka kosztuje?:)
Kurde nie bardzo widzę jak ocenić i pomierzyć szperę bez jej rozkręcenia i obejrzenia poszczególnych tarcz i przekładek.

A może ma ktoś jakis dostęp to takich tarczek i wie ile kosztują? Ja kiedyś dzwoniłem do salonu to na poczatku gość nie wiedział o czym w ogóle mówie, ale później poszukał i powiedział że rzeczywiście jest coś takiego, ale cena i ile pamiętam to kosmos hehe

#184 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 26 lipca 2013 - 11:03

no ponoć się dorabia tarczkę dystansową z blachy nierdzewnej i hula!
tak się odezwałem bo jest kilka tematów o szperunku ale żadnych info o weryfikacji stanu i reanimacji.
wiadomo że trzeba zajrzeć do środka ale jakieś dane pomiarowe tarczek i przekładek by się zdały :)

#185 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lipca 2013 - 11:06

no właśnie się naczytałem że w razie co wystarczy tarczkę dołożyć i śmiga jak nowy!
Może ktoś by podpowiedział jak po otwarciu mostu pomierzyć i wiedzieć kiedy dokładać przekładkę kiedy nie!?


Nie wystarczy tarczkę dołożyć, musisz to zrobić z obydwu stron.

Co do pomiarów, to sprawdź wstępne spięcie. Należy zablokować jedną półoś a na drugą nałożyć klucz dynamometryczny. Generalnie 100Nm w górę jest wystarczającą wartością aby szpera spinała szybko i skutecznie.

#186 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 26 lipca 2013 - 11:12

konkretnie krótko i na temat :)

#187 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 lipca 2013 - 22:16

no ponoć się dorabia tarczkę dystansową z blachy nierdzewnej i hula!
tak się odezwałem bo jest kilka tematów o szperunku ale żadnych info o weryfikacji stanu i reanimacji.
wiadomo że trzeba zajrzeć do środka ale jakieś dane pomiarowe tarczek i przekładek by się zdały :)


A wiesz może coś więcej o tej tarczce z blachy chromoniklowej? Tzn grubość i może jakiś jej konkretny gatunek? Jeśli by to załatwiało sprawę, a nie bardzo mi się wydaje to mógłbym coś takiego wyciąć :)

#188 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 26 lipca 2013 - 22:39

Ktoś pisał że z pacy robił :-)

#189 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 lipca 2013 - 22:43

Ktoś pisał że z pacy robił :-)


Gdzies to też czytałem, ale o ile dobrze pamiętam to nie robił tarczek tylko taka podkładkę którą podłożył by szpera bardziej spinała.
Szlifuje się ją do odpowiedniej grubości i mierzy moment spięcia.

#190 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 26 lipca 2013 - 22:56

No no. To miałem na myśli :-)

#191 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lipca 2013 - 23:20

Ja z Loghardem z pacy murarskiej robiliśmy :). Ale grubośc materialu trzeba dobrac indywidualnie

#192 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 26 lipca 2013 - 23:23

O i znaleźli się ''pacownicy'' miesiąca :-) polak potrafi

#193 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 lipca 2013 - 23:27

Ktoś pisał że z pacy robił

Wars:)

#194 OFFLINE   superkudrel

superkudrel
  • 92 postów
  • Dołączył: 17-06-2011
  • Skąd: Kraśnik
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 sierpnia 2013 - 06:08

Jest zasada: Tył auta w górze, jednym kołem kręcę do przodu, jeżeli drugie kręci się w przeciwnym kierunku - szpery brak, jeżeli w tym samym - szpera jest. A jeżeli nie kręci się w ogóle?:)

#195 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 sierpnia 2013 - 06:40

Jest zasada: Tył auta w górze, jednym kołem kręcę do przodu, jeżeli drugie kręci się w przeciwnym kierunku - szpery brak, jeżeli w tym samym - szpera jest. A jeżeli nie kręci się w ogóle?:)


To masz szperę tylko nie ma wstępnego spięcia lub nie masz szpery, a na jenym kole masz duże opory toczenia, zapieczony hamulec, uwalone łożysko itp.

#196 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 sierpnia 2013 - 11:49

Tył auta w górze, jednym kołem kręcę do przodu, jeżeli drugie kręci się w przeciwnym kierunku - szpery brak, jeżeli w tym samym - szpera jest. A jeżeli nie kręci się w ogóle?

Akurat tym bym sie nie kierowal, jesli bym chcial sprawdzic, czy jest szpera.

#197 OFFLINE   kolec.pjb

kolec.pjb

    pierwsza szóstka okp

  • 294 postów
  • Dołączył: 25-04-2009
  • Skąd: NKE / GD
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpnia 2013 - 16:38



w taki sposób też możesz sprawdzić

#198 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 listopada 2013 - 17:08

Witam właśnie kupiłem szperę i chce w niej zmienić zimeringi jak to się robi ?? trzeba te rozprężne zabezpieczenia bo bokach wyjąć tak ?? a tam gdzie wchodzi wał ?? i gdzie je kupić bo nigdzie nie moge znaleść ... a drugie pytanie jaki do niej olej
taki ?? http://allegro.pl/ca...3658699203.html
czy taki ?? http://allegro.pl/va...3671945498.html

#199 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 listopada 2013 - 17:20

Motul 90pa