Odcięcie pompy i odpalanie na gazie (gdy jest powyżej 5 st.)
#1 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2006 - 09:11
...wystarczy wsadzic przekaźnik odcinajacy ja po przejsciu na gaz...
Czytałem gdzieś, że tak robią (lub radzą) niektórzy gazownicy-partacze i że to grozi z upływem czasu jakimiś niezbyt miłymi konsekwencjami. Ale nie pamiętam dokładnie czym. Czy ktoś posiada jakieś doświadczenie lub wiedzę w tym temacie?
Bo szkoda żeby kolega sobie zrypał autko
poza tym Dextran napisał:
Nie wiem jak Wy ale ja odpalam od razu na gazie bez najmniejszego problemu jesli tylko temp. jest powyzej 5 stopni
I też czytałem, że autka tego nie lubią.
Chyba, że w przypadku odcięcia pompy to już i tak nie ma znaczenia.
Pozdro
#2 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2006 - 15:19
#3 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2006 - 15:35
#4 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2006 - 15:54
#5 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2006 - 16:43
ma sens jeżeli chcesz zaoszczędzić sobie kłopotów i kosztówOdcinanie pompy nie ma sensu
#6 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2006 - 16:46
Jakich kłopotów? :neutral:ma sens jeżeli chcesz zaoszczędzić sobie kłopotów i kosztów
#7 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2006 - 17:04
a takich, że jak juz napisano, przy malej ilości paliwka po jakims czasie szlag trafi pompe i bedzie trzeba kupować nowa i się grzebać, a tak dzieki kawałkowi kabelka i przełącznika unikniesz tego, a zaoszczędzoną kaskę na dobre :piwo: przeznaczyszJakich kłopotów?
#8 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2006 - 17:10
Jeśli zaś paliwa w baku nie ma, to przyniesie to inne konsekwencje poza zniszczeniem pompy.
Nie lepiej zatankować 1/4-1/2 zbiornika i niech wszystko sobie pływa w benzynie? :neutral:
#9 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2006 - 17:28
i po 3 miechach masz to paliwo do wyy..laniaNie lepiej zatankować 1/4-1/2 zbiornika i niech wszystko sobie pływa w benzynie? :neutral:
#10 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2006 - 17:32
Nieprawda. Ja to paliwo wypalę przy rozruchu.i po 3 miechach masz to paliwo do wyy..lania
To najzdrowszy układ:
- paliwo w baku
- pompa pracująca cały czas
- odpalanie na gazie [Edit: odpalanie na beznynie miało być] :mrgreen:
Po co kombinujecie? :razz:
#11 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2006 - 20:36
-paliwo w baku
-odpalanie zawsze na benie
-co jakiś czas jakiś odcinek drogi na benie
dzięki temu pompa ok,wtryski ok,wolę zalać raz w miesiącu beny za 50 zeta niż wywalić któregoś dnia parę stów
#12 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2006 - 02:12
Wtryskiwacze - sorry ale nie rozumiem jaka jest roznica pomiedzy jazda na lpg II gen. z wylaczona pompa a wlaczona odnosnie korozji wtryskiwaczy. Zarowno w 1 jak i w 2 przypadku przez wtryskiwacz nie leci ani kropla benzyny... wtryski sa zamkniete a emulator podaje sygnal oszukujacy ECU.
Wydaje mi sie ze najzdrowsza metoda to odpalanie na gazie, takie codzinne plukanie pompy, ukladu paliwowego i wtyskow... inna sprawa: zauważcie tez ze po przekreceniu kluczyka pompa czy tego chcemy czy nie wlacza sie aby wytworzyc cisnienie wiec tez pracuje pare sekund...
Temp. przelaczania na gaz - tak, przelaczanie przy temp parownika 5 st. skraca zywotnosc membran ale biorac pod uwage ze taki zestaw naprawczy kosztuje oko 70 zł i przeliczajac ile spalisz benzyny na dogrzewanie do 60 st. nie ma o czym gadac... ktos sprytny juz kiedys to liczyl, nie warto szanowac parownika, po prostu sie to nie oplaca... w zimie przy temp ujemnych oczywiscie lepiej go dogrzac powyzej zera bo przeciez gaz musi przejsc w stan lotny zanim trafi do cylindorw... z reszta u mnie i tak nie da sie przejsc na gaz ponizej 5 st. to jest min. jakie moge ustawic w centralce (stag-50).
#13 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2006 - 07:14
Pewnie też chciałeś napisać "odpalanie na benzynie". :razz:Wydaje mi sie ze najzdrowsza metoda to odpalanie na gazie, takie codzinne plukanie pompy, ukladu paliwowego i wtyskow...
Też tak sądzę. Ja mam 15 stopni, bo membrany już nie nowe i nie radzą sobie z niższą temperaturą.przelaczanie przy temp parownika 5 st. skraca zywotnosc membran ale biorac pod uwage ze taki zestaw naprawczy kosztuje oko 70 zł i przeliczajac ile spalisz benzyny na dogrzewanie do 60 st. nie ma o czym gadac
#14 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2006 - 08:10
a ja myślę że najlepszy układ to taki:
-paliwo w baku
-odpalanie zawsze na benie
-co jakiś czas jakiś odcinek drogi na benie
dzięki temu pompa ok,wtryski ok,wolę zalać raz w miesiącu beny za 50 zeta niż wywalić któregoś dnia parę stów
zgadzam się z Wolfem jeżeli będziesz odpalał na benie unikniesz zapieczenia wtryskiwaczy benzynowych
#15 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2006 - 21:20
#16 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2006 - 22:04
I jesli bym zakladal do omegi na pewno odcialbym pompe.
http://cgi.ebay.co.u...:MEUS:IT&ih=007
VW Passat 1.9 TDI '04 Kombi.