Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czujnik poziomu oleju???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
50 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jajcun

jajcun
  • 29 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 12 grudnia 2008 - 22:03

Witam. Mam taki mały problem, mianowicie czasem podczas jazdy na komputerze wyświetla mi sie napis "OELSTAND PRUFEN" (sprawdź poziom oleju) i po jakimś czasie ponownie gaśnie razem z kontrolką "CHECK" (czy jak to tam się pisze). Rzecz jasna olej został sprawdzony (jest między pół a 3/4 stanu), a ponadto wymieniony, przeczuwam że problem leży po stronie czujnika poziomu oleju lub po prostu zaśniedziałych styków. I tu moje pytania - czy się nie mylę co do tego czujnika, a jeżeli nie to gdzie ten czujnik się znajduję? Chodzi o Omegę B 3.0MV6 z '98. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.

#2 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 grudnia 2008 - 22:25

a dolej oleju do pelna i patrz czy pojawi sie komunikat. bardzo mocno wydaje mi sie ze nie bedziesz go dlugo widzial
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#3 OFFLINE   bomerpm

bomerpm
  • 43 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: nowy tomysl
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 13 grudnia 2008 - 11:47

Mam tak samo dolej oleju na maxa i na 98% nie ujrzysz Tego komunikatu ... a czujnik jak byś chciał sobie pogrzebać o ile się orientuje jest w misce olejowej ...

#4 OFFLINE   jajcun

jajcun
  • 29 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 13 grudnia 2008 - 15:01

Wielkie dzięki za radę. Rozumiem że silnik nie ucierpi przez ewentualny nadmiar oleju.

#5 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2008 - 15:44

Nie masz mieć nadmiaru oleju, tylko stan wlasnie między 3/4 a maximum.
Wtedy komunikat przestanie sie pojawiać.

przeszukaj forum pod kątem "oelmangel" a dowiesz sie wszystkiego.

#6 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 grudnia 2008 - 22:11

Wielkie dzięki za radę. Rozumiem że silnik nie ucierpi przez ewentualny nadmiar oleju.


jak bedziesz mial wlane za duzo oleju to moze go tobie wywalic przez siemeringi na wale i bedziesz musial je wymienic. po to jest zaznaczony poziom maksymalny zeby go nie przekraczac. u siebie (choc inny silnik) mam tak ze jak mam oleju na polowie to pali sie komunikat, pomiedzy polowa a maksem - wtedy czasem na postoju sie zapali. jak na maksa to nigdy. zawsze po wymianie oleju musze troche pojezdzic i uzupelnic do maksa.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#7 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 grudnia 2008 - 22:34

pomiedzy polowa a maksem - wtedy czasem na postoju

Ktoś to rozgryzł dlaczego? Nie mogę się pogodzić z faktem, że na postoju pojawia mi się komunikat brak oleju. 3/4 stanu? zero stanu to zrozumiem. Do tego czasami jak zejdę z wysokich obrotów i uskuteczniam na jałowym - to samo. Ale jak gwałtownie zmienie pas z prawego na lewy komunikat gaśnie, bo już dla odmiany z lewego na prawy już nie. I żadne tam zaśniedziałe wtyczki i inne takie bo moje są z pewnością najczystsze w kraju i za granicą. Może jest coś porąbane z obiegiem oleju i nie spływa do miski tak jak trzeba, albo się czujnik zawiesza i gwałtowne skręcenie kierą w lewo go odblokowywuje.

#8 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 grudnia 2008 - 23:17

chyba raczej olej sie w misce przelewa. najdziwniejsze jest to ze u mnie zawsze oelmangel zaswieci sie na postoju. glownie jak chce sobie auto zagrzac. tzn. komunikat pokaze sie jak nie mam maks oleju. w czasie jazdy czasem jak mam ponizej polowy. to rozumiem. ale na postoju i na wolnych obrotach?? styki oki. wiec albo czujnik jest w zlym miejscu, albo zle wskazanie na bagnecie.dobre rozwiazanie mam w renowce. przed uruchomieniem silnika wedruje wskazowka w gore pokazujac ile mamy oleju w silniku, szkoda ze w omie tego nie mamy. zreszta i tak mamy wiecej niz w innych autach ;)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#9 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2008 - 00:08

Tyle razy bylo już napisane dlaczego zapala sie oelmangel

To jest komunikat, nazqwijmy to po ludzku, z dynamicznego czujnika poziomu oleju.
Działa on tak, ze sprawdza ile razy w jednostce czasu poziom oleju spadł do minimum. Oznacza to nie mniej nie wiecej jak tyle, ze jak jedziesz po dziurach lub gwałtownie zmieniasz pasy ruchu - jednym słowem jak hustasz autem - to poziom oleju oscylujący w okolicach połowy stanu momentami spada do minimum i pojawia sie komunikat o tym, ze należy sprawdzić ile tego oleju jest. Jak oleju będzie 3/4-max to nawet 'hustając' autem poziom nie spadnie do minimum i komunikatu nie bedzie.

Bylo to na forum już wiele razy. Podałem jakiego hasła szukac. Nie ma co rozgryzac - już wszystko zostało napisane.

Jesli komunikat pojawia sie na postoju to albpo uszkodzony jest czujnik (co sie zdarza prawie tak często jak uszkodzenie czujnika poziomu płynu w układzie chłodzenia) albo stoicie na pochyłym terenie.

ps. "wskazanie na bagnecie dobre" tzn ze jest między min a max. Oelmangel też nie wskazuje na to, ze oleju jest ZA mało, tylko, ze jest go niewtystraczająco.
Zeby problemu nie było w omegach należy utrzymywać stan 3/4-max i po problemie.

#10 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 grudnia 2008 - 00:29

cita - umiemy czytac tylko czasem pamiec zawodzi. juz chyba przeczytalem wszystkie posty na forum i czasem sie miesza w glowie i czlowiek zapomina co i jak.

ps. ja nie mam problemu z tym komunikatem bo mam oleju prawie maks i mam spokuj. jak wyzej pisalem dzieje sie to u mnie po wymianie oleju. wystarczy uzypelnic do w/w poziomu i mam oki do nastepnej wymiany.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#11 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 grudnia 2008 - 14:13

A co z komunikatem Motoroil stand? Nie powinien właśnie on dać o sobie znać? Cita Spytam wprost. Czy czujnik może się zawiesić i wskazywać błędnie? Nigdy go nie widziałem tak na prawdę i nie wiem jak jest zbudowany.
Dziwi mnie jeszcze fakt, że na postoju zapala się niezależnie czy stoję na równym czy nie i gaśnie tylko jak ostro skręcę kierownicą w lewo. czyli nie jest to w normalnym rozumieniu "bujaniem". I dla jasności oleju mam MAX na stanie.

#12 OFFLINE   jajcun

jajcun
  • 29 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 15 grudnia 2008 - 17:01

I znowu mam pytanie. Dziś po wymianie płynu w chłodnicy zapalił mi się komunikat KUHLMITTEL STAND (chodzi o płyn w chłodnicy) lecz mam go na maksa - nie wiem już gdzie szukać. No i drugi komunikat zapala się czasem WASCHWWASS STAND - tego nie mogę sobie nigdzie przetłumaczyć. Poda mi ktoś przyczyny.

To drugie już znalazłem - chodzi o spryskiwacze - tylko dalej nie wiem czemu oba komunikaty są wyświetlane pomimo maksymalnego poziomu płynu chłodzącego (może układ nie został poprawnie odpowietrzony?) i pomimo dolania 4l płynu do spryskiwaczy???

#13 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2008 - 17:30

I znowu mam pytanie. Dziś po wymianie płynu w chłodnicy zapalił mi się komunikat KUHLMITTEL STAND (chodzi o płyn w chłodnicy) lecz mam go na maksa - nie wiem już gdzie szukać. No i drugi komunikat zapala się czasem WASCHWWASS STAND - tego nie mogę sobie nigdzie przetłumaczyć. Poda mi ktoś przyczyny.

To drugie już znalazłem - chodzi o spryskiwacze - tylko dalej nie wiem czemu oba komunikaty są wyświetlane pomimo maksymalnego poziomu płynu chłodzącego (może układ nie został poprawnie odpowietrzony?) i pomimo dolania 4l płynu do spryskiwaczy???


1. To temat o czujniku poziomu oleju
2. O kuhmittel stand na forum było już wiele razy (3/4 omeg ma uszkodzony ten czujnik
3. co do poziomu płynu spryskiwacza - pewnie też padl czujniczek.

#14 OFFLINE   jajcun

jajcun
  • 29 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 15 grudnia 2008 - 17:37

Przeszukałem forum i znalazłem rozpiskę wszystkich błędów więc jest OK, dziwi mnie tylko fakt że komunikat o płynie w chłodnicy zapalił się dziś po wymianie płynu. Wiem że szukajka nie gryzie, tylko czasem naprawdę trudno znaleźć odpowiednie wyniki - wszystko zależy od słowa kluczowego.

#15 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2008 - 18:01

I jak znam życie i te czujniki to jeszcze nie raz sie "odwiesi" a radość Twa krótko trwać będzie, bo znów padnie.
Albo wymienisz, albo sie przyzwyczaisz.

#16 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 grudnia 2008 - 18:56

dziwi mnie tylko fakt że komunikat o płynie w chłodnicy zapalił się dziś po wymianie płynu.

sprawdź czy w ogóle podłączona jest wtyczka do tego czujnika może macher wyciągał zbiorniczek i zapomniał wsadzić

#17 OFFLINE   nowakowski115

nowakowski115
  • 2 postów
  • Dołączył: 02-02-2009

Napisany 12 lutego 2009 - 21:57

Mam pytanie czy czujnik od oleju może tez pokazać ten kounikat oelmangel jeśli olej ma stan odpowiedni ale jest już wyeksplatowany nadaje się do wymiany???

#18 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2009 - 23:00

zalej do 3/4 stanu i powinno zgasnąć
jeżeli nie to masz czujnik skopany

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#19 OFFLINE   oma

oma
  • 83 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Wyrzysk

Napisany 13 lutego 2009 - 06:50

jajcun czujnik padl

#20 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 22 kwietnia 2013 - 08:46

jajcun czujnik padl


Witam, Panowie jak sprawdzić na "sucho" czujnik poziomu oleju (w misce) i które piny podłączyć miernikiem ?
Po kolei od stromy prostej ścianki ( +12V, sygnał, Masa) czy się mylę ?
GREKU