Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Regulacja hamulca recznego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 sierpnia 2009 - 13:57

Pytam czy trzeba ściągać osłony i wydechy bo z odkręceniem wydechów jest problem bo u mnie ktoś doszedł do wniosku że dlaczego nie zespawać całego wydechu:mad: Niedawno przerobiłem ostatni tłumik że mogę go odkręcić normalnie:) ale nastepne śruby są dopiero przy kolektorze:mad:

Ręczny działa:D Linkę wymieniłem i hamuje jak należy:) Co prawda nie stają koła na asfalcie ale hamulec równo łapie na 2 koła:) Stara z jednej strony była całkowicie zapieczona ( zardzewiała)

#42 OFFLINE   adiiiiiiii

adiiiiiiii
  • 83 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Okolice Ostrowca Świętokrzyskiego

Napisany 28 lutego 2010 - 23:43

Koledzy a ja mam take pytanie czy tą regulacyjną zembatką w bębnie mam kręcić z góry na dół czy z dołu do góry żeby podciągnąć linke?? Bo ręczny działa mi coraz słabiej a niebardzo mam jak wejść pod samochód żeby nad tłumikiem skręcić (brak kanału) i musze przy kołach.

#43 OFFLINE   miron3103

miron3103
  • 1 postów
  • Dołączył: 06-01-2011

Napisany 06 stycznia 2011 - 11:17

Dzięki za info już wiem jak mam się zabrać za ręczny

#44 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2011 - 16:41

musze przy kołach.

i tak ma być to jest podstawowa regulacja ręcznego !!

#45 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 06 stycznia 2011 - 18:41

i tak ma być to jest podstawowa regulacja ręcznego


Trochę kotlet co nie? Spojrzałeś na datę posta??

#46 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2011 - 21:15

Spojrzałeś na datę posta

no spojrzałem

Dzięki za info już wiem jak mam się zabrać za ręczny

i to chyba dzisiejsza ;)

#47 OFFLINE   rafgre

rafgre
  • 52 postów
  • Dołączył: 31-07-2010
  • Skąd: Toruń

Napisany 24 lutego 2011 - 21:04

Koledzy znacie może rozmiar i skok gwintu śrub(na gwiazdkę) które trzymają osłonę (tarczę kotwiczną) tarczy przymocowana do wahacza ?

#48 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2011 - 14:51

Koledzy znacie może rozmiar i skok gwintu śrub(na gwiazdkę) które trzymają osłonę (tarczę kotwiczną) tarczy przymocowana do wahacza ?

w EPC jest tylko tyle M6 X 10

#49 OFFLINE   rafgre

rafgre
  • 52 postów
  • Dołączył: 31-07-2010
  • Skąd: Toruń

Napisany 25 lutego 2011 - 22:49

podaję dla potomnych.Tarcza kotwiczna jest przymocowana do wahacza 4 szt. śrub 10, skoku gwintu 1,25..

#50 OFFLINE   Jacek_JI

Jacek_JI

    ;p

  • 41 postów
  • Dołączył: 16-12-2007
  • Skąd: Reszów

Napisany 06 kwietnia 2011 - 08:57

Witam,

Mam problem tego typu że stary mechanizm ręcznego w jednym kole mi "zmieliło"
i brakuje mi części pokazanej na tym rys: (w kółku)
Dodany obrazek
Jak się to fachowo nazywa i czy w ogóle można coś takiego nowego kupić?

#51 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2011 - 14:55

w EPC opisane jest to jako: łącznik, linka do wspornika hamulca tylnego GM 3432340 (514400)

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#52 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2011 - 14:57

Witam,

Mam problem tego typu że stary mechanizm ręcznego w jednym kole mi "zmieliło"
i brakuje mi części pokazanej na tym rys: (w kółku)
Dodany obrazek
Jak się to fachowo nazywa i czy w ogóle można coś takiego nowego kupić?


Nie wiem jak się to nazywa ale ma taki numer GM 514401 i kosztuje 33 pln.
Pytaj u siebie w ASO.

#53 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 13 kwietnia 2011 - 20:21

Hej,
mam pytanie,bo w całym wątku nie padła odpowiedz na pytanie:
w którą strone trzeba krecic tymi regulacjami,żeby podciągnąc reczny.
Pytam,bo zmieniałem szczeki i po wszystkim cos mi nie trzyma.

#54 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwietnia 2011 - 20:46

To zależy w którym kierunku masz założony ten bajer do regulacji, działa na zasadzie normalnej śruby.

#55 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 14 kwietnia 2011 - 18:43

To zależy w którym kierunku masz założony ten bajer do regulacji, działa na zasadzie normalnej śruby.


Ok.Wielkie dzieki za podpowiedz:up:Jutro podejscie drugie ;)

Uff,hamylec podciągniety,ale niestety nie obeszło sie bez zdejmowania tarcz.
Jakos przez otworek na "12 godzinie" nie chciało sie wyregulowac.

#56 OFFLINE   tobiasz87

tobiasz87
  • 15 postów
  • Dołączył: 03-06-2012

Napisany 14 listopada 2012 - 19:56

Hej,
mam pytanie,bo w całym wątku nie padła odpowiedz na pytanie:
w którą strone trzeba krecic tymi regulacjami,żeby podciągnąc reczny.
Pytam,bo zmieniałem szczeki i po wszystkim cos mi nie trzyma.


Z racji tego, że jestem świeżo po regulacji: aby podciągnąć szczęki w lewym kole kręcimy ząbkami do dołu, a w prawym do góry. Dodam jeszcze, że by lepiej widzieć co się w środku dzieje wkładamy świecącą diodę lub małą żaróweczkę w najbliższy otwór od śruby koła.

#57 OFFLINE   Spad

Spad
  • 4 postów
  • Dołączył: 05-01-2014
  • Skąd: Radzionków

Napisany 06 maja 2014 - 07:44

Cześć

Mam uszkodzony gwint na regulatorze ręcznego nad wałem napędowym.
Macie jakiś patent na naprawienie tego?
Czy może lepiej całą dźwignię wymienić?
Kolejna sprawa to jak wymienić tą dźwignię, i czy dużo przy tym jest roboty?

#58 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2014 - 21:50

Cześć

Mam uszkodzony gwint na regulatorze ręcznego nad wałem napędowym.
Macie jakiś patent na naprawienie tego?
Czy może lepiej całą dźwignię wymienić?
Kolejna sprawa to jak wymienić tą dźwignię, i czy dużo przy tym jest roboty?


W ostateczności można ustawić, zostawiając sobie sporą regulację na szczękach w tarczo bębnach, i cyknąć spawarką. Jak nie będzie już z czego regulować to wtedy wymienisz.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#59 OFFLINE   FreeDee

FreeDee

    ..::Omega Fan::..

  • 28 postów
  • Dołączył: 06-03-2011
  • Skąd: EL

Napisany 25 września 2014 - 19:15

Witajcie. :)
Nie wiecie może czasem gdzie mogę zakupić w Łodzi ten "bajer do regulacji"?
Może bardziej oświeceni koledzy podpowiedzą jak naprawdę nazywa się ta część lub podrzucą jakiś numer, bo tak naprawdę nie wiem czego szukać (w ecat'cie ta część jest podzielona na trzy elementy)?
Może ktoś z Łodzi posiada w zapasie i poratował by odsprzedażą?