Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kable, świece do LPG


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
151 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   giant0206

giant0206
  • 30 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Kęty

Napisany 25 grudnia 2009 - 22:52

Witam. Zycze wesołych świąt. A teraz do konkretów przejdzmy tylko prosze mnie przy świętach nie stresować że znowu to samo. Strzela mi jak na gazie jade podejzewam ze w tłumik a jak na benzynie pomykam to tak do 1500 obrotów dziwnie przerywa jak bny byl przytkany. pozniej juz jest ok. Cóż to za skrzat mi tam wpadł i psoci. Doradzcie mi co mam robic wymienilem swiece na ngk ( wczesniej tez je mialem 25 tyś km zrobiły) kable zmienilem na jakies jan czy jan .... wiem ze to dziadostwo i w poniedzialek bede juz mial ngk. czy to wyeliminuje te strzaly czy myslicie ze moze to cos innego. Doradzcie coś fachowcy.

#42 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 grudnia 2009 - 00:02

Przerywa Ci na benie i na LPG więc przyczyny trzeba szukać w samochodzie. Sprawdzałeś cewkę? Może masz gdzieś pękniętą, ja tak miałem i miałem podobne objawy.

#43 OFFLINE   giant0206

giant0206
  • 30 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Kęty

Napisany 26 grudnia 2009 - 17:41

na gazie strzela gfdy jest dociazoma czyli tak do 2000 tys obrotów a na benzynie do 2000 tys muli i przerywa pozniej idzie jak igla

#44 OFFLINE   Marif

Marif

    mgrOmega

  • 331 postów
  • Dołączył: 06-03-2007
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 grudnia 2009 - 18:44

Wywal te przewody i kup bosha albo beru bo moim zdaniem to na bank wina badziewnych przewodów.
I`m The Legend - OPEL OMEGA











[SIGPIC][/SIGPIC]

#45 OFFLINE   giant0206

giant0206
  • 30 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Kęty

Napisany 26 grudnia 2009 - 19:14

a ngk nie wystarcza?
wczesniej na nich jezdzilem i dwa i pol roku wytrzymały

#46 OFFLINE   chrisstos

chrisstos
  • 9 postów
  • Dołączył: 30-03-2009

Napisany 26 grudnia 2009 - 22:49

Ja swego czasu, gdy jeszcze nie miałem gazu, miałem kable Janmor i świece Beru. Było ok do dnia, w którym zapaliłem auto i wypadła jedna sekcja w cewce. Mysłałem, że to tylko cewka i mimo ostrzeżeń kolegów z forum wymieniłem tylko cewke (bo kable i świece miały tylko kila tyś. kilometrów i niecały rok) i po zrobieniu 3 km w nowej cewce wypadła ta sama sekcja co w starej. Wtedy kupiłem kable NGK i znów świece Beru i nową cewkę także Beru. Problem zniknął do czasu kiedy założyłem gaz. Na gazie szarpało od czasu do czasu i było to dośc denerwujące, regulacje nie pomagały, w końcu kupiłem nowe świece NGK i jest dużo dużo lepiej, reszta to już tylko detale. Gość, który mi wymieniałe świece mówił, że czasem któraś coś niedomagała ale jak mu powiedziałem, że mają miesiąc to się mocno ździwił dlatego do gazu nigdy już nie kupię Beru. Może miałem pecha z tymi kablami i świecami ale raczej już ich nie kupię i nie polecę. Chętnie bym montował oryginalne GM ale nie mam dostępu od ręki bo mieszkam w małym mieście nikt tutaj tym nie handluje chyba, że podjadę do niemiec do serwisu bo widzę go z okna ale to już troszke inna cena będzie ale może jakość też :).

#47 OFFLINE   giant0206

giant0206
  • 30 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Kęty

Napisany 27 grudnia 2009 - 11:43

ok wszystko pieknie ładnie ale powiedzcie mi czy te moje nieszczesne objawy moga sie zakonczyc gdy wymienie kable wn czy jednak bede sie musial skoncentrowac na zakupie cewki i podpowiedzcie mi jak mam sprawdzic czy cewka w moim autku jest sprawna czy nie??

#48 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 grudnia 2009 - 18:32

Najlepiej będzie jak zaczniesz od wymiany przewodów a czy na tym się skończy to nikt Ci raczej nie powie.

#49 OFFLINE   giant0206

giant0206
  • 30 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Kęty

Napisany 28 grudnia 2009 - 21:24

Stało sie. Wszystko działa jak należy. Cewka wariowała ale juz jest nowa. Utopione pieniądze w kable i swiece ale przy gazie nawet nie tak bardzo szkoda .))

#50 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 31 grudnia 2009 - 13:37

Stało sie. Wszystko działa jak należy. Cewka wariowała ale juz jest nowa. Utopione pieniądze w kable i swiece ale przy gazie nawet nie tak bardzo szkoda .))


...ciesz się że nie masz V6:-)
Pozdrawiam

#51 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 stycznia 2010 - 21:38

...ciesz się że nie masz V6:-)
Pozdrawiam


Dlaczego ma się cieszyć? Bardzo fajne silniki :) Cieszę się że sprawa się rozwiązała.

#52 OFFLINE   golowy

golowy
  • 274 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 16 maja 2010 - 16:31

Witam kolegów, odgrzeje trochę kotleta, wszystko ładnie opisane na temat świec i kabli. Będę wymieniał u siebie świece na GM oczywiście 2 elektrodowe. Tylko nie mogłem nigdzie doczytać jaki mam być prawidłowy odstęp gdy mam lpg. Jedni piszą 0,7 drudzy 0,8. Ja mam teraz świece NGK i przejechane jakieś 30tyś na nich przerwa jest 0,8. według mnie silnik ciut gorzej odpala czasami jak by zakasłał. jakiś czas temu było 0,7 i było chyba gorzej tak mi się wydaję. Wiec chciałbym od razu ustawić odpowiednią przerwę do lpg bo jak się kupuję to bodajże są ustawione fabrycznie 1,1 tak się gdzieś doczytałem. Dlatego jak ktoś wie ile powinno być to niech mi podpowie.
Pozdrawiam

#53 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 maja 2010 - 17:14

U siebie mam założone świece prosto z pudełka również oryginalne GM i odpukać jest wszystko ok.

#54 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2010 - 17:17

Będę wymieniał u siebie świece na GM oczywiście 2 elektrodowe. Tylko nie mogłem nigdzie doczytać jaki mam być prawidłowy odstęp gdy mam lpg. Jedni piszą 0,7 drudzy 0,8.


Daj 0,8 mm, będzie dobrze na gazie. Ja ustawiam na drucik 0,8 (rzeczywista grubość 0,76-0,78 mm).

#55 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 maja 2010 - 21:43

na lpg mniej - ciasne 0,8 bedzie ok
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#56 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 maja 2010 - 21:47

Ja również zakładam ustawione tak jak fabrycznie-prosto z pudełka:)
Gdy ustawiałem specjalnie pod lpg lub gazownik kupował mi specjalne świece to działy się straszne rzeczy i świece od razu lądowały u gazownika na biurku z ciekawą wiązanką:p

#57 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 marca 2011 - 18:25

oczywiście 2 elektrodowe


Mógłby mi ktoś tak na chłopski rozum wytłumaczyć dlaczego 2 elektrodowe a nie jedno- czy cztero-, kiedy się stosuje takie a kiedy inne. Chcę wymienić świece i po przeczytaniu wątku wynika iż mam zakupić 2-elektrodowe lub 1-, tak?

Przepraszam, jeśli pytam o głupoty, ale tyle tego jest, że można się zagubić :-/

#58 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2011 - 18:33

swieca (jak kazda inna czesc) jest zaprojektowana do innych czesci wspolprtacujacych i ma osiagnac cel jaki wyzaqnczyl projektant.
swieca to nie tylko ilosc elektrod ale material gwint polaczenie z glowica itd...
do silnika x20xev idzie swieca dwuelektrodowa (w oryginale szedl bosch FLR8LDC)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#59 OFFLINE   sebastian1

sebastian1
  • 27 postów
  • Dołączył: 23-11-2010
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 marca 2011 - 20:50

ja nigdy zadnych przerw nie ustawiałem zawsze zakładam tak jak z pudełka wyciągne a świece kupuje ngk lub denso

#60 OFFLINE   kgreg

kgreg
  • 59 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: SBE

Napisany 16 marca 2011 - 13:46

Ja jak posłuchałem gaziarza i zmieniłem u siebie na dwuelektrodowe to silnik wyraźnie nierówno chodził. Jak założyłem 4-ro elektrodowe takie jak powinny być do tego silnika to chodzi jak zegarek. Gaz ma podobno większe napięcie jonizacji od oparów benzyny ale ja bym przerwy nie zmieniał. Moim zdaniem kolega kczech ma rację pisząc że komponenty przewidziane są do współpracy w pewnych zestawieniach i tak ich należy używać. Tak że zakładać to co fabryka przewidziała i jeździć.