Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kod 87 i 94


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Arek_78

Arek_78
  • 27 postów
  • Dołączył: 12-06-2008
  • Skąd: Lubin

Napisany 29 września 2008 - 08:32

Witam wszystkich forumowiczów

Na początku wielkie podziękowanie dla naszego kolegi piwka za interfejs.


Od pewnego czasu po włączeniu zapłonu zapala mi się kontrolka silnika, wystarczy potem wyłączyć zapłon i po ponownym włączeniu już się nie zapala. Na ciepłym silniku również nie ma tego problemu.

Zczytałem błędy kompa i oto co mi pokazał Opelscanner:

"Glow time control defective
Concerned Terminals:
87, 94"

87 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
94 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie

Posiadam Omege FL 2.2 DTI (Y22DTH) z 2001r., sedan, przebieg 200 tys. km.


Proszę o wyjaśnienie gdzie szukać tego przekaźnika (najprawdopodobniej do wymiany będzie) oraz czy te kody są od siebie zależne?

Dodam że od czasu gdy serwis zrobił mi alternator autko dziwnie się zaczęło zachowywać po włączeniu klimy bądź samych nawiewów - silnik od czasu do czasu przycina.


Pozdrawiam

#2 OFFLINE   Arek_78

Arek_78
  • 27 postów
  • Dołączył: 12-06-2008
  • Skąd: Lubin

Napisany 02 października 2008 - 13:58

Byłem w Oplu i stwierdzili, że nie ma czegoś takiego jak "Przekaźnik sprężarki klimatyzacji"

Wg rozmieszczenia przekaźników w książce "Sam naprawiam..." pokazałem im winowajcę i po jego numerze stwierdzili, że to jest oznaczenie przekaźnika wentylatora chłodnicy klimatyzacji.

Teraz już zgłupiałem, bo wątpię aby Oma B FL miała inne rozmieszczenie przekaźników niż w podręczniku.

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 października 2008 - 14:47

Witam wszystkich forumowiczów

Na początku wielkie podziękowanie dla naszego kolegi piwka za interfejs.


Od pewnego czasu po włączeniu zapłonu zapala mi się kontrolka silnika, wystarczy potem wyłączyć zapłon i po ponownym włączeniu już się nie zapala. Na ciepłym silniku również nie ma tego problemu.

Zczytałem błędy kompa i oto co mi pokazał Opelscanner:

"Glow time control defective
Concerned Terminals:
87, 94"

87 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
94 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie

Posiadam Omege FL 2.2 DTI (Y22DTH) z 2001r., sedan, przebieg 200 tys. km.


Proszę o wyjaśnienie gdzie szukać tego przekaźnika (najprawdopodobniej do wymiany będzie) oraz czy te kody są od siebie zależne?

Dodam że od czasu gdy serwis zrobił mi alternator autko dziwnie się zaczęło zachowywać po włączeniu klimy bądź samych nawiewów - silnik od czasu do czasu przycina.


Pozdrawiam


kolego sa interfejs to nie wszystko. 87 i 94 to nie bledy tylko tak jak masz napisane " Concerned Terminals:
87, 94""

reszty szukaj w schematach elektrycznych. i zrob porzadek z przekaznikiem grzania swiec zarowych. blad byl w jakim trybie ?




 


#4 OFFLINE   Arek_78

Arek_78
  • 27 postów
  • Dołączył: 12-06-2008
  • Skąd: Lubin

Napisany 04 października 2008 - 21:57

Kolego dziękuję za zainteresowanie - śledząc forum zauważyłem, że moja usterka jest wyjątkowa i nie powtarza się za często.

Niestety mechanikiem to ja nie jestem.

Komunikat o błędach wyskakuje mi przy diagnostyce silnika. Dzisiaj wyciągnąłem przekaźnik którzy rzekomo miałby odpowiadać za to zamieszanie i rzeczywiście steruje on wentylatorem ale w puszce z bezpiecznikami koło akumulatora.

Wyciągnąłem ten przekaźnik, zczytałem jeszcze raz kompa i żadnych nowych błędów. Więc mam nadzieje że to właśnie o niego chodziło. Oznaczenie przekaźnika to GM 90 358 473. Teraz już jest za ciemno na jakiekolwiek diagnostyki ale rano sprawdze przekaźnik czy nie jest uwalony a potem będę dalej szukał na przewodach.

Jeżeli chodzi o podgrzewanie przez świece żarowe - auto odpala tak samo na zimnym jak i na ciepłym silniku - na tą chwilę zaryzykuję stwierdzenie że świece grzeją ;) i ten przekaźnik o którym wspomniałeś jest cały i zdrowy :)

#5 OFFLINE   Arek_78

Arek_78
  • 27 postów
  • Dołączył: 12-06-2008
  • Skąd: Lubin

Napisany 09 października 2008 - 08:45

Beast najprawdopodobniej masz rację co do przekaźnika świec żarowych.

Świece mam nowe, kable sprawdzone, przekaźnik który podejrzewałem był co prawda uwalony, ale to nie on powodował te kody.

Kto mi teraz powie jak mam się dostać do przekaźnika grzania świec żarowych? Z dołu mam marne szanse chyba że ktoś z Was ma jakiś patent na jego wymianę?

#6 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2009 - 17:17

Wita.PO wielu próbach połączenia kompa z autem udało mi się zczytać i skasować błędy.
Niestety zmartwił mnie jeden błąd o nr 87.Przekażnik klimatyzacji.
Od czego zacząć szukać i gdzie?
[ATTACH]3652[/ATTACH]
Który to może być z foto powyżej? K60?

#7 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2012 - 13:54

No to i mnie problem dopadł błąd 87 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie

Na początek wspomnę że błąd wyskoczył przez brak mojej zgrabności i zrobienie zwarcia w złączu diagnostycznym wentylatorów pinów 2 i 3

Piny w tym złączu opisane są jako:

Podanie masy na pin nr:
1 - symuluje załączenie pierwszego biegu przez górny czujnik
2 - symuluje wysokie ciśnienie w układzie klimy
4 - symuluje załączenie drugiego biegu przez górny czujnik
5 - symuluje załączenie drugiego biegu przez dolny czujnik

pin 3 - pojawia się tam +12V po włączeniu zapłonu
pin 6 - masa


Objawy:
po za checkiem i wspomnianym błędem, brak pracy wentylatorów w momencie włączenia klimy, bym nie zauważył iż check wywaliło gdybym klimy nie wyłączył, wyłączenie klimy wywala kontrolkę, na włączonej klimie checka nie ma.

Wymieniłem 6 przekaźników związanych z wentylatorami w trójkątnej skrzynce, sprawdzone wszystkie bezpieczniki. przejrzenie schematów klimy niewiele dało (załącznik)

Dalsze objawy to brak możliwości ze złącza diagnostycznego wentylatorów, uruchomienie czegokolwiek. Jedynie czego nie próbowałem to podać masę z akumulatora w celu sprawdzenia, ale bardziej mnie zastanawia gdzie jeszcze szukać.

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2012 - 17:38

gdzie jeszcze szukać

Za centralka z bezpiecznikami pod kiera masz jeszcze pare przekaznikow (np od klimy, od servotronika....)

#9 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2012 - 19:10

od serwotronika to wiem który przekaźnik, jakiego poszukiwać, przypuszczam że chodzi Ci o przekaźnik K8, tylko gdzie??

#10 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2012 - 21:43

tylko gdzie

Obok przekaznika od servo, niepamietam czy srodkowy czy prawy w dolnym rzedzie (wg schematu B, w FL moze byc cos zamienione miejscami).

#11 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2012 - 21:13

Nie jest zamienione nic ;)

zamieniłem dwa ostatnie przekaźniki, w Omedze dawcy moje przekaźniki pracują i nic się nie dzieje... dzisiaj rozprułem całą wiązkę sprawdzając po kolei przewody w poszukiwaniu zwarć i przerw w obwodach... Nic nie znalazłem :masakra:

Chwilowo brak mi pomysłów :pokoj:

#12 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2012 - 20:46

Puki co 3:1 dla Omegi :lol: dzisiaj sprawdziłem Czarne przewody w wiązkach które biegną z tablicy bezpieczników pod kierownicą do komory silnika. Diagnoza: jest "+" przy wyjściu z grodzi, przy przekaźnikach brak w skrzynce trójkątnej :masakra: jest pod podstawą akumulatora złącze w schematach jakie mam jest opisane jako złącze X5, do dziadostwa dostać sie nie mogę bo musiał bym mieć ręce chińczyka o wielkości dziecka :pokoj:więc został odcinek wiązki od grodzi do podstawy akumulatora.

A żeby się tam dostać do chyba musiał bym wyciągnąć silnik :masakra2:

#13 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 sierpnia 2016 - 19:50

Odgrzewam kotleta jak udało sie osunąć problem błędem 87?



#14 OFFLINE   cool84

cool84
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 września 2016 - 07:03

ja też bym chciał dowiedzieć się jak kolega ziutek rozwiązał ten problem