

Kod 87 i 94
#1
OFFLINE
Napisany 29 września 2008 - 08:32
Na początku wielkie podziękowanie dla naszego kolegi piwka za interfejs.
Od pewnego czasu po włączeniu zapłonu zapala mi się kontrolka silnika, wystarczy potem wyłączyć zapłon i po ponownym włączeniu już się nie zapala. Na ciepłym silniku również nie ma tego problemu.
Zczytałem błędy kompa i oto co mi pokazał Opelscanner:
"Glow time control defective
Concerned Terminals:
87, 94"
87 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
94 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
Posiadam Omege FL 2.2 DTI (Y22DTH) z 2001r., sedan, przebieg 200 tys. km.
Proszę o wyjaśnienie gdzie szukać tego przekaźnika (najprawdopodobniej do wymiany będzie) oraz czy te kody są od siebie zależne?
Dodam że od czasu gdy serwis zrobił mi alternator autko dziwnie się zaczęło zachowywać po włączeniu klimy bądź samych nawiewów - silnik od czasu do czasu przycina.
Pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 02 października 2008 - 13:58
Wg rozmieszczenia przekaźników w książce "Sam naprawiam..." pokazałem im winowajcę i po jego numerze stwierdzili, że to jest oznaczenie przekaźnika wentylatora chłodnicy klimatyzacji.
Teraz już zgłupiałem, bo wątpię aby Oma B FL miała inne rozmieszczenie przekaźników niż w podręczniku.
#3
OFFLINE
Napisany 02 października 2008 - 14:47
Witam wszystkich forumowiczów
Na początku wielkie podziękowanie dla naszego kolegi piwka za interfejs.
Od pewnego czasu po włączeniu zapłonu zapala mi się kontrolka silnika, wystarczy potem wyłączyć zapłon i po ponownym włączeniu już się nie zapala. Na ciepłym silniku również nie ma tego problemu.
Zczytałem błędy kompa i oto co mi pokazał Opelscanner:
"Glow time control defective
Concerned Terminals:
87, 94"
87 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
94 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
Posiadam Omege FL 2.2 DTI (Y22DTH) z 2001r., sedan, przebieg 200 tys. km.
Proszę o wyjaśnienie gdzie szukać tego przekaźnika (najprawdopodobniej do wymiany będzie) oraz czy te kody są od siebie zależne?
Dodam że od czasu gdy serwis zrobił mi alternator autko dziwnie się zaczęło zachowywać po włączeniu klimy bądź samych nawiewów - silnik od czasu do czasu przycina.
Pozdrawiam
kolego sa interfejs to nie wszystko. 87 i 94 to nie bledy tylko tak jak masz napisane " Concerned Terminals:
87, 94""
reszty szukaj w schematach elektrycznych. i zrob porzadek z przekaznikiem grzania swiec zarowych. blad byl w jakim trybie ?
#4
OFFLINE
Napisany 04 października 2008 - 21:57
Niestety mechanikiem to ja nie jestem.
Komunikat o błędach wyskakuje mi przy diagnostyce silnika. Dzisiaj wyciągnąłem przekaźnik którzy rzekomo miałby odpowiadać za to zamieszanie i rzeczywiście steruje on wentylatorem ale w puszce z bezpiecznikami koło akumulatora.
Wyciągnąłem ten przekaźnik, zczytałem jeszcze raz kompa i żadnych nowych błędów. Więc mam nadzieje że to właśnie o niego chodziło. Oznaczenie przekaźnika to GM 90 358 473. Teraz już jest za ciemno na jakiekolwiek diagnostyki ale rano sprawdze przekaźnik czy nie jest uwalony a potem będę dalej szukał na przewodach.
Jeżeli chodzi o podgrzewanie przez świece żarowe - auto odpala tak samo na zimnym jak i na ciepłym silniku - na tą chwilę zaryzykuję stwierdzenie że świece grzeją


#5
OFFLINE
Napisany 09 października 2008 - 08:45
Świece mam nowe, kable sprawdzone, przekaźnik który podejrzewałem był co prawda uwalony, ale to nie on powodował te kody.
Kto mi teraz powie jak mam się dostać do przekaźnika grzania świec żarowych? Z dołu mam marne szanse chyba że ktoś z Was ma jakiś patent na jego wymianę?
#6
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2009 - 17:17
Niestety zmartwił mnie jeden błąd o nr 87.Przekażnik klimatyzacji.
Od czego zacząć szukać i gdzie?
[ATTACH]3652[/ATTACH]
Który to może być z foto powyżej? K60?
#7
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2012 - 13:54
Na początek wspomnę że błąd wyskoczył przez brak mojej zgrabności i zrobienie zwarcia w złączu diagnostycznym wentylatorów pinów 2 i 3
Piny w tym złączu opisane są jako:
Podanie masy na pin nr:
1 - symuluje załączenie pierwszego biegu przez górny czujnik
2 - symuluje wysokie ciśnienie w układzie klimy
4 - symuluje załączenie drugiego biegu przez górny czujnik
5 - symuluje załączenie drugiego biegu przez dolny czujnik
pin 3 - pojawia się tam +12V po włączeniu zapłonu
pin 6 - masa
Objawy:
po za checkiem i wspomnianym błędem, brak pracy wentylatorów w momencie włączenia klimy, bym nie zauważył iż check wywaliło gdybym klimy nie wyłączył, wyłączenie klimy wywala kontrolkę, na włączonej klimie checka nie ma.
Wymieniłem 6 przekaźników związanych z wentylatorami w trójkątnej skrzynce, sprawdzone wszystkie bezpieczniki. przejrzenie schematów klimy niewiele dało (załącznik)
Dalsze objawy to brak możliwości ze złącza diagnostycznego wentylatorów, uruchomienie czegokolwiek. Jedynie czego nie próbowałem to podać masę z akumulatora w celu sprawdzenia, ale bardziej mnie zastanawia gdzie jeszcze szukać.
#8
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2012 - 17:38
Za centralka z bezpiecznikami pod kiera masz jeszcze pare przekaznikow (np od klimy, od servotronika....)gdzie jeszcze szukać
#9
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2012 - 19:10
#10
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2012 - 21:43
Obok przekaznika od servo, niepamietam czy srodkowy czy prawy w dolnym rzedzie (wg schematu B, w FL moze byc cos zamienione miejscami).tylko gdzie
#11
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2012 - 21:13

zamieniłem dwa ostatnie przekaźniki, w Omedze dawcy moje przekaźniki pracują i nic się nie dzieje... dzisiaj rozprułem całą wiązkę sprawdzając po kolei przewody w poszukiwaniu zwarć i przerw w obwodach... Nic nie znalazłem

Chwilowo brak mi pomysłów :pokoj:
#12
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2012 - 20:46


A żeby się tam dostać do chyba musiał bym wyciągnąć silnik :masakra2:
#13
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2016 - 19:50
Odgrzewam kotleta jak udało sie osunąć problem błędem 87?
#14
OFFLINE
Napisany 03 września 2016 - 07:03
ja też bym chciał dowiedzieć się jak kolega ziutek rozwiązał ten problem