Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana szyby przedniej i tragedia...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
110 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 stycznia 2015 - 12:40

Bez odsuwania dechy nie da rady tego zrobić? Kurde zapobiegawczo lepiej wyciąć szybę i przespawać nić potem kupować nową... A tej gąbki co jest w środku nie da rady wyjąć gdzieś pod dechą?


Trzeba deskę cofnąć żeby to porządnie zrobić.

Żeby wyjąć gąbkę to trzeba rozciąć podszybie

#82 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 08 stycznia 2015 - 12:46

Bez odsuwania dechy nie da rady tego zrobić? Kurde zapobiegawczo lepiej wyciąć szybę i przespawać nić potem kupować nową... A tej gąbki co jest w środku nie da rady wyjąć gdzieś pod dechą?



można to tylko przez to miejscze gdzie wygniło wyjąć!! bo jest to profil zamknięty fabrycznie.
popatrz na moje zdjęcia tam ładnie widać.
jak nie odsuniesz dechy do tyłu chociaż 10 cm to popalisz dechę przy spawaniu
ja spawałem punktowo co 10cm tigiem bez odsuwania deski ale ciężko było i robiłem to sam dla siebie i nikomu za pieniądze bym się nie podjął.

#83 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2015 - 12:47

"Zobacz kolego moje posty w tym temacie. Masz galerię zdjęć. Zobaczysz jak to wygląda. Najtaniej jest wyciąć twoje a do zdrowej resztki ponktowo co 10 cm w nowym dać otwory 10 mm i tigiem delikatnie co 3 otwór spawac do twojego starego. W ten sposob możesz bez odsuwania deski zrobić. Do przeszczepu szukaj podszybia z b przed liftem. Z racji innej konstrukcji nie są nawet z 94 roku pokorodowane a pasują do bfl. "
tu bez ruszania dechy i niby tez by bylo ok ?:)

#84 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 08 stycznia 2015 - 12:59

"Zobacz kolego moje posty w tym temacie. Masz galerię zdjęć. Zobaczysz jak to wygląda. Najtaniej jest wyciąć twoje a do zdrowej resztki ponktowo co 10 cm w nowym dać otwory 10 mm i tigiem delikatnie co 3 otwór spawac do twojego starego. W ten sposob możesz bez odsuwania deski zrobić. Do przeszczepu szukaj podszybia z b przed liftem. Z racji innej konstrukcji nie są nawet z 94 roku pokorodowane a pasują do bfl. "
tu bez ruszania dechy i niby tez by bylo ok ?:)


chodzi o to że trzeba nowe dać na wierzch starego, wcześniej wycinając raka, i w nowym nawiercić otwory 8mm i spawać w otworach tylko.
za pieniądze nikt ci tak nie zrobi bo męczenia w horobę. boki spawałem normalnie w dół a spód jest niespawany i zostawiłem szczeliny żeby wysychało od spodu od ciepła z silnika.
strat w komforcie nie widzę szyba już 2 połówki zim siedzi i lato i jest ok jak narazie.
miejsca po gąbce wydrapałem ile się dało wysmarowałem odrdzewiaczem i potem farbą polrust pomalowałem

#85 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2015 - 13:03

ok to musze szukac speca ktory zaradzi i dam mu Twoje wskazówki :)

#86 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 08 stycznia 2015 - 13:33

najtaniej ci wyjdzie jak odsuniesz do tyłu deskę tutorial masz do wymiany nagrzewnicy w bfl więc tak samo oprócz wymiany nagrzewnicy :)
a potem ktoś ci wytnie i wspawa.
moja rada zaspawać otwory w podszybiu i otworzyć podszybie na komorę silnika

#87 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2015 - 15:04

Panowie a czy to każdej omegi dotyczy? i czy można to jakoś rozpoznać bez ściągania szyby?


Można zdjąć plastikowe podszybie (pod wycieraczkami szyby czołowej) oraz tą gumową uszczelkę między plastikowym podszybiem a szybą czołową. Będziesz miał wtedy dostęp do metalowego podszybia. Jak będą niewielkie ogniska powierzchniowe to wyczyść i zabezpiecz antykorozyjnie. Wskazana duża ostrożność podczas prac, aby nie uszkodzić szyby.
Boczne krawędzie i górną krawędź szyby można jedynie odchylić uszczelkę i ocenić jak wygląda blacha. Jak się uprzeć to niewielkie ogniska powierzchniowe też można zabezpieczyć.
Od siebie dodam jedynie, że moja była omega Bfl miała jedynie niewielkie powierzchniowe ogniska w dolnym podszybiu w mijscach mocowania tymi kołeczkami plastikowego podszybia do blachy. Krawędź górna i boczne były czyściutkie. Oczywiście korozja została usunięta a blacha zabezpieczona.

#88 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 stycznia 2015 - 15:14

Można zdjąć plastikowe podszybie (pod wycieraczkami szyby czołowej) oraz tą gumową uszczelkę między plastikowym podszybiem a szybą czołową. Będziesz miał wtedy dostęp do metalowego podszybia. Jak będą niewielkie ogniska powierzchniowe to wyczyść i zabezpiecz antykorozyjnie. Wskazana duża ostrożność podczas prac, aby nie uszkodzić szyby.
Boczne krawędzie i górną krawędź szyby można jedynie odchylić uszczelkę i ocenić jak wygląda blacha. Jak się uprzeć to niewielkie ogniska powierzchniowe też można zabezpieczyć.
Od siebie dodam jedynie, że moja była omega Bfl miała jedynie niewielkie powierzchniowe ogniska w dolnym podszybiu w mijscach mocowania tymi kołeczkami plastikowego podszybia do blachy. Krawędź górna i boczne były czyściutkie. Oczywiście korozja została usunięta a blacha zabezpieczona.


Bez wyjęcia szyby można sobie żyć w błogiej nieświadomości..... straszny dwór ukazuje się dopiero po wycięciu szyby

#89 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2015 - 18:39

Panowie a czy to każdej omegi dotyczy? i czy można to jakoś rozpoznać bez ściągania szyby?


Głównie Omeg Bfl.
Starsze Omegi maja trwalsze podszybia.

#90 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 08 stycznia 2015 - 20:09

jak już pisałem wcześniej w bfl jest zmieniona konstrukcja na niekożyść bfl. i 80% bfl ma pruchnicę

#91 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2015 - 10:37

jak już pisałem wcześniej w bfl jest zmieniona konstrukcja na niekożyść bfl. i 80% bfl ma pruchnicę

chciałeś napisać 80% ludzi nie ma świadomości że ma zgniłe podszybie :F 20% ma tego świadomość lub już je naprawili. ;)

#92 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 09 stycznia 2015 - 10:43

no fakt coś w tym jest :)

brzydka ta zagrywka z bombą zegarową w podszybiu ze strony opla!
w starych było inaczej i nie gniło to musieli popsuć żeby było ciężko zrobić.
generalnie wymiana taka prawilna jest niewykonalna. tylko cięcie i spawanie.

#93 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 stycznia 2015 - 11:46

Adi gwarantuję ci, że stare też nie są wolne od tej gangreny, aczkolwiek dziwo faktycznie jest tego najczęściej sporo mniej. Czy rocznik ma znaczenie wątpię, rozbierałem sporo Omeg B 98/99roki tam różnie było, choć najczęściej 80% elementu w stanie znośnym, lub bdb.
Przed zakupem można sprawdzić nie jest to bardzo duży problem.

#94 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2015 - 12:04

Gdzieś czytałem lub ktoś mi kiedyś mówił (nie wiem czy nie lakiernik), że Opel naprawiał te podszybia jeszcze na gwarancji w autach 2-3 letnich - wada fabryczna. Przecież to co ma teraz kolega Saint88 nie zaczęło się rok czy dwa lata temu tylko trwa już kilka ładnych lat.

#95 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 stycznia 2015 - 12:05

Każda Omega którą posiadałem a nie jestem w stanie nawet ich zliczyć miała mniejszą lub większą rdzę czy korozję. Na bank to wada fabryczna.

#96 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 09 stycznia 2015 - 12:29

Adi gwarantuję ci, że stare też nie są wolne od tej gangreny, aczkolwiek dziwo faktycznie jest tego najczęściej sporo mniej. Czy rocznik ma znaczenie wątpię, rozbierałem sporo Omeg B 98/99roki tam różnie było, choć najczęściej 80% elementu w stanie znośnym, lub bdb.
Przed zakupem można sprawdzić nie jest to bardzo duży problem.


w b problem jest normalny jak w każdym pełnoletnim aucie a w bfl mimo że młodsze jest tragedia

#97 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 stycznia 2015 - 13:40

Gdzieś czytałem lub ktoś mi kiedyś mówił (nie wiem czy nie lakiernik), że Opel naprawiał te podszybia jeszcze na gwarancji w autach 2-3 letnich - wada fabryczna. Przecież to co ma teraz kolega Saint88 nie zaczęło się rok czy dwa lata temu tylko trwa już kilka ładnych lat.

Dokładnie tylko nie było potrzeby to nikt nie zaglądał... ale ma to i plusy zrobi sie raz a porzadnie i bd git a i tak auto do malowania mam cale to bd okej :)

#98 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 stycznia 2015 - 21:13

w fałsześć dzisiaj tam zajrzałem, jeszcze szybciej wszystko zmontowałem żeby się nie denerwować
natomiast w klekocie były jedynie 3 punkty z powierzchniowy nalotem, wszystko obejrzane jak była szyba wymieniana
rocznik obu 2002

#99 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 09 stycznia 2015 - 21:31

Jak się zdejmie tą uszczelkę szyby od podszybia plastikowego to widać rudziulka jak jest zjedzone? Może te co tego nie mają to po naprawie gwarancyjnej hehe..

#100 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2015 - 21:45

Może te co tego nie mają to po naprawie gwarancyjnej hehe..

Albo mogła być wcześniej szyba wymieniana po jakimś kamieniu i nie było do czego kleić więc pozostała naprawa. Jak jeszcze oryginalna siedzi i nigdy nie była wyjmowana to szrocik nas czeka jak nic.