Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

po wyczyszczeniu krokowca obroty na biegu jałowym 1200!!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   onyk

onyk
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-04-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 lipiec 2008 - 14:40

Prośba o pomoc- silnik 2.5 V6. Przed wyczyszczeniem krokowca obroty jałowe wynosiły ok. 550; na klimie 650. Ponieważ lekko falowały wyczyściłem krokowy. Teraz nie falują, a silnik kręci 1100-1200 obrotów, czyli dwa razy za dużo. Po włączeniu klimatyzacji spada (to nie pomyłka) do 750. Nie wiem co robić. Na próbę zamontowałem na 100% sprawny krokowiec z takiej samej omegi. W tamtej obroty 500 , a w mojej 1200. Co robić? Komputer sfiksował??

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 lipiec 2008 - 14:49

Prośba o pomoc- silnik 2.5 V6. Przed wyczyszczeniem krokowca obroty jałowe wynosiły ok. 550; na klimie 650. Ponieważ lekko falowały wyczyściłem krokowy. Teraz nie falują, a silnik kręci 1100-1200 obrotów, czyli dwa razy za dużo. Po włączeniu klimatyzacji spada (to nie pomyłka) do 750. Nie wiem co robić. Na próbę zamontowałem na 100% sprawny krokowiec z takiej samej omegi. W tamtej obroty 500 , a w mojej 1200. Co robić? Komputer sfiksował??



odlacz aku na troche.




 


#3 OFFLINE   onyk

onyk
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-04-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 lipiec 2008 - 14:53

A czy można zamiast akumulatora odpiąć kostkę od kompa ?(pytam bo odłączając akumulator zresetuję także komp. od LPG,a tego wolałbym nie robić bo wraca do ustawień fabrycznych i znowu zabawa w regulację)

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 lipiec 2008 - 14:56

A czy można zamiast akumulatora odpiąć kostkę od kompa ?(pytam bo odłączając akumulator zresetuję także komp. od LPG,a tego wolałbym nie robić bo wraca do ustawień fabrycznych i znowu zabawa w regulację)



mozesz.




 


#5 OFFLINE   onyk

onyk
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-04-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 lipiec 2008 - 19:33

reset komp. nic nie pomógł; dokładnie takie same objawy; co robić???

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 lipiec 2008 - 20:38

reset komp. nic nie pomógł; dokładnie takie same objawy; co robić???

sprawdz czy lewego powietrza nie ciagnie, moze jest gdzies nieszczelnosc




 


#7 OFFLINE   onyk

onyk
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-04-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 24 lipiec 2008 - 16:20

Sprawdzone. Wszystko szczelne; nie ma opcji lewego powietrza. Pojechałem dziś na diagnostykę - nie ma żadnych błędów. Obroty zarówno na beznzynie jaki i na LPG ok. 1200; po włączeniu klimatyzacji spadają do 800 co jest szczególnie dziwne. Nie wiem co robić.
Ps.Tuż przed awarią miałem drobny incydent. Dolewałem płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego i nie zakręciłem do końca korka. W trakcie jazdy (10 km) korek spadł i wykipiało sporo płynu. W zbiorniku odpadły jakieś dwa plastikowe kółka (pływają na powierzchni), chyba od jakiegoś pływaka?? Może z tego powodu silnik trzyma takie obroty (tryb awaryjny)?
Prośba o pomoc nadal aktualna....

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lipiec 2008 - 16:22

W zbiorniku odpadły jakieś dwa plastikowe kółka (pływają na powierzchni), chyba od jakiegoś pływaka?? Może z tego powodu silnik trzyma takie obroty (tryb awaryjny)?



to zaden tryb awaryjny. jesli juz to bedziesz mial info o niskim poziomie plynu. Jak byles na diagnostyce to poza bledami przeprowadzali test krokowca i kasowanie pamieci adaptacyjnej IAC ?
odlacz aku na noc - nie kompa tylko aku. komp od gazu NIE POWINIEN sie zresetowac bo te parametry ma zapisane




 


#9 OFFLINE   onyk

onyk
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-04-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 25 lipiec 2008 - 15:44

Miałem sprawdzane tylko błędy bez kasowania pamięci adaptacyjnej. Błędów nie było.
Dziś w nocy miałem całkowicie odłączony akumulator. Niestety nic się nie zmieniło - po odpaleniu auta od razu pojawiły się identyczne objawy. Beznadziejny przypadek.... :bad:

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lipiec 2008 - 15:47

Miałem sprawdzane tylko błędy bez kasowania pamięci adaptacyjnej. Błędów nie było.
Dziś w nocy miałem całkowicie odłączony akumulator. Niestety nic się nie zmieniło - po odpaleniu auta od razu pojawiły się identyczne objawy. Beznadziejny przypadek.... :bad:



stawiam na lewe powietrze, skoro nie jest to pamiec adaptacyjna, inny krokowiec tez sie tak zachowuje. a twoj krokowiec w innych samochodzie ? no chyba ze wtyczki od krokowca pomyliles




 


#11 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lipiec 2008 - 15:54

onyk, jak wymieniałeś krokowca to uszczelkę też dałeś nową?

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lipiec 2008 - 16:08

onyk, jak wymieniałeś krokowca to uszczelkę też dałeś nową?



w V jest troche inaczej niz w 2.0 tu masz uszczelke gumowa na wejsciu krokowca,




 


#13 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lipiec 2008 - 16:10

onyk, jak wymieniałeś krokowca to uszczelkę też dałeś nową?



w V jest troche inaczej niz w 2.0 tu masz uszczelke gumowa na wejsciu krokowca,


A widzisz, człowiek się całe życie uczy. To przyda mi się w następnej Omedze bo tam będzie V-ka :mrgreen:

#14 OFFLINE   onyk

onyk
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-04-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 25 lipiec 2008 - 22:21

Uszczelka (zewnętrzna) ta sama, ale dobra. Ponownie przełożyłem na próbę krokowy z innej Omegi 2.5V6. Tam działa super; u mnie świruje tak jak ten mój. Wynika z tego, że krokowy dostaje zły sygnał. Jak wcześniej pisałem awaria zbiegła się z wyciekiem płynu chłodzącego przez odkręcony korek, a w zbiorniku odpadł pływak. Jestem coraz bardziej pewien, że szalone obroty mają coś z tym wspólnego. Ciągle pali się komunikat KUHLMITTEL STAND mimo, że zalałem płyn po korek. Jak znaleźć powiązanie???

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lipiec 2008 - 22:45

Uszczelka (zewnętrzna) ta sama, ale dobra. Ponownie przełożyłem na próbę krokowy z innej Omegi 2.5V6. Tam działa super; u mnie świruje tak jak ten mój. Wynika z tego, że krokowy dostaje zły sygnał. Jak wcześniej pisałem awaria zbiegła się z wyciekiem płynu chłodzącego przez odkręcony korek, a w zbiorniku odpadł pływak. Jestem coraz bardziej pewien, że szalone obroty mają coś z tym wspólnego. Ciągle pali się komunikat KUHLMITTEL STAND mimo, że zalałem płyn po korek. Jak znaleźć powiązanie???



na 100% nie ma to nic wspolnego. zmostkuj wtyczke pod zbiorniczkiem a sie przekonasz.


edit:

a nie robiles przypadkiem nic przy przepustnicy ani przy TPS "? sprawdz czy przepustnica jest zamknieta




 


#16 OFFLINE   onyk

onyk
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-04-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 26 lipiec 2008 - 19:09

Faktycznie czyściłem też przepustnice, ale bez rozbierania całości. Na oko wszystko jest ok tj. zamyka się szczelnie. Cały czas zastanawia mnie dlaczego po włączeniu klimatyzacji obroty spadają z 1100 na 700??? Normalnie miały 500, a na klimie 650 (wiadomo sprężarka pobiera sporo mocy i obroty muszą być odpowiednio wyższe). Jak to wytłumaczyć??

#17 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lipiec 2008 - 22:21

Faktycznie czyściłem też przepustnice, ale bez rozbierania całości. Na oko wszystko jest ok tj. zamyka się szczelnie. Cały czas zastanawia mnie dlaczego po włączeniu klimatyzacji obroty spadają z 1100 na 700??? Normalnie miały 500, a na klimie 650 (wiadomo sprężarka pobiera sporo mocy i obroty muszą być odpowiednio wyższe). Jak to wytłumaczyć??



a jak sie zachowuje po odpieciu krokowca ?




 


#18 OFFLINE   onyk

onyk
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-04-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 27 lipiec 2008 - 11:13

Po odpięciu krokowca silnik natychmiast gaśnie.

#19 OFFLINE   lukszy66

lukszy66
  • 9 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: żyrardów

Napisany 08 sierpień 2008 - 06:52

Witam praosze o pomoc i rade. Mam omege B 2,5 v6. Po otworzeniu maski na silniku jest zamontowana listwa czarna z napisem ECO TEC i tam gdzieś pod tą listwą zasysa lewe powietrze co dosyć wyrażnie słychać. Auto w efekcie gaśnie na wolnych obrotach lub jałowym biegu. Krokowy wykluczam- jest sprawny .Co to może być i jak to naprawić.
lukas

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 sierpień 2008 - 13:20

Witam praosze o pomoc i rade. Mam omege B 2,5 v6. Po otworzeniu maski na silniku jest zamontowana listwa czarna z napisem ECO TEC i tam gdzieś pod tą listwą zasysa lewe powietrze co dosyć wyrażnie słychać. Auto w efekcie gaśnie na wolnych obrotach lub jałowym biegu. Krokowy wykluczam- jest sprawny .Co to może być i jak to naprawić.



zdejmujesz napis ecotec, pod nim masz wkret. i bedzie dojscie do uszczelki - dostepna tylko w aso - groszowe sprawy