Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Sonda i przepływka


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Pepa_Rider25

Pepa_Rider25
  • 6 postów
  • Dołączył: 16-04-2008
  • Skąd: Złotów\Poznań

Napisany 18 kwietnia 2008 - 19:59

Mam do wymiany sonde lambda i przepływomierz... czy idze to wymienić samemu?? czy błędy same znikną??

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 kwietnia 2008 - 20:02

Mam do wymiany sonde lambda i przepływomierz... czy idze to wymienić samemu?? czy błędy same znikną??



idzie/znikna




 


#3 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 kwietnia 2008 - 20:03

Mam do wymiany sonde lambda i przepływomierz... czy idze to wymienić samemu??

jaknajbardziej tak

czy błędy same znikną??

będą w pamięci - techem lub kompem można je będzie skasować - przynajmniej tak było w przypadku mojej omy

#4 OFFLINE   Pepa_Rider25

Pepa_Rider25
  • 6 postów
  • Dołączył: 16-04-2008
  • Skąd: Złotów\Poznań

Napisany 18 kwietnia 2008 - 21:05

Bo właśnie słyszalem ze jak wszystko jest ok to po 10 odpaleniach błedy znikną. Z drugiej strony podobno jak sie odlaczy ako na 20 minut to tez znikną.... ile jest w tym wszystkim prawdy??

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 kwietnia 2008 - 21:32

jesli chodzi o sonde to check zgasnie ecu zacznie brac pod uwage jej wskazania, jesli chodzi o przeplywke to pislaem juz raz na forum ze po wymianie check palil sie , oma klienta byla nadal zmulona i dopiero kasowanie kompem przynioslo oczekiwany efekt (oczywiscie dotyczylo to x20xev z 94 rok)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   fotkom

fotkom
  • 107 postów
  • Dołączył: 25-07-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 19 kwietnia 2008 - 08:27

jesli chodzi o sonde to check zgasnie ecu zacznie brac pod uwage jej wskazania, jesli chodzi o przeplywke to pislaem juz raz na forum ze po wymianie check palil sie , oma klienta byla nadal zmulona i dopiero kasowanie kompem przynioslo oczekiwany efekt (oczywiscie dotyczylo to x20xev z 94 rok)


Ja mam X20XEV z 95 roku i ukłąd Simtec 56 Błędy same znikają po podłaczeniu dobrej sondy i przepływomierza a check gaśnie.

#7 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 kwietnia 2008 - 08:52

kczech napisał/a:
jesli chodzi o sonde to check zgasnie ecu zacznie brac pod uwage jej wskazania, jesli chodzi o przeplywke to pislaem juz raz na forum ze po wymianie check palil sie , oma klienta byla nadal zmulona i dopiero kasowanie kompem przynioslo oczekiwany efekt (oczywiscie dotyczylo to x20xev z 94 rok)


Ja mam X20XEV z 95 roku i ukłąd Simtec 56 Błędy same znikają po podłaczeniu dobrej sondy i przepływomierza a check gaśnie.

się tak składa że mam to samo i nie znika bo sa zapisywane w pamięci i nawet całą doba bez aku ich nie skasowała

#8 OFFLINE   damian_k7

damian_k7
  • 34 postów
  • Dołączył: 02-05-2008
  • Skąd: Mława

Napisany 03 maja 2008 - 22:42

Witam czy ktos moglby mi poradzic lub sie wypowiedzic na temat sondy lambdy bo mam obawe ze w mojej omedze padla sonda lub krokowy objawy sa nastepujace na rozgrzanym silniku komputer warjuje dojezdzam do skrzyzowania na sprzegle bez dodawania gazu a spalanie pokazuje 4,5 5,5 litra a zawsze pokazywalo 0,0 obroty wskakuja na 1200 zatrzymuje sie i wszystko niby oki spalanie pokazuuje 1,2 1,1 chociaz wiem ze bylo 1,0 nie wiem co moze byc czy to krokowy czy tez sonda czy ktos mi moze pomoc ?

#9 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 maja 2008 - 22:47

Witam czy ktos moglby mi poradzic lub sie wypowiedzic na temat sondy lambdy bo mam obawe ze w mojej omedze padla sonda lub krokowy objawy sa nastepujace na rozgrzanym silniku komputer warjuje dojezdzam do skrzyzowania na sprzegle bez dodawania gazu a spalanie pokazuje 4,5 5,5 litra a zawsze pokazywalo 0,0 obroty wskakuja na 1200 zatrzymuje sie i wszystko niby oki spalanie pokazuuje 1,2 1,1 chociaz wiem ze bylo 1,0 nie wiem co moze byc czy to krokowy czy tez sonda czy ktos mi moze pomoc ?

Na poczatek sproboj wyczyscic krokowca:
Czyszczenie krokowca
http://forum.omegakl...hread.php?t=884

Pozatym to normalne, ze spalanie sie podnosi jak obroty sa wyzsze.

#10 OFFLINE   damian_k7

damian_k7
  • 34 postów
  • Dołączył: 02-05-2008
  • Skąd: Mława

Napisany 03 maja 2008 - 23:25

jutro wezme Sie za czyszczenie krokowca

#11 OFFLINE   damian_k7

damian_k7
  • 34 postów
  • Dołączył: 02-05-2008
  • Skąd: Mława

Napisany 05 maja 2008 - 13:13

pojechalem dzisiaj zeby podlaczyli pod kompa skasowali bledy zaprzyjazniony mechanik rzucil okiem na krokowca wymontowal spryskal jakims plynem :D i gra gitara

#12 OFFLINE   damian_k7

damian_k7
  • 34 postów
  • Dołączył: 02-05-2008
  • Skąd: Mława

Napisany 09 maja 2008 - 22:06

kuzwa znow to samo obroty nie spadaja przy dojechaniu do skrzyzowania trzyma na 1500 skasowane bledy na przepustnicy i ABS wyczyszczony krokowiec i przepustnica wiec co mam robic teraz ??

#13 OFFLINE   damian_k7

damian_k7
  • 34 postów
  • Dołączył: 02-05-2008
  • Skąd: Mława

Napisany 09 maja 2008 - 23:18

opisze dokladnie jaki jest problem dojezdzam do skrzyzowania na luzie komputer pokazuje 0,0 wczesniej przed wykasowaniem bledow(przepustnicy i ABS-u po sprawdzono tempoerature silnika jest oki) i czyszczeniem krokowca bylo 2,2 3,5 a nawet dochodzilo do 5 litra na 100 km teraz dojezdzam do skrzyzowania delikatnie hamuje obroty spadaja, po wcisnieciu sprzegla i hamulca obroty wzrastaja do 1300 1200 a spalkanie jest od 1,4 do 2,2 zeby po chwili sie unormowac i wszystko jest oki, a czasami jak nic nie pomaga sile wiatraka ostawim na zero obroty spadaja podkerslam ze bledy sa wykasowane ,wyczyszczony krokowiec dzisiaj jeszcze raz i przepustnica wyczyszczona ,po przeczyszczeniu krokowca i przepustnicy zrobilem przejazdzkie kilku kilometrowa na wszystkich biegach z roznym przyspieszeniem nie wiem co kuzwa robic jeszcze !! :bad: czy moze Mi kos poradzic co robic dalej

#14 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2008 - 08:10

damian_k7, tylko spokojnie - to że nie ma błędów nie znaczy że wszystko jest sprawne. Przyczepiłbym sie do 2 rzeczy:

czujnik położenia wału oraz krokowiec.
Jeśli chodzi o ten czujnik - odpowiada on za prędkość obrotową silnika, jeśli jest uszkodzony to będzie się działo jak u ciebie (na forum jest wielokrotnie opisywany przypadek, łącznie z tym gdzie się znajduje i jak go pomierzyć)

Krokowiec - ja u sieie rozbierałem go, czyściłem aż się w końcu wkurzyłem i wymieniłem - jak ręką odjął (kupiłem zamiennik za 100 PLN na allegro)

Co jeszcze możesz zrobić:
Dodaj dodatkową masę na blok silnika z akumulatora
Podjedź na kompa który umożliwia testowanie czujników i podzespołów (np Tech2)