

Kopci na biało, niebiesko, pluje olejem w wydech 2,5 DTI
#1
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2008 - 22:09
Omega fajna - niedługo jakieś fotki wrzucę, ale najpierw problem..
Auto ładnie odpala na ciepłym i na zimnym silniku - nic nie telepie, ładnie chodzi na wszystkie cylindry, podczas odpalania również od razu łapie na wszystkie garki..
Problem polega na tym, że po kilku minutach (z 2-3 minuty na postoju) po przegazowaniu najpierw zaczyna delikatnie przykapcać na jaśniutko niebieskawo (nie tylko przy gazowaniu ale w ogóle cały czas) po czym zaczyna na maxa kopcić na niebiesko-biało - do tego stopnia, że nie widzę co jedzie za mną, powstaje jedna wielka zasłona dymna.. Zapach spalin przypomina jakąś starą, zepsutą ropę.. I nie ma znaczenia czy dodaje gazu jadąc czy auto pracuje na obrotach jałowych na postoju - z tłumika wydobywają się kłęby dymu, jaśniutkiego biało-niebieskawego dymu..
Dzieje się tak przez następne 5 minut jazdy po czym nagle auto przestaje kopcić :shock: - pozostaje jedynie delikatne niebieskawe przykopcanie..
W czasie kopcenia, przed nim jak i po nie zauważam straty mocy czy nierównej pracy motoru - silnik dalej jest stabilny i nie ma mowy o jakimś telepaniu na boki..
Chciałbym zaznaczyć tutaj, że na zimnym silniku nic nie kopci - tak jak by autko musiało się lekko rozgrzać, żeby zaczęło kopcić.. Natomiast już na rozgrzanym silniku po tym olbrzymim siwo-niebieskim kopceniu pozostaje delikatniutkie niebieskawe - wtedy jak przegazuję wydobywa się większa ilość niebiskiego..
Najlepsze jest to, że po tym jak wyjechałem z garażu na podwórko, omega pochodziła kilka minut i potrzymałem ją trochę na wysokich obrotach (oczywiście cały proces rozpoczęcia kopcenia i jego ustania ma miejsce) - po wprowadzeniu autka do garażu w miejscu gdzie stała wcześniej dwie sporawe plamy oleju na wysokości środkowego wydechu..
Coś pluje w wydech olejem - ale co ?
Wjechałem na kanał do znajomego - okolica turbiny cała uwalona olejem - nie było plam pod silnikiem, bo jest osłona od spodu.. Za to wyraźnie dało się zauważyć przecieki oleju w miejscach łączenia poszczególnych tłumików - stąd te plamy..
Po wyjęciu bagnetu nie ma żadnego dymu - to samo po odkręceniu korka wlewu oleju - nawet przy gazowaniu silnikiem.. Wprawdzie po odkręceniu korka wlewu oleju wydobywa się delikatniutki siwy dymek i maciupeńkie ciśnienie, ale z tego co wiem to normalne..
Pokusiło mnie i zdjąłem wąż od dolotu EGR - dolot wydaje się być w normalnym stanie (nie siknęło olejem, ale były jego śladowe ilości), dało się zauważyć że spod grzybka EGR wydobywa się czarna maź - ale nie było tego przesadnie dużo - oglądając niektóre zdjęcia ze zdjętych węzy w DTL/DTH ilość ta wydaje się być śmieszna..
Byłem się radzić u dwóch mechaników i oboje wzruszają ramionami.. W każdym razie diagnoza według mnie - turbina..
W związku z tym, że cudowna firma produkująca turbiny - Garrett - nie udostępnia zestawów naprawczych do swoich produktów zdecydowanie odrzuciłem regenerację..
Nowe turbo będzie za kilka dni u mnie i będę się męczył, żeby zamontować..
Tymczasem..
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co sprawdzić, gdzie zajrzeć?
#2
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2008 - 22:47



#3
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2008 - 12:06
#4
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2008 - 18:29
rok juz tym autem jezdze
jak jest zimno ale nie odrazu po ok 2 min zaczyna sie kopcenie
kolo srodkowego tlumika jest wylot webasto
nie musisz miec sterowania
ono dogrzewa silnik
i kolo tego tlumika wychodzi rurka ok 1 cala srednicy
cala okopcona
jezeli to webasto to podczas kopcenia wylacz silnik
jak przestanie to nie webasto i szukaj dalej
a jak bedzie kopcic dalej tzn ze webasto i spij spokojnie
zaraz po kupnie auta wjechalem do garazu i wylaczylem silnik
nakopcilo ze auta nie bylo widac
potem slychac jak przekaznik sie wylacza i ustaje takie ciche buczenie
i przestaje kopcic
ale ja stawiam na webasto
#5
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2008 - 19:16
#6
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2008 - 19:56
#7
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2008 - 21:17
No zobaczymy - w weekend to rozkręcę i popatrzę jak wygląda..
Gdzie kupiłeś filtr odmy ?
Na opelshop i opel-gsi nie mieli pojęcia że coś takiego jest w ogóle.. Dopiero jak pokazałem na zdjęciu zaznaczone strzałką zaczęli szukać, ale na razie brak efektów..
#8
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2008 - 18:32
Gdzie kupiłeś filtr odmy ?
z powodu braku możliwości zakupu (ASO OPEL oraz BMW) zdecydowałem się na usunięcie wkładu filtra, zrobiłem do tej pory w ten sposób ok 2 tys. km i jak narazie brak skutków ubocznych.(mam nadzieję, że w końcu uda mi się ten filterek zakupić)
#9
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2008 - 18:47
Gdzieś wyczytałem, że ktoś kupił za 80 - porozsyłałem maile do różnych sklepów z allegro - jutro pewnie będę dostawał odpowiedzi..
Swoją drogą cena przyzwoita jak na kawałek rurki owiniętej filcem czy siatką..
Jak nie uda mi się taniej znaleźć to chyba wymyję swój i tyle... Zawsze lepsze to nić jeździć całkiem bez..
#10
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2008 - 18:59
oczywiście jestem zainteresowany namiarem na ten filter, ale faktycznie cena całkiem, całkiem jak za kawałek filcu, z drugiej strony to dziwne, że szpece z ASO, niemają o tym zielonego pojęcia, ja z tego powodu musiałem wymieniać turbinę, a co za tym idzie koszt turbiny jest i tak niewspółmiernie wyższy niż tego filcuNo to Ci powiem, że znalazłem - 180 pln.. Jak byś chciał kontakt daj znać..
Gdzieś wyczytałem, że ktoś kupił za 80 - porozsyłałem maile do różnych sklepów z allegro - jutro pewnie będę dostawał odpowiedzi..
Swoją drogą cena przyzwoita jak na kawałek rurki owiniętej filcem czy siatką..
Jak nie uda mi się taniej znaleźć to chyba wymyję swój i tyle... Zawsze lepsze to nić jeździć całkiem bez..