Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kopci na biało, niebiesko, pluje olejem w wydech 2,5 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 05 kwietnia 2008 - 22:09

Ok.. Tak więc może tytułem wstępu napiszę, że kupiłem sobie omegę 2,5DTI, 2003 rok, 188 tys km..

Omega fajna - niedługo jakieś fotki wrzucę, ale najpierw problem..

Auto ładnie odpala na ciepłym i na zimnym silniku - nic nie telepie, ładnie chodzi na wszystkie cylindry, podczas odpalania również od razu łapie na wszystkie garki..
Problem polega na tym, że po kilku minutach (z 2-3 minuty na postoju) po przegazowaniu najpierw zaczyna delikatnie przykapcać na jaśniutko niebieskawo (nie tylko przy gazowaniu ale w ogóle cały czas) po czym zaczyna na maxa kopcić na niebiesko-biało - do tego stopnia, że nie widzę co jedzie za mną, powstaje jedna wielka zasłona dymna.. Zapach spalin przypomina jakąś starą, zepsutą ropę.. I nie ma znaczenia czy dodaje gazu jadąc czy auto pracuje na obrotach jałowych na postoju - z tłumika wydobywają się kłęby dymu, jaśniutkiego biało-niebieskawego dymu..

Dzieje się tak przez następne 5 minut jazdy po czym nagle auto przestaje kopcić :shock: - pozostaje jedynie delikatne niebieskawe przykopcanie..

W czasie kopcenia, przed nim jak i po nie zauważam straty mocy czy nierównej pracy motoru - silnik dalej jest stabilny i nie ma mowy o jakimś telepaniu na boki..

Chciałbym zaznaczyć tutaj, że na zimnym silniku nic nie kopci - tak jak by autko musiało się lekko rozgrzać, żeby zaczęło kopcić.. Natomiast już na rozgrzanym silniku po tym olbrzymim siwo-niebieskim kopceniu pozostaje delikatniutkie niebieskawe - wtedy jak przegazuję wydobywa się większa ilość niebiskiego..

Najlepsze jest to, że po tym jak wyjechałem z garażu na podwórko, omega pochodziła kilka minut i potrzymałem ją trochę na wysokich obrotach (oczywiście cały proces rozpoczęcia kopcenia i jego ustania ma miejsce) - po wprowadzeniu autka do garażu w miejscu gdzie stała wcześniej dwie sporawe plamy oleju na wysokości środkowego wydechu..

Coś pluje w wydech olejem - ale co ?

Wjechałem na kanał do znajomego - okolica turbiny cała uwalona olejem - nie było plam pod silnikiem, bo jest osłona od spodu.. Za to wyraźnie dało się zauważyć przecieki oleju w miejscach łączenia poszczególnych tłumików - stąd te plamy..

Po wyjęciu bagnetu nie ma żadnego dymu - to samo po odkręceniu korka wlewu oleju - nawet przy gazowaniu silnikiem.. Wprawdzie po odkręceniu korka wlewu oleju wydobywa się delikatniutki siwy dymek i maciupeńkie ciśnienie, ale z tego co wiem to normalne..

Pokusiło mnie i zdjąłem wąż od dolotu EGR - dolot wydaje się być w normalnym stanie (nie siknęło olejem, ale były jego śladowe ilości), dało się zauważyć że spod grzybka EGR wydobywa się czarna maź - ale nie było tego przesadnie dużo - oglądając niektóre zdjęcia ze zdjętych węzy w DTL/DTH ilość ta wydaje się być śmieszna..

Byłem się radzić u dwóch mechaników i oboje wzruszają ramionami.. W każdym razie diagnoza według mnie - turbina..

W związku z tym, że cudowna firma produkująca turbiny - Garrett - nie udostępnia zestawów naprawczych do swoich produktów zdecydowanie odrzuciłem regenerację..
Nowe turbo będzie za kilka dni u mnie i będę się męczył, żeby zamontować..

Tymczasem..

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co sprawdzić, gdzie zajrzeć?

#2 OFFLINE   Misiups

Misiups
  • 28 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: Krosno

Napisany 05 kwietnia 2008 - 22:47

cześć:) no skoro już zamówiłeś turbo ( możesz napisać ile cię to kosztowało na przyszłość:)) to napisz czy problem ustał. Ja pierwsze co bym sprawdzał to webasto :) nic innego nie przychodzi mi do głowy bo za bardzo jeszcze sie nie poznałem z naszym silnikiem:) pozdro

#3 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2008 - 12:06

Odkręć wąż wychodzący z turbiny do IC i zobacz ile jest w nim oleju (jeśli jest). Ja też stawiam na turbo.

#4 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 06 kwietnia 2008 - 18:29

ja stawiam na webasto

rok juz tym autem jezdze

jak jest zimno ale nie odrazu po ok 2 min zaczyna sie kopcenie

kolo srodkowego tlumika jest wylot webasto
nie musisz miec sterowania
ono dogrzewa silnik
i kolo tego tlumika wychodzi rurka ok 1 cala srednicy

cala okopcona

jezeli to webasto to podczas kopcenia wylacz silnik
jak przestanie to nie webasto i szukaj dalej
a jak bedzie kopcic dalej tzn ze webasto i spij spokojnie

zaraz po kupnie auta wjechalem do garazu i wylaczylem silnik
nakopcilo ze auta nie bylo widac
potem slychac jak przekaznik sie wylacza i ustaje takie ciche buczenie
i przestaje kopcic

ale ja stawiam na webasto

#5 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 06 kwietnia 2008 - 19:16

Tak.. Tylko że u mnie dym nie wydobywa się spod auta tylko z końcowego tłumika - z rury wydechowej... Poza tym, jeśli to byłoby webasto to skąd ten olej w układzie wydechowym ?

#6 OFFLINE   Arturo39

Arturo39
  • 14 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Skawina

Napisany 06 kwietnia 2008 - 19:56

sprawdź przed wymianą turbiny drożność odmy, miałem podobne objawy, turbina została zajechana z powodu zapchania filtra odmy o którym w ASO szpece nie mieli zielonego pojęcia

#7 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 06 kwietnia 2008 - 21:17

W sumie możesz mieć rację.. Stąd brałoby się niewielkie ciśnienie pod korkiem wlewu oleju.. Tylko jaki to ma wpływ na rzucanie olejem po stronie ogniowej?
No zobaczymy - w weekend to rozkręcę i popatrzę jak wygląda..

Gdzie kupiłeś filtr odmy ?

Na opelshop i opel-gsi nie mieli pojęcia że coś takiego jest w ogóle.. Dopiero jak pokazałem na zdjęciu zaznaczone strzałką zaczęli szukać, ale na razie brak efektów..

#8 OFFLINE   Arturo39

Arturo39
  • 14 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Skawina

Napisany 07 kwietnia 2008 - 18:32

Gdzie kupiłeś filtr odmy ?


z powodu braku możliwości zakupu (ASO OPEL oraz BMW) zdecydowałem się na usunięcie wkładu filtra, zrobiłem do tej pory w ten sposób ok 2 tys. km i jak narazie brak skutków ubocznych.(mam nadzieję, że w końcu uda mi się ten filterek zakupić)

#9 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 07 kwietnia 2008 - 18:47

No to Ci powiem, że znalazłem - 180 pln.. Jak byś chciał kontakt daj znać..

Gdzieś wyczytałem, że ktoś kupił za 80 - porozsyłałem maile do różnych sklepów z allegro - jutro pewnie będę dostawał odpowiedzi..

Swoją drogą cena przyzwoita jak na kawałek rurki owiniętej filcem czy siatką..

Jak nie uda mi się taniej znaleźć to chyba wymyję swój i tyle... Zawsze lepsze to nić jeździć całkiem bez..

#10 OFFLINE   Arturo39

Arturo39
  • 14 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Skawina

Napisany 07 kwietnia 2008 - 18:59

No to Ci powiem, że znalazłem - 180 pln.. Jak byś chciał kontakt daj znać..

Gdzieś wyczytałem, że ktoś kupił za 80 - porozsyłałem maile do różnych sklepów z allegro - jutro pewnie będę dostawał odpowiedzi..

Swoją drogą cena przyzwoita jak na kawałek rurki owiniętej filcem czy siatką..

Jak nie uda mi się taniej znaleźć to chyba wymyję swój i tyle... Zawsze lepsze to nić jeździć całkiem bez..

oczywiście jestem zainteresowany namiarem na ten filter, ale faktycznie cena całkiem, całkiem jak za kawałek filcu, z drugiej strony to dziwne, że szpece z ASO, niemają o tym zielonego pojęcia, ja z tego powodu musiałem wymieniać turbinę, a co za tym idzie koszt turbiny jest i tak niewspółmiernie wyższy niż tego filcu