Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Kompressor(supercharger eaton m62)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
326 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 30 marca 2008 - 17:53

Witam czy jest szansa wstawienia kompresora od mesia eaton m62 do oplowskiego 2litry 16v. Auto poruszac sie bedzie na codzien i nie potrzebuje 300koni tylko tak okolo 190 zeby dol byl mocniejszy i zeby auto sie lepiej zbieralo. Doladowanie 0.5 bara i tak zostanie do konca. Czy da sie wstawic do tego silnika kompressor na takim doladowaniu w garazu samemu z pomoca mechanika. Auto zasilane benzyna jak i gazem sekwencyjnym. Czy bedzie mozliwosc wystrojenia gazu czy w odstawke. Vagowskie 1.8 t spokojnie wystraja sie na gazie. Czy ten tez bedzie sie dalo . Pewnie wieksze wtryski i inny program. Moze ktos wie co nie co o takiej modyfikacji. Mysle ze koszta nie powinny byc wieksze jak 5 tysiecy z montazem oczywiscie samemu wszystko tylko beda wystrajac mi to.

#2 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 marca 2008 - 18:06

hmmm... pierwsze co nasunelo mi sie na mysl jak przeczytalem posta, to to, ze gaz odpada...
ale niech wypowie sie foachowiec...

bede sledzil ten temat bo rowniez mnie to interesuje... :wink:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 marca 2008 - 18:20

hmmm... pierwsze co nasunelo mi sie na mysl jak przeczytalem posta, to to, ze gaz odpada...
ale niech wypowie sie foachowiec...

bede sledzil ten temat bo rowniez mnie to interesuje... :wink:



co prawda nie x20xev ale Eaton w V6. piekny dzwiek :shock:




 


#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 marca 2008 - 20:28

oj wszytsko sie da .. tylko jakim kosztem.
Łatwiej kupić V6 2,5 i mieć 170KM.

Taka doładowana 2,0 będzie mocno wysilona, przestanie być oszczędna, zawieszenie i hamulce będa nieprzystosowane, układ zasilania wo wywalenia, a i chłodzenie sobie pewnie nie poradzi.

Wywalić trzeba będzie bebechy (korbowody, tłoki, wał. Pewnie i wałki rozrządu) Elektronika przynajmniej do przeróbki.
W ogolności to tworzenie czegoś ekonomicznie (i praktycznie) nieuzasadnionego, skoto możesz mieć 2,5 albo 3,0V6 taniej, solidniej, seryjnie - a i spalanie będzie mniejsze niż taka 2,0 16V kompresor... nie wspominając o całym samochodzie.

Nie wiem jak to sobie wyobrażałeś, ale jesli myslisz, ze założysz turbo, czy kompresor i na tym koniec .. to niestety jestes w błędzie.
Koszty takiej instalacji to baaardzo lekko licząc dobrze ponad 10 tys zł za sam silnik a gdzie reszta.

#5 OFFLINE   Mus

Mus
  • 32 postów
  • Dołączył: 29-08-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 30 marca 2008 - 21:31

Niezgodzę się z Citą w kwestii konieczności wymiany bebechów.
Jeśli doładujesz tak jak piszesz 0,5 bara to w przypadku Eatona obciążenie cieplne jest znacznie mniejsze niż w przypadku turbiny
Dodany obrazek
wzrost temperatury spalin jest znacznie mniejszy, ryzyko spalania detonacyjnego również.
Z lektury różnych for można wywnioskować, że do tej "magicznej" granicy 0,5 bara pozostawia się serię.
Inne wykresy tej sprężarki:
wydajność
Dodany obrazek
moc potrzebna do jej napędzenia
Dodany obrazek
i właśnie ten ostatni wykres ostudził moje zamiary montażu kompresora.

Moje wstępne obliczenia do dwulitrówki:
Dodany obrazek

Co do możliwości upchnięcia Eatona to wygląda to tak - przy założeniu, że wybierasz egzemplarz bez elektrosprzęgła tj. z małym kołem pasowym napędzany stale orginalnym paskiem max długość jaka wejdzie to ok. 35 cm.
Eaton m62 ale w takiej wersji
Dodany obrazek
się zmieści, w wersji z rurami z tyłu już nie.
Trzeba wtedy kombinować w wysuwaniem go do przodu, z dodatkowym kołem pasowym napędowym.
To jedna kwestia, druga to połączenie rur dolotu - da radę ale miejsca bardzo mało, trzeba się wykazać sporymi umiejętnościami spawacza aby te rury poupychać.
Pozostałe kwestie to dostosowanie silnika. Ja planowałem spasować to z BLOSem i używać doładowania TYLKO z gazem więc problemy dostrajania wtrysków mnie nie interesowały.

Tak jak wcześnie wspomniałem do końcowej realizacji zniechęciły mnie wykresy mocy potrzebnej do napędu kompresora - w moim przypadku 2 litry 8 zaworów to 115 KM w serii.
Dla uproszczenia obliczeń załóżmy że zostało 100 KM, do tego kompresor ładujący 0,5 bara i dający przy max obrotach TEORETYCZNIE 50 KM, z tego 25 KM idzie na jego napęd i zostaje 25KM do wykorzystania.
W/g mnie rezultat nie ciekawy - obciążam silnik sporo, bo +50% a uzyskuję +25% :sad: :sad: :sad:
W Twoim przypadku wyjdzie to nieco inaczej. Sporo informacji znajdziesz na forum www.streetracing.pl/forum

Ja spasowałem.
Pozdrawiam

#6 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 marca 2008 - 21:35

to co podal Mus to jest konkret informacji jakich szukalem...
i wszystko jasne... :wink:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#7 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 31 marca 2008 - 11:30

To juz nie wiem co o tym myslec. Przeciez sa montowane w autach kompresory i jakos jezdza nawet ajnie to smiga i ten dzwiek. To jednak lepiej wstawic turbo nieduze to bedzie lepszym wyborem. Napewno sie zmiesci pod maska a koszta podobne jak do wstawienia kompresora. Turbo da lepsze osiagi ale na codzien mysle ze lepiej kompresor wstawic. NO i co ze da taki marny przyrost mocy ale poprawi dól. Musze sie dowiedziec troche jeszcze na temat. Moze cos jeszcze dopowiecie. To waszym zdaniem ile trzeba pompowac kompresorem zeby uzyskac 180 -190 koni.

#8 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2008 - 12:37

mendrek, da się założyć i 0,5 bara to nie jest bardzo duże doładowanie.
Gaz będzie działać - nawet go łatwiej wyregulujesz niż benzynę.
Nastaw się na problemy z wolnymi obrotami i koniecznością częstszej wymiany oleju.
Zamontować sam zamontujesz, ja się przymierzałem do montaży w Vectrze w silniku C20NE, pod względem konstrukcyjnym nie jest to żaden wyczyn.


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#9 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 marca 2008 - 12:51

w silniku C20NE, pod względem konstrukcyjnym nie jest to żaden wyczyn


Piterku, a masz moze wiecej info na ten temat?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#10 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2008 - 13:34

Piterku, a masz moze wiecej info na ten temat?

a co więcej byś chciał, bo ja dostałem do przymiarki kompresor, chyba od Corrado, napędzany paskiem, z przymiarki wynikało, że idealnie mieściłby się nad kolektorem wydechowym w Vectrze A


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#11 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2008 - 17:53

Niezgodzę się z Citą w kwestii konieczności wymiany bebechów.

Co do samych bebechow to pewnie masz racje, ale co z hamulcami i sprzeglem ?
Moze sprzeglo wytrzyma, ale hamulce pasowalo by wzmocnic.

#12 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 listopada 2009 - 19:25

Witam.
Panowie ma może ktoś z was jakieś dane,schematy bądz jakieś szkice odnośnie montażu eatona do silników N/A. Chodzi mi konkretnie w które miejsce się go wpina,gdzie podłączyć zawór upustowy i jak sie reguluje w takim eatonie ciśnienie doładowania. Interesuje mnie ciśnienie nie większe niż 0,4 bara.
PELEN WYPAS

#13 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 listopada 2009 - 00:24

ja powiem, że uważam osobiście kompresor za lepsze rozwiązanie do jazdy na codzień bo:
1) lepiej ładuje na nizszych obrotach, a mało kto jeździ na codzień na 4k+ rpm
2) omijają nas monstrualne koszty kucia tłoków, korbowodów i może nawet wału, a także kupowanie kompletu śrubek do korbowodów za 500 PLN
3) nie ma rzeźby ze spawaniem kolektora wydechowegu

Miałem okazję jechać corsą A 1.4 8v + kompresor (nie wiem jaki, ale nie eaton) to miało z 60km fabrycznie 94 przy pomiarze na hamowni podwoziowej. Jeździło to bardziej niż żwawo, przejechało w momencie kiedy tym jechałem z 20-pare tyś km i nic większego się nie wykrzaczyło. Niestety nie mam kontaktu z właścicielem, bo wyjechał do Australii na dłużej, a autko sprzedał. Wiem tylko, że zamontował to sam w garażu bez kanału (!).

Wydaje mi się, że koszta zamontowania kompresora bez drucizny wyjdą z 4k PLN. Tak z 2k sam kompresor, dodatkowo jakis świniak do wystrojenia tego, intercooler, jakies wężyki, srubki, zaworki i inne pierdoły to z 4k się zbieże, moze troche więcej.

Dokładniejszych informacji myślę, że chętnie udzielą ludziska na www.racingforum.pl, to kopalnia informacji.


Pytanie czy warto?

#14 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2009 - 17:19

HAIDI jak masz kompresor to mogę ci wykonać mocowanie i koła pasowe potrzebne do napędu ... :D

#15 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 listopada 2009 - 20:07

HAIDI jak masz kompresor to mogę ci wykonać mocowanie i koła pasowe potrzebne do napędu

Jak będe miał jakieś wymiary to na pewno się odezwe.
Narazie to nie wiem jak ustawić w nim 0.4 bara.(eaton m65) bo nie wiem jak się reguluje ciśnienie doładowania.
PELEN WYPAS

#16 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2009 - 20:08

nie wiem jak się reguluje ciśnienie doładowania.


różnicą w średnicach kół napędowych :D

#17 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 listopada 2009 - 20:12

A jak ustawić stałe ciśnienie w przedziale 2000obr/m 6700obr/m?
PELEN WYPAS

#18 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2009 - 20:33

na moje oko to około 1:2,8

#19 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 listopada 2009 - 20:49

Nie chodzi mi o kółko tylko o zawór. On robi pssst przy gwałtownym odjęciu gazu a co z nadmiarem ciśnienia przy wysokich obrotach? Cały czas przy przyspieszaniu jest pssst?
PELEN WYPAS

#20 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2009 - 21:10

TU masz koło siebie odpowiedź na nurtujące cię pytania ;)

zapytaj gościa czy da radę na 0,5 ustawić... :D ;)