Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wyciek oleju-tego nie znalazłem,a moze przegapiłem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adamsan

adamsan
  • 23 postów
  • Dołączył: 07-10-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 01 listopada 2022 - 10:58

Rok:2001 Omega b FL
Silnik:2.2 benzyna--pojawił sie wyciek oleju ,mokry filtr.Wymieniłem filtr,czujnik cisnienia oleju tez,ale wyciek jest dalej.Nad filtrem ,jest chlodniczka oleju ,chyba aluminiowa z dwiema kroccami doprawadzajacymi płyn chlodniczy i mam wrazenie ,trudno zauwazyc z ktorego miejsc,ze olej pojawia sie nad nia.Ztym tematem na forum jeszcze sie nie spotkałem,a mam pytanie,ktos juz wyciagał te chlodniczke?i jak to zrobic?przykrecana ?czy na wcisk?jak ja wyjac?





#2 OFFLINE   adamsan

adamsan
  • 23 postów
  • Dołączył: 07-10-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 listopada 2022 - 17:09

odpowiedzi na pytanie nie dostałem,ale juz zrobione--zaczne od tego,ze w przypadku wyciekow oleju na filtr,potem nizej ,misa olejowa i zabrudzonu spod silnika, nie spotkałem sie z opisem,by ktos cos grzebał przy chlodniczce oleju,a moze przegapiłem temat.Jak pisalem powyzej,kiedy w Omedze 2.2 benzyna (pewnie w innych tez z tym silnikiem) odkrecimy i wyjmiemy filtr oleju,spojrzymy powyzej gwintu na filtr,zobaczymy nakretke dosc duza,klucz 30,jednak nie jest to nakretka lecz cała sruba przelotowa.Kidy ja odkrecimy ,opusci sie nam na rece,trzymana przez przewody doprowadzajace czynnik chłodniczy,(nie trzeba ich rozpiac,lecz mozna) własnie ta aluminiowa puszka wielkosci 1/3 filtra olejowego.Na jej gornej czesci w wycieciu znajduje sie gumowy oring uszczelniajacy.Ze wzgledu na wiek naszych pojazdow,jego stan jest raczej kiepski i moze on byc przyczyna wyciekow,ktore naprawde trudno zlokalizowac.Niestety,nie dostałem oryginalnego oringu,naprawde trudno dostac,lecz wpasowałem oring olejoodporny o wewnetrznej srednicy 62 mm i grubosci 4 mm.Złozyłem wszystko do kupy i na razie jest dobrze,(sądze ze oring o grubosci 4,5 mm moze byłby lepszy ale zobaczymy).Jak wiemy jak to zrobic,to czas potrzebny do tej wymiany to 10-15 min,poleci troche oleju,i robota od spodu.pozdrawiam fanow Omegi.