Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z nierównymi obrotami ( dławieniem ) 2.6 od 2500obr wzwyż


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 października 2022 - 19:58

Rok:2001
Silnik:2,6 V6 Pb + Lpg

 

Od 2-3 miesięcy mam w aucie problem z nierówną pracą silnika ( na Pb i Lpg to samo ) od 2500 obr/min wzwyż. Objawia się to ok. 1 sekundowymi  utratami  mocy w trakcie przyspieszania oraz przy jeździe przy równej prędkości.Silnik nie szarpie , na ok 1s. z nierównomiernymi przerwami 2-5 s. traci moc, przy czym można go wkręcić pod czerwone pole obrotomierza. Nierówne obroty są wyczuwalne pod obciąźeniem, na biegu jałowym nie bardzo

ale podpięty interfejs OBD je wykazuje.Auto przyspiesza, do 2500obr jeździ jak zawsze od 7 lat ,pali na dotyk, zużycie oleju i płynu chłodniczego nie zmieniło się .Spalanie paliwa w normie .Co zrobiłem :

- interfejs wskazuje po skasowaniu błędy sond P: 0156, 0161, 0141 co uważam za nieistotne bo tak jest od czasu zakupu auta

-podpiety w czasie jazdy interfejs gdy silnik "przerywa " wskazuje jedynie skoki obrotów , nie zapala się check engine( ten dopiero po jakimś czasie od skasowania ) - pokazuje tylko błędy powyżej

- jak pisałem jest to samo na Pb i Lpg

- jak miałem dwa lata temu cewkę zespoloną do wymiany to były błędy wypadania zapłonu więc to chyba odpada

- stwierdziłem że nie pracuje zawór multiramu przed przepustnicami ( powinien ruszyć od ok. 3500obr/min ) , jak go spiąłem w pozycji otwartej na chwilę

  testów trytką nic się nie zmieniło.Czemu nie chodzi nie wiem, sprawdziłem tylko drożność wężyka podciśnienia miedzy zaworem a plastikiem z wtyczką

  poniżej.Zawór przy podszybiu chodzi.

-odpiąłem wtyczkę od przepływomierza - bez zmian

 

Za cholerę nie wiem co to może być , żadnych błędów ani innych dziwnych objawów poza chwilowymi utratami mocy.

co podejrzewałem to przytkane katy ( ale mówią że nie silnik nie doszedł by do max obrotów w czasie jazdy ) , lewe powietrze ( oglądałem rozkręcałem,nic nie zauważyłem) .

 





#2 OFFLINE   ROB33

ROB33

    Pogotowie Grillowe

  • 141 postów
  • Dołączył: 15-09-2007
  • Skąd: Oława [DOA38409]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 października 2022 - 01:10

-odpiąłem wtyczkę od przepływomierza - bez zmian
 

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Po odpięciu wtyczki, silnik powinien zgasnąć.



#3 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 października 2022 - 14:44

Nie wiedziałem, dzięki.Ogarnę to i napiszę co i jak



#4 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 października 2022 - 13:27

Na tą chwilę tyko wyczyściłem przepływomierz,nic się nie zmieniło.Nie kupiłem jeszcze nowego ( czy aby na pewno potrzebnie ? ) , odpięty nic nie pokazuje na OBD, podpiety wskazuje stabilnie temperaturę i przepływ.Doszukałem się jeszcze wachań kąta wychylenia przepustnicy ( na tempomacie) .Czy to jest przyczyna nierównych obrotów czy reakcja korygująca przepustnicy kiedy spadają.Przy jeździe bez tempomatu to samo.Pedał gazu w podłogę to samo



#5 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 października 2022 - 15:50

Temat zamknięty, przegrzałem ostro wydech i na ten moment do 5000obr/min chodzi równo wyżej nie.Czyli przytkane katy, trochę oleju i pary wodnej z gazu + spokojna jazda robią swoje.