Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czujnik wału X20XEV omega b 95 stary typ


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   omega369

omega369
  • 37 postów
  • Dołączył: 23-11-2010

Napisany 11 grudnia 2019 - 11:50

Rok: 1995
Silnik: x20xev

simtec 56

padł mi czujnik.. cały kabel rozleciał się w rękach

od tamtego czasu nie mogę zapalić auta na żadnym innym czujniku...

najpierw zamówiłem przez pomyłkę nowszy typ (nie działał)... 

później zamiennik ale taki jak ma być (nie działał)...

później używany oryginał (nie działa)

nowy topran... ale o dziwo wysłali czujnik wyglądający jak oryginał ze zgadzającymi się numerami i naklejką GM z hologramem  na opakowaniu

i dalej nie działa

czy to mój pech i wszystkie czujniki, które kupuję są zepsute albo są podróbkami?

czy zacząć szukać winowajcy gdzie indziej

dodam jeszcze, że na starym czujniku ruszając kablem (izolacja również w środku była pokruszona), słyszałem syczenie jakby otwierał się jakiś zawór...

przy nowych czujnikach przejeżdżając nimi przed czymś metalowym słyszę przekaźnik i krótkie pykniecie na listwie wtryskowej...

rozumiem że czujnik paliwa odpowiedzialny jest za sygnał w jakim położeniu znajdują się tłoki... uruchamia on pompę paliwa i wtryski?

gdzieś pisali, że auto powinno nawet bez czujników odpalić po 10sec. kręcenia... u mnie nie ma żądnej reakcji

c2 to stary czujnik

c1 to topran który wygląda jak oryginał i był zapakowany jak oryginał 

teraz patrzę na opakowanie i niby wszystko fajnie... ale zamiast MADE IN GERMANY jest MADE IN SŁOWENIA...ponoć pierwszy wypust był made in Losenheim, później przenieśli fabrykę na Słowenie...ale czy aż tak zmieniły się parametry, że czujnik z innej fabryki nie działa w miejscu gdzie zamontowany był czujnik wyprodukowany w Niemczech?

wyczytałem też, że to może być wina odwróconych pinów w nowszym wypuście tego czujnika...

Załączone pliki

  • Załączony plik  c2.jpg   89,07K   0 pobrań
  • Załączony plik  c1.jpg   35,77K   0 pobrań

Edytowany przez omega369, 11 grudnia 2019 - 16:50.




#2 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 12 grudnia 2019 - 02:37

Czy stary czujnik nie zrobil zwarcia?

 

 

rozumiem że czujnik paliwa odpowiedzialny jest za sygnał w jakim położeniu znajdują się tłoki...

 

Chodzi ci o czujnik walu. Czujnik walu jest polozony na kole zemabatym (zamachowym) z tad odczytuje polozenie walu.

Jesli jest zle osadzony to moze nie poprawnie lub wcale nie odczytywac polozenia.

 

 

gdzieś pisali, że auto powinno nawet bez czujników odpalić po 10sec

 

Bez czujnika walu nie odpali. 

 

1. Zmierz opornosc, starego czujnika i nowego.

2. Podlacz op-com i zczytaj bledy, lub zrob autodiagnostyke. Kluczyk w stacyjke, GAZ + HAMULEC, po tym wlacz zaplon. Powinna zaczac mrogac kontrolka silnika. Odczytaj mrogniecia. Znajdziesz instrukcje w internecie, to standardowa procedura.


Edytowany przez MrChrysler, 12 grudnia 2019 - 02:38.


#3 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2019 - 03:39

Stary simtec metodą na gaz i hamulec nie zadziała. Tutaj tylko spinacz z domowych sposobów.

A kolega oprócz uwalonego czujnika wału może też mieć uwalony czujnik wałka rozrządu.



#4 OFFLINE   omega369

omega369
  • 37 postów
  • Dołączył: 23-11-2010

Napisany 12 grudnia 2019 - 14:20

mam opcoma

po podpięciu nowego czujnika, opcom nie pokazuje błędów pomimo braku błędów auto nie zapala,

stary czujnik jest tak rozwalony, że nic już na nim nie zmierzę...

stary czujnik chyba nie zrobił zwarcia, bo przekaźnik reaguje na "majdanie" przed nim metalowym przedmiotem

sprawdziłem wiązkę do ecu/ na wszystkich jest przejście... pin 3ci (zielony kabelek) jest wspólny dla obu czujników i tak też wynika ze schematu



#5 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2019 - 02:42

Odepnij wtyczkę od czujnika wałka rozrządu i spróbuj odpalić - trzeba kręcić troszkę dłużej - jak zagada to czujnik wałków również zgon.



#6 OFFLINE   omega369

omega369
  • 37 postów
  • Dołączył: 23-11-2010

Napisany 13 grudnia 2019 - 11:03

jak padał czujnik wałków a czujnik wału był dobry to również nie zapalał nawet po dłuższym kręceniu... 



#7 OFFLINE   omega369

omega369
  • 37 postów
  • Dołączył: 23-11-2010

Napisany 20 grudnia 2019 - 19:26

okazało się, że w między czasie padł także czujnik wałków

po wymianie czujnika wałków, na samym czujniku wałków omega daje oznaki życia, próbuje zapalić, ale dalej nie zapala

na podpiętych dwóch czujnikach (wału i wałków) nie zapala i nawet nie kaszlnie

na samym tylko czujniku wału to samo, brak oznak życia 

sprawdziłem oporności na pinach na czujniku wału i wałków i są praktycznie identyczne

sprawdziłem miernikiem również samą wiązkę i przy ecu pokazuje to samo co przy sprawdzaniu na poszczególnych pinach



#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2019 - 02:34

Sprawdź ustawienie rozrządu na znaki.