Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Manual 6 biegowy do 2.2 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 lutego 2019 - 10:53

Rok: 2002
Silnik: 2.2 16v

 

Tak wiem, był temat o skrzyni 6 biegowej. I temat umarł, jest stary. To że nie ma skrzyni 6 biegowej też wiem. Interesuje mnie jaka skrzynia podejdzie do tego silnika? z e46 2.0 diesel? Zależy mi na 6 biegu. Mam dyfer 3:27 i te 3 tys obrotów przy 140 km/h to nadal za dużo. Przydało by się mieć na liczniku te 150-170 km/h przy tych 3 tys obrotach. Lub analogicznie: 140 km/h i nie 3 tys obrotów a 2,5 tys.. Jakby nie tłumaczyć-przydałby się 6 bieg. Nie interesuje mnie jak w tamtym poprzednim temacie cięcie dzwona i spawanie aluminium. Dzwon do skrzyni można wytoczyć czy tam wyfrezować, ale nie spawać. Albo może jakieś tryby, cała choinka ze środka z jakieś skrzyni włożyć do omegi - wtedy odchodzi problem skracania wału i dorabiania dzwonu. Ostatnia wersja jaka mi chodzi po głowie to zmienić tryb 5 biegu na diesla lub z innej skrzyni, by faktycznie obniżyć obroty a skrzynię omegowską zostawić.

 

Ma ktoś jakieś doświadczenie, pomysły sensowne? Oczywiście luźny temat, nie mam presji tego robić. Na razie grzecznie pytam.





#2 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 lutego 2019 - 23:12

Obroty obrotami, ale czy silnik przy tak "małych" obrotach zdoła napędzić auto do 140km/h. Fizyki chyba nie oszukasz,  ja zmieniłem most tylko z 4,22 na 3,9 i już czuć, że jeździ ciut gorzej. W końcu to wolnossąca benzyna, nie tdi :-)



#3 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 lutego 2019 - 07:55

Zmieniłem z kolei 4:22 na 3:27 i nie narzekam. Pierwsze trzy biegi bez różnicy, różnicę dopiero czuć na 4 i 5tce. Auto rozpędza się długo, ale daje radę. Choć 3 tys obrotów przy zaledwie 140 km/h to sporo już. Ten silnik huczy, wyje, jest głośno w kabinie. Dlatego pytam o wszelkie ewentualności. Ktoś coś doradzi?

#4 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 lutego 2019 - 21:25

Nie chcę Cię zniechęcać, ale ten silnik po prostu tak ma - to tylko 4 gary. Jak ma być ciszej to 3,2 V6.



#5 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 lutego 2019 - 23:34

No okej, silnik silnikiem. Niech i tak ma:-). Dlatego pytam o 6 bieg by go tym samym wyciszyć znów na obrotach. Jaka skrzynia lub z jakiej flaki wejdą do naszego auta?

#6 OFFLINE   szostak

szostak
  • 70 postów
  • Dołączył: 11-06-2017
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 lutego 2019 - 08:10

Temat był wałkowany nie raz, niestety nie ma bebechów, które będą pasować do naszej skrzyni. Jedyna opcja to faktycznie spawanie dzwona i skrzynia z e46 2.0d.

#7 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 lutego 2019 - 09:00

Spawanie dzwona. A wytoczenie przejściówki? Co poza tym? Inne sprzęgło? Wał krótszy, dłuższy?