Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

koła 18 szumią i kąty pochylenia


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 sierpnia 2018 - 09:40

Rok: 2000
Silnik: X30XE

 

Założyłem wczoraj świeżo kupione chromowane 18"  :peace:  były na nich oponki 224/40 R18 Falken Ziex ZE914 z 2014 roku. Szybko jednak sie zorientowałem, że cos jest nie tak juz po kilkuset metrach jazdy... :(  

Koła strasznie szumią a w zasadzie wyją dźwięk bardzo przypomina wycie łożysk kół. na serii  - 235/45R17 jest cisza. Nowa oponka jest o 0,96% mniejsza(6,1mm) ale to chyba nie jest powodem? 

jedynie co zwróciło moja uwagę to lekki naciąg opony - felgi 8" ale oponki maja 40% profil i wyglądają podobnie jak na foto http://i.imgur.com/bSuTHbj.jpg?3.

Może to jest powodem - koła siedziały na zafirze ale tam nie było tego problemu...

 

Druga sprawa mam z tyłu katy pochylenia 2,38 stopnia a powinno być 1,55 +/- 0,4. mam nowe tuleje z tyłu - muszę kupić nowe wahacze?? teraz widzę, ze opona bardziej się zużywa od wewnątrz wieczorem dodam zdjęcie jak wygląda opona i kat pochylenia. 





#2 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 sierpnia 2018 - 10:25

Granica dopuszczalna to 2, 35 więc nie wiem czy przt tak lekkim przekroczniu będą się szybko zużywać opony od wewnątrz.

 

Być może wahacz się zmęczył, skoro tuleje nowe. Z tym nowym wahaczem to dobry pomysł, tylko jego cena przewyższa koszt dwóch Omeg "kompletnych" na naszych portalach ogłoszeniowych ;)



#3 OFFLINE   wigo

wigo
  • 40 postów
  • Dołączył: 12-05-2018
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 sierpnia 2018 - 11:36

Przypadkiem te szumiące opony nie są wyząbkowane ?



#4 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 sierpnia 2018 - 20:00

Oponki są OK jak na foto, można tez zobaczyć kąt pochylenia koła. Na starych gorszych 9-cio letnich jest cisza. Oponki lekko naciągnięte na felgę

 

 

Granica dopuszczalna to 2, 35 więc nie wiem czy przt tak lekkim przekroczniu będą się szybko zużywać opony od wewnątrz. - według instrukcji obsługi dla sedana jest 1,95 max. 

Załączone pliki


Edytowany przez masteriusz, 26 sierpnia 2018 - 20:02.


#5 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 sierpnia 2018 - 20:26

według instrukcji obsługi dla sedana jest 1,95 max.


Dokładnie taką wartość masz w instrukcji ?

Z tego co ja wiem to 1 stopień to 60 minut a więc jak 1,55 + 0,4 = 2,35, to tak po mojemu.

 

A tu masz tabelke z wartościami regulacyjnymi:

 

Załączony plik  00022973.pdf   77,92K   3 pobrań



#6 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 sierpnia 2018 - 20:21

Obstawiam ze te opony mają to do siebie że są głośne a patrząc na oko czy są wyzabkowane czy nie można nie zauważyć minimalnych odchyleń od normy w biezniku które działając razem będą powodowały hałas

#7 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 września 2018 - 20:44

Dokładnie taką wartość masz w instrukcji ?

Z tego co ja wiem to 1 stopień to 60 minut a więc jak 1,55 + 0,4 = 2,35, to tak po mojemu.

 

Mój błąd bo stopień to 60' a nie 100'  :blush:  ale tak czy inaczej opony mi zbiera od wewnątrz a geometria kilka razy sprawdzana - tylko kąty tak mocno odbiegają. Dodatkowo oglądałem kilka omeg B i BFL jedna kombi i wszystkie miały wizualnie dużo mniejszy negatyw niż ja :( :( 

 

Co do opon dzisiaj jechałem na wycieczkę 5 osób 60L LPG i jakieś 30L benzyny dowaliłem na tył 3,6 a na przód 3,3 Bar (o 0,5 bara więcej niż zaleca instrukcja przy pełnym obciążeniu) jak jechałem po pasażerów i auto było puste to było ciszej z pasażerami było głośniej ale bez szału. 

 

Wieczorem zrobiłem w drugą stronę (auto puste) - zamiast 2,2 pompowałem na 2,0 i jest tragedia szumi,buczy nawet wibracje na kierowniczy się pojawiły.

 

Już szukam opon :) 



#8 OFFLINE   maras5004

maras5004

    Pretty much amazing!

  • 37 postów
  • Dołączył: 14-06-2012
  • Skąd: Kotuń k. Piły

Napisany 01 grudnia 2018 - 15:18

Masz zglebione auto? jakies obnizajace sprezyny czy cos? bo to moze byc przyczyta negatywu z tyłu.



#9 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 grudnia 2018 - 21:47

Sprezyny seria tylko maxgear:/
Teraz chce kompletny remont zawieszenia z tylu zrobic-wahacze z tarczami wentylowanymi ze sporta, poliuretan, lozyska i amortyzatory wszsytko najwyzsza polka i zobaczymy.
Chce zalozyc eibach prokit -30 ale obawiam sie jeszcze wiekszego negatywa:(
Irmscher ma -25 a kąty sa ok ale chyba wahacze sa takie same??