Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Trzaski, stukanie, skrzypienie podczas skręcania w lewo.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 lipca 2018 - 08:19

Rok: 1999
Silnik: X 20 XEV

 

Witam.

 

Sprawa miewa się tak i pojawiła się nie dawno, zaczęło coś skrzypieć, pukać, trzeszczeć w okolicach przekładni gdy skręca się w lewo tylko i wyłącznie. Odgłosy dochodzą jak auto odpalone oraz jak się skręca na zgaszonym silniku. Słychać je wewnątrz auta jak i pod maską.

 

W ramach szukania problemu odłączono drążek kierowniczy, tak, że lewe koło stało a skręcało tylko prawe, dalej przy skręcie w lewo stuki czy jak to nazwać poskrzypywania występował. Z prawej odłączono drążek środkowy od przekładni i potrzaskiwania nadal występowały, choć w mniejszym stopniu, bo zapewne mniejszy opór był.

 

Odgłosy słychać w środku auta od strony przekładni z pod pedałów jak i stojąc obok wyraźnie z lewej strony.

 

Teraz pytanie co to może być ? Przekładnia ?

 

Sprawdzono dokręcenie samej przekładni, sanek do budy oraz krzyżaka łączącego kolumnę z przekładnią i wszystko ok.

 

Dodam, że większość zawieszenia i układu kierowniczego mam wymienione, 

Tak to wygląda na filmiku


Edytowany przez B0Cygano, 15 lipca 2018 - 08:20.




#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2018 - 10:07

zdejmowałeś osłonę nad pedałami i sprawdzałeś czy nic nie zaczepia o kolumnę ?? Podobne dźwięki daje obrócona sprężyna na macphersonie ocierająca o gumową podstawkę, ale jak to wykluczyłeś to szukaj w przekładni.



#3 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 lipca 2018 - 10:28

@Ziutek50

 

Kolega zdejmował i sprawdzał dokręcenie krzyżaka. Sam zdejmę zobaczę, ale co tam nagle mogło zacząć czepiać ? Co ciekawe, trzaski występują tylko w lewo jak się kręci.

A czy w samej kolumnie kierowniczej, może coś ulec uszkodzeniu ?



#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2018 - 11:14

a drążek środkowy ?? sprawdzany, czy przypadkiem nie trzeszczy jak i wspornik ??



#5 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 lipca 2018 - 11:27

Był odłączony od przekładni i dalej były trzaski, choć mniejsze, ale to pewnie z uwagi na mnijszy opór przy kręceniu.



#6 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2018 - 12:06

Więc zostaje kolumna, lub sama przekładnia



#7 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 lipca 2018 - 15:43

A w samej kolumnie są jakieś wadliwe elementy lub miejsca ?



#8 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2018 - 16:11

na tyle lat jak mam omegę i działałem aktywnie na tym forum to nie poznałem by coś typowego się działo z tymi elementami.

 

Masz chochlika do znalezienia i ostały się tylko dwa miejsca.



#9 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 lipca 2018 - 18:47

@Ziutek50

Mój układ wspomagania jest też nie typowy, ale czy to ma coś wspólnego ?

 

http://forum.omegael...de-in-b0cygano/



#10 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2018 - 20:54

No to mój drogi zaczyna się wpis o modyfikacji... może mieć wpływ być może sama pompa z audi była za wydajna, a przekładnia nie była przystosowana do takiego przepływu. W takim razie skłaniam się że przekładnia dostała po dupsku, stąd te dźwięki.

 

a tutaj na OKP jest opis jak zmodyfikować x20xev by zamontować servotronik. bo faktycznie w 2.0 to to jest jakiś żart.



#11 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 lipca 2018 - 21:53

Przekładnia pochodzi z OB fl 3.2 tam współpracuje z pompą Zf 110 bar, czyżby 20 barów zrobiło dla niej szkodę hmm...



#12 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lipca 2018 - 06:50

weź strzel sobie 20 bar w oponę, przecież opona jest zbrojona...

 

sarkazm...

 

 

Oczywiście że może mieć znaczenie,na papierze 20bar to nie wiele, ale w rzeczywistości to bardzo duże ciśnienie.



#13 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 lipca 2018 - 07:40

No dobra dzięki za sugestie, będziemy myśleć i może coś zdziałać wypadało by.