Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Naprawa Omegi - części


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Oma669

Oma669
  • 40 postów
  • Dołączył: 22-02-2017
  • Skąd: Rychliki
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 lutego 2017 - 19:13

Witam serdecznie jestem nowym użytkownikiem forum, posiadam Omegę z 1996 r. z silnikiem 2.0 16v PB+LPG Sedan. Byłem ostatnio na przeglądzie i mam sporo do naprawy, mam do przeznaczenia na naprawe 2000 zł, a do wymiany:
-Tuleje oraz sworznie wachacza l i p strona.
-Układ kierowniczy, a dokładnie drążek kierowniczy lewa i prawa strona.
-Łącznik stabilizatora lewy i prawy.
-2 gumy stabilizatora przód.
-Gumy stabilizatora tył.
-Amortyzatory tył i przód.
-Wspornik lub tulejka wspornika drążka kierowniczego środkowego.
-Klocki hamulcowe przód i tył.
-Okładziny hamulca ręcznego.
To będzie już chyba wszystko, poradzcie mi jakiej firmy wybrać części, żeby były dobrej jakości oraz cenna była przystępna, chciałabym żeby z tej sumy co mam do przeznaczenia coś jeszcze zostało. I gdzie polecacie kupować części na internecie, gdzie będzie najtaniej i dobrej jakości chodzi mi o jakiś dobry sklep internetowy.
Pozdrawiam.



#2 OFFLINE   PiotrV6

PiotrV6
  • 54 postów
  • Dołączył: 18-08-2014

Napisany 22 lutego 2017 - 19:26

Cześć, Wydaje mi się, że wszystkie części dostaniesz na alledrogo- części poluj z lemfordera, gumy stabilizatora polecam poulieretany z olkusza- przeżyją samochód.  Ogólnie jeszcze na fb jeżeli posiadasz to kontakt do Krzysztof Niedziółka /Michał Czaplicki.



#3 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2017 - 19:34

somad.pl poproś o wycenę tych części. Sprawdzony sprzedawca.

#4 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 lutego 2017 - 19:37

Zawieszenie - Lemforder lub SWAG

 

Amortyzatory - Sachs

Hamulce - Zimerman

Według mnie omijać allegro bo tam rożne "podobne" do firmowych części krążą, lepiej udać się do normalnego sklepu motoryzacyjnego i tam kupić, a jak już przez interne to to wybierać duże hurtownie, typu IC, Iparts itp.

Według mnie 2k może zabraknąć, no ale musisz iść do sklepu i wszystko policzyć.



#5 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 lutego 2017 - 22:42

Moim zdaniem z 2k raczej nie zrobisz tego wszystkiego na dobrych częściach chyba że sam będziesz robił i część części weźmiesz z niższej bo np same amorki dobre to 1/3 tej sumy a do tego jak okładziny z ręcznego do wymiany to ciekawe czy tarcza się nada i jak wyglądają tarcze kotwoczne bo może problem leżeć w nich (co nie zmienia faktu że okładziny też do wymiany)

#6 OFFLINE   Dizzy67

Dizzy67
  • 17 postów
  • Dołączył: 25-10-2016
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 lutego 2017 - 08:45

S

Edytowany przez Dizzy67, 23 lutego 2017 - 08:45.


#7 OFFLINE   Oma669

Oma669
  • 40 postów
  • Dołączył: 22-02-2017
  • Skąd: Rychliki
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 lutego 2017 - 09:07

Tak, będę wszystko naprawiał sam, a tarcze w dobrym stanie, jeśli nie zmieszcze się w tej sumie to zrezygnuje z amorków stare jeszcze trochę polatają. A czy do zakupu części sklep internetowy motostacja.pl będzie dobry?
Posiadają części w cenach:
-Sworznie oraz tulejki lemforder 350 zł
-Klocki przód ATE 130zł
-Klocki tył ATE 62 zł
-Łączniki stabilizatorow SWAG 34zł\szt
-Tulejka wspornika drążka 41zł

#8 OFFLINE   bartek_kołbiel

bartek_kołbiel
  • 3 postów
  • Dołączył: 19-02-2017
  • Skąd: kolbiel
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 lutego 2017 - 10:18

Za szczęki zapłaciłem 60 zł,firma Kraft,sprezynki 16PLN,Tak ze nie jest tak drogo,tarcze równie dobrze możesz kupić używki w dobrym stanie. Mam dobra " dziuple" z częściami do opla.

#9 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 lutego 2017 - 18:03

Za szczęki zapłaciłem 60 zł,firma Kraft,sprezynki 16PLN,Tak ze nie jest tak drogo,tarcze równie dobrze możesz kupić używki w dobrym stanie.


To temu średnia cena Omegi na otoszroto waha się około 3 000 tys zł. Olej używany też można zalać ?

Krafta to to ja bym jak mi dopłacali to nie chciał w swoim aucie no a o używanych tarczach od Miecia za flaszkę to lepiej nie mówić  :fallen:

 

A czy do zakupu części sklep internetowy motostacja.pl będzie dobry?


Poczytaj opinie z wuja Google, nie są najlepsze a wybór należy do Ciebie.

Edytowany przez B0Cygano, 23 lutego 2017 - 18:10.


#10 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lutego 2017 - 18:40

używane części są super. A później płacz że się często psuje
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#11 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2017 - 23:42

używane części są super. A później płacz że się często psuje

 

 

 

 

som super, bo som tanie :smiech:



#12 OFFLINE   Oma669

Oma669
  • 40 postów
  • Dołączył: 22-02-2017
  • Skąd: Rychliki
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 lutego 2017 - 03:05

Omegą jeżdżę sporadycznie ok 5 tyś km rocznie, bo często wyjeżdżam w delegacje za zagranice i użytkuje ją jak mnie nie ma ojciec, który bardzo mało też używa jej. Chciałbym założyć trochę tańsze części z tego powodu i poradźcie mi czy Omega na tych częściach polata sporo:

-Tulejki i sworznie wachacza: Meyle HD(Koszt ok 200-250zł)

-Tulejka wspornika drążka środkowego: Lemforder(41zł)

-Gumy stabilizatora przód: Meyle HD(5 zł za szt)

-Gumy Stabilizatora tył: Meyle HD(10 zł za szt)

-Łączniki stabilizatora przód: Meyle HD(Za 2 szt 97zł)-

-Klocki hamulcowe przód: ATE(127 zł za komplet)

-Klocki hamulcowe tył: ATE (65 zł za komplet)

-Szczęki hamulcowe: ATE(62 zł za komlet)

Amortyzatory przód: TRW(320zł za komplet) lub Blisten(400zł za komplet)

Amortyzatory Tył: KYB(240zł za komplet) lub Blisten(295zł za komplet)

Drążki kierownicze lewa i prawa strona kompletne: FEBI Blisten(250zł za komplet) lub NK(200 zł za komplet)

Nie jestem pewny co do amortyzatorów TRW no i tych drążków kierowniczych poradźcie mi czy wystarczy mi na tak mały przebieg roczny takie części, które na pewno nie są najgorszej jakości.



#13 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 lutego 2017 - 14:33

-Tulejki i sworznie wachacza: Meyle HD(Koszt ok 200-250zł)

 

-Tulejka wspornika drążka środkowego: Lemforder(41zł)

 

tylko lemfoerder.  Wszystko inne będziesz za rok znowu robił...

 

-Gumy stabilizatora przód: Meyle HD(5 zł za szt)

-Gumy Stabilizatora tył: Meyle HD(10 zł za szt)

-Łączniki stabilizatora przód: Meyle HD(Za 2 szt 97zł)-

 

może być febi. Odpuść sobie meyle. 

 

-Klocki hamulcowe przód: ATE(127 zł za komplet)

-Klocki hamulcowe tył: ATE (65 zł za komplet)

-Szczęki hamulcowe: ATE(62 zł za komlet)

 

bardzo dobry wybór. W tych pieniądzach się nawet nie zastanawiaj!

 

Amortyzatory przód: TRW(320zł za komplet) lub Blisten(400zł za komplet)

Amortyzatory Tył: KYB(240zł za komplet) lub Blisten(295zł za komplet)

 

Amorki bilstein lub sachs. W żadnym wypadku KYB!! Trw też wcale super nie są, jeśli już nie chcesz wydawać worka hajsu to kup jakieś chińczyki na allegro.  

 

Drążki kierownicze lewa i prawa strona kompletne: FEBI Blisten(250zł za komplet) lub NK(200 zł za komplet) 

 

Tu nie wolno oszczędzać- odbije Ci się to mocno po kieszeni. szukaj lemfoerdera lub oryginalnego MOOG'a(nie jest to marka premium ale jest sprawdzona przez wiele aut)



#14 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lutego 2017 - 20:15

klocki można wybrać tańsze a jakościowo ta sama pólka,

Steinhof



#15 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 lutego 2017 - 21:37

Ja z febi mam złe doświadczenia- drążek środkowy wytrzymał 6 miesiecy  (oczywiście przy kompletnej naprawie zawieszenia z przodu- nie zmieniałem wtedy tylko McPersonów). Meyle- nie wiem, nie miałem- nie wypowiadam się. O NK słyszałem dużo dobrego- o tym bym pomyślał- jednak osobiście też tego nie testowałem. Lemforder- wiadomo- działa (mam teraz drążek środkowy z tego i sworznie wachacza- jest OK) końcówki drążka ma moog - rok jak na razie i też jest OK. ATE- tak. Blistain- miałem B4 (w poprzedniej 2.0)- tak. W wahaczach obecnie mam polieturany z Olkusza i po roku też jest OK ( a w starej 2.0 miałem lemfordera - z dużą od BMW- do sprzedaży byl spokój- 2 lata). KYB- nie wiem- nie miałem. Wspornik drążka- wprasowana tuleja od lemfordera- jest OK. Jedno jest pewne- Febi mówie STOP i już raczej wyrobów tego producenta nie kupie (nie wiem może miałem akurat wadliwą sztuke- gwarancji też niestety mi nie uznali bo nie miałem dowodu na montaż w warsztacie- robiłem to sam z resztą jak 90% rzeczy w swoim samochodzie)



#16 OFFLINE   Oma669

Oma669
  • 40 postów
  • Dołączył: 22-02-2017
  • Skąd: Rychliki
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 lutego 2017 - 15:44

Ja z febi mam złe doświadczenia- drążek środkowy wytrzymał 6 miesiecy (oczywiście przy kompletnej naprawie zawieszenia z przodu- nie zmieniałem wtedy tylko McPersonów). Meyle- nie wiem, nie miałem- nie wypowiadam się. O NK słyszałem dużo dobrego- o tym bym pomyślał- jednak osobiście też tego nie testowałem. Lemforder- wiadomo- działa (mam teraz drążek środkowy z tego i sworznie wachacza- jest OK) końcówki drążka ma moog - rok jak na razie i też jest OK. ATE- tak. Blistain- miałem B4 (w poprzedniej 2.0)- tak. W wahaczach obecnie mam polieturany z Olkusza i po roku też jest OK ( a w starej 2.0 miałem lemfordera - z dużą od BMW- do sprzedaży byl spokój- 2 lata). KYB- nie wiem- nie miałem. Wspornik drążka- wprasowana tuleja od lemfordera- jest OK. Jedno jest pewne- Febi mówie STOP i już raczej wyrobów tego producenta nie kupie (nie wiem może miałem akurat wadliwą sztuke- gwarancji też niestety mi nie uznali bo nie miałem dowodu na montaż w warsztacie- robiłem to sam z resztą jak 90% rzeczy w swoim samochodzie)

A gdzie kupie polieturany w internecie i jakiej twardości kupować bo są różne?

#17 OFFLINE   Chorwat

Chorwat
  • 242 postów
  • Dołączył: 08-12-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 lutego 2017 - 15:52

Poliuretany Olkusz



#18 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 lutego 2017 - 21:25

somad.pl

i wszystko na temat :-) 


Kraft

:bangin:  :thumbdown:  


używane części są super. A później płacz że się często psuje

:cheers:  


:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#19 OFFLINE   grzegorz.b

grzegorz.b
  • 18 postów
  • Dołączył: 09-04-2016
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 marca 2017 - 18:32

Dobra, dobra, ale jedno mnie zastanawia... Ten przegląd to był przegląd okresowy na SKP?
Jeśli tak, to w jaki sposób diagnosta stwierdził zmianę klocków przód, tył oraz okładzin ręcznego? Nie sądzę by zdejmował koło...
Jeśli nie i był to kompleksowy przegląd w warsztacie, to nie było pytania.



#20 OFFLINE   Oma669

Oma669
  • 40 postów
  • Dołączył: 22-02-2017
  • Skąd: Rychliki
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 marca 2017 - 20:30

Tak byłem na przeglądzie i wykazało słabe hamulce, a klocki sam sprawdzałem już i przód jeszcze polatałby trochę, ale z tyłu już do wymiany.

Dziękuje wszystkim za pomoc, części zamówione i w kwietniu biorę się za wymianę.

Edytowany przez Oma669, 02 marca 2017 - 20:33.