Naprawa Omegi - części
#1 OFFLINE
Napisany 22 lutego 2017 - 19:13
-Tuleje oraz sworznie wachacza l i p strona.
-Układ kierowniczy, a dokładnie drążek kierowniczy lewa i prawa strona.
-Łącznik stabilizatora lewy i prawy.
-2 gumy stabilizatora przód.
-Gumy stabilizatora tył.
-Amortyzatory tył i przód.
-Wspornik lub tulejka wspornika drążka kierowniczego środkowego.
-Klocki hamulcowe przód i tył.
-Okładziny hamulca ręcznego.
To będzie już chyba wszystko, poradzcie mi jakiej firmy wybrać części, żeby były dobrej jakości oraz cenna była przystępna, chciałabym żeby z tej sumy co mam do przeznaczenia coś jeszcze zostało. I gdzie polecacie kupować części na internecie, gdzie będzie najtaniej i dobrej jakości chodzi mi o jakiś dobry sklep internetowy.
Pozdrawiam.
#2 OFFLINE
Napisany 22 lutego 2017 - 19:26
Cześć, Wydaje mi się, że wszystkie części dostaniesz na alledrogo- części poluj z lemfordera, gumy stabilizatora polecam poulieretany z olkusza- przeżyją samochód. Ogólnie jeszcze na fb jeżeli posiadasz to kontakt do Krzysztof Niedziółka /Michał Czaplicki.
#3 OFFLINE
Napisany 22 lutego 2017 - 19:34
#4 OFFLINE
Napisany 22 lutego 2017 - 19:37
Zawieszenie - Lemforder lub SWAG
Amortyzatory - Sachs
Hamulce - Zimerman
Według mnie omijać allegro bo tam rożne "podobne" do firmowych części krążą, lepiej udać się do normalnego sklepu motoryzacyjnego i tam kupić, a jak już przez interne to to wybierać duże hurtownie, typu IC, Iparts itp.
Według mnie 2k może zabraknąć, no ale musisz iść do sklepu i wszystko policzyć.
#5 OFFLINE
Napisany 22 lutego 2017 - 22:42
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2017 - 09:07
Posiadają części w cenach:
-Sworznie oraz tulejki lemforder 350 zł
-Klocki przód ATE 130zł
-Klocki tył ATE 62 zł
-Łączniki stabilizatorow SWAG 34zł\szt
-Tulejka wspornika drążka 41zł
#8 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2017 - 10:18
#9 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2017 - 18:03
Za szczęki zapłaciłem 60 zł,firma Kraft,sprezynki 16PLN,Tak ze nie jest tak drogo,tarcze równie dobrze możesz kupić używki w dobrym stanie.
To temu średnia cena Omegi na otoszroto waha się około 3 000 tys zł. Olej używany też można zalać ?
Krafta to to ja bym jak mi dopłacali to nie chciał w swoim aucie no a o używanych tarczach od Miecia za flaszkę to lepiej nie mówić
A czy do zakupu części sklep internetowy motostacja.pl będzie dobry?
Poczytaj opinie z wuja Google, nie są najlepsze a wybór należy do Ciebie.
Edytowany przez B0Cygano, 23 lutego 2017 - 18:10.
#10 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2017 - 18:40
Najczystsza omega od XIX zlotu
#11 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2017 - 23:42
używane części są super. A później płacz że się często psuje
som super, bo som tanie
#12 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2017 - 03:05
Omegą jeżdżę sporadycznie ok 5 tyś km rocznie, bo często wyjeżdżam w delegacje za zagranice i użytkuje ją jak mnie nie ma ojciec, który bardzo mało też używa jej. Chciałbym założyć trochę tańsze części z tego powodu i poradźcie mi czy Omega na tych częściach polata sporo:
-Tulejki i sworznie wachacza: Meyle HD(Koszt ok 200-250zł)
-Tulejka wspornika drążka środkowego: Lemforder(41zł)
-Gumy stabilizatora przód: Meyle HD(5 zł za szt)
-Gumy Stabilizatora tył: Meyle HD(10 zł za szt)
-Łączniki stabilizatora przód: Meyle HD(Za 2 szt 97zł)-
-Klocki hamulcowe przód: ATE(127 zł za komplet)
-Klocki hamulcowe tył: ATE (65 zł za komplet)
-Szczęki hamulcowe: ATE(62 zł za komlet)
Amortyzatory przód: TRW(320zł za komplet) lub Blisten(400zł za komplet)
Amortyzatory Tył: KYB(240zł za komplet) lub Blisten(295zł za komplet)
Drążki kierownicze lewa i prawa strona kompletne: FEBI Blisten(250zł za komplet) lub NK(200 zł za komplet)
Nie jestem pewny co do amortyzatorów TRW no i tych drążków kierowniczych poradźcie mi czy wystarczy mi na tak mały przebieg roczny takie części, które na pewno nie są najgorszej jakości.
#13 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2017 - 14:33
-Tulejki i sworznie wachacza: Meyle HD(Koszt ok 200-250zł)
-Tulejka wspornika drążka środkowego: Lemforder(41zł)
tylko lemfoerder. Wszystko inne będziesz za rok znowu robił...
-Gumy stabilizatora przód: Meyle HD(5 zł za szt)
-Gumy Stabilizatora tył: Meyle HD(10 zł za szt)
-Łączniki stabilizatora przód: Meyle HD(Za 2 szt 97zł)-
może być febi. Odpuść sobie meyle.
-Klocki hamulcowe przód: ATE(127 zł za komplet)
-Klocki hamulcowe tył: ATE (65 zł za komplet)
-Szczęki hamulcowe: ATE(62 zł za komlet)
bardzo dobry wybór. W tych pieniądzach się nawet nie zastanawiaj!
Amortyzatory przód: TRW(320zł za komplet) lub Blisten(400zł za komplet)
Amortyzatory Tył: KYB(240zł za komplet) lub Blisten(295zł za komplet)
Amorki bilstein lub sachs. W żadnym wypadku KYB!! Trw też wcale super nie są, jeśli już nie chcesz wydawać worka hajsu to kup jakieś chińczyki na allegro.
Drążki kierownicze lewa i prawa strona kompletne: FEBI Blisten(250zł za komplet) lub NK(200 zł za komplet)
Tu nie wolno oszczędzać- odbije Ci się to mocno po kieszeni. szukaj lemfoerdera lub oryginalnego MOOG'a(nie jest to marka premium ale jest sprawdzona przez wiele aut)
#14 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2017 - 20:15
klocki można wybrać tańsze a jakościowo ta sama pólka,
Steinhof
#15 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2017 - 21:37
Ja z febi mam złe doświadczenia- drążek środkowy wytrzymał 6 miesiecy (oczywiście przy kompletnej naprawie zawieszenia z przodu- nie zmieniałem wtedy tylko McPersonów). Meyle- nie wiem, nie miałem- nie wypowiadam się. O NK słyszałem dużo dobrego- o tym bym pomyślał- jednak osobiście też tego nie testowałem. Lemforder- wiadomo- działa (mam teraz drążek środkowy z tego i sworznie wachacza- jest OK) końcówki drążka ma moog - rok jak na razie i też jest OK. ATE- tak. Blistain- miałem B4 (w poprzedniej 2.0)- tak. W wahaczach obecnie mam polieturany z Olkusza i po roku też jest OK ( a w starej 2.0 miałem lemfordera - z dużą od BMW- do sprzedaży byl spokój- 2 lata). KYB- nie wiem- nie miałem. Wspornik drążka- wprasowana tuleja od lemfordera- jest OK. Jedno jest pewne- Febi mówie STOP i już raczej wyrobów tego producenta nie kupie (nie wiem może miałem akurat wadliwą sztuke- gwarancji też niestety mi nie uznali bo nie miałem dowodu na montaż w warsztacie- robiłem to sam z resztą jak 90% rzeczy w swoim samochodzie)
#16 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2017 - 15:44
A gdzie kupie polieturany w internecie i jakiej twardości kupować bo są różne?Ja z febi mam złe doświadczenia- drążek środkowy wytrzymał 6 miesiecy (oczywiście przy kompletnej naprawie zawieszenia z przodu- nie zmieniałem wtedy tylko McPersonów). Meyle- nie wiem, nie miałem- nie wypowiadam się. O NK słyszałem dużo dobrego- o tym bym pomyślał- jednak osobiście też tego nie testowałem. Lemforder- wiadomo- działa (mam teraz drążek środkowy z tego i sworznie wachacza- jest OK) końcówki drążka ma moog - rok jak na razie i też jest OK. ATE- tak. Blistain- miałem B4 (w poprzedniej 2.0)- tak. W wahaczach obecnie mam polieturany z Olkusza i po roku też jest OK ( a w starej 2.0 miałem lemfordera - z dużą od BMW- do sprzedaży byl spokój- 2 lata). KYB- nie wiem- nie miałem. Wspornik drążka- wprasowana tuleja od lemfordera- jest OK. Jedno jest pewne- Febi mówie STOP i już raczej wyrobów tego producenta nie kupie (nie wiem może miałem akurat wadliwą sztuke- gwarancji też niestety mi nie uznali bo nie miałem dowodu na montaż w warsztacie- robiłem to sam z resztą jak 90% rzeczy w swoim samochodzie)
#17 OFFLINE
#18 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2017 - 21:25
somad.pl
i wszystko na temat :-)
Kraft
używane części są super. A później płacz że się często psuje
#19 OFFLINE
Napisany 02 marca 2017 - 18:32
Dobra, dobra, ale jedno mnie zastanawia... Ten przegląd to był przegląd okresowy na SKP?
Jeśli tak, to w jaki sposób diagnosta stwierdził zmianę klocków przód, tył oraz okładzin ręcznego? Nie sądzę by zdejmował koło...
Jeśli nie i był to kompleksowy przegląd w warsztacie, to nie było pytania.
#20 OFFLINE
Napisany 02 marca 2017 - 20:30
Dziękuje wszystkim za pomoc, części zamówione i w kwietniu biorę się za wymianę.
Edytowany przez Oma669, 02 marca 2017 - 20:33.