Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Demontaż rozrusznika Omega 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   poqdunc

poqdunc
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2015
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 września 2015 - 15:01

Cześc i dzień dobry. Czy mógłby ktoś opisać krok po kroku jak wymontować rozrusznik w Omedze B benzyniak z 94 roku. Znalazłem temat w dziale ,, Sam naprawiam" ale po wejściu przkierowuje mnie na strone główną. Proszę o pomoc, co po koeli robić, jakie elementy trzeba demontować przed etapem odłaczyć kleme ujemną, odłączyć przewody i potem odkręcić śruby- na ilu w ogóle jest zamocowany ?



#2 OFFLINE   Marcin2704

Marcin2704
  • 118 postów
  • Dołączył: 16-04-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 września 2015 - 17:29

https://www.dropbox....rawiam.pdf?dl=0
Strona od 312.

Jak wymieniałem to pamiętam, że trzeba łapę odkręcić i bardzo kiepskie dojście jest.

#3 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 września 2015 - 17:33

A co do odpięcia przewodów to trzeba odpiąć klemę i działać. W 2.0 nie powinno być problemu, ciesz się że nie chcesz tych działań wykonać w V6 :)

powodzenia w naprawie

Edytowany przez kocyk, 08 września 2015 - 21:07.
usunięty zbędny wpis


 


#4 OFFLINE   poqdunc

poqdunc
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2015
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 września 2015 - 21:12

Dzięki serdeczne!! Ciężko było w praktyce wykonać tą instrukcje, kable wypiąłem na samym końcu, po tym jak już wyciągnąłem rozrusznik- inaczej nie było wg mnie możliwości dojścia z kluczem. Dzięki Marcin za pomoc.

#5 OFFLINE   poqdunc

poqdunc
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2015
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 września 2015 - 19:00

Tulejki wymienione, szczotki również- zamontowałem, ale zero poprawy. Chciałbym zamontować dodatkową masę bezpośrednio do rozrusznika od klemy ujemnej- mądry zamysł? Ewentualnie jakaś porada z czym można by pokombinować?

#6 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 września 2015 - 22:28

Z masą na blok silnika ( tam gdzie jest to w oryginale) , czy rozrusznik i silnik w miejscu styku wyczyszczone z syfu

#7 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 września 2015 - 07:12

Tulejki wymienione, szczotki również- zamontowałem, ale zero poprawy. Chciałbym zamontować dodatkową masę bezpośrednio do rozrusznika od klemy ujemnej- mądry zamysł? Ewentualnie jakaś porada z czym można by pokombinować?


zero poprawy ? tzn co ogólnie się dzieje? słabo kręci? nie kręci? kontrolki gasną ? bo jakoś w temacie nie widzę mowy o problemie.
:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#8 OFFLINE   poqdunc

poqdunc
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2015
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 września 2015 - 23:58

Omyłkowo nie zamieściłem poprzednio całego postu.
Otóż Omega po raptem dwóch dniach mojej nieobecności obraziła się i nie odpaliła. Słychać tylko pyknięcie, a od czasu do czasu bardzo wolno kręci pojedynczo bądź dwukrotnie. kontrolki delikatnie przygasają. Na kable nie odpala, akumulator doładowany prostownikiem - zero poprawy także akumulator wykluczyłem. Wymontowałem rozrusznik, zawiozłem do profesjonalnego zakładu- wymienili szczotki i tulejki, styki przeczyszczone - ale po wmontowaniu to samo. Wpinałem za pomocą kabli rozruchowych masę od klemy ujemnej do silnika lub do rozrusznika(wpinałem do jego obudowy- a może powinienem do minusa rozrusznika????)- dalej nic. Właściciel powiedział żeby przyjechać samochodem- także jutro spróbuję na popych odpalić i podjechać tam - jeśli odpali będę przynajmniej pewny(przynajmniej tak mi się wydaję) że problem tkwi w rozruszniku. Jeśli nie, będę się Was radził ;)

#9 OFFLINE   Marcin2704

Marcin2704
  • 118 postów
  • Dołączył: 16-04-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 września 2015 - 01:31

Na moje akumulator wyzionął ducha lub brak jakiejś masy

#10 OFFLINE   poqdunc

poqdunc
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2015
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 września 2015 - 09:04

Zaczepiłem na linę holowniczą , odpaliłem ledwo ledwo na trójce, wziąłem na luz , silnik pochodził popiszczał z pół minuty i zgasł samoczynnie. Świeci się kontrolka oleju, otworzyłem nakrętkę od wlewu oleju- trochę dymu. Stan poziomu oleju ponad maksimum, ale patrząc na silnik przez otwór od wlewu stwierdziłbym, że jest go za mało. Dolałem zatem z pół litra , znowu na linę - odpaliłem , ledwo podjechałem na raty na jedynce i sprzęgle, zgasiłem. Następnie odpalił bezproblemowo, ale silnik nie chodzi równo, kontrolka oleju dalej się świeci, trochę więcej białych spalin z rury. Skoro odpalił normalnie to wykluczam problem rozrusznika. No i.... kobieta przyznała się że parę dni przed awarią uderzyła o garb miska olejową, a kilkaset metrów dalej zapaliła się ta kontrolka oleju. Nie dolewała oleju bo stan wg wskaźnika był ponad maksimum. Potem dwa/ trzy dni normalnie się sprawowała(ciągle świeciła się kontrolka). Nie widzę żadnych wycieków oleju, no i ten wskaźnik ciągle ponad max- także nie wiem czy dolewanie oleju nie będzie bezsensowne , a może i nawet nie pogorszy stanu... Czy ten wskaźnik może błędnie pokazywać pomiar(możę przez to uderzenie, miska jest trochę pogięta), no i czy kontrolka czerwona oleju pokazuje stan poziomu oleju, czy też jakiś inny parametr oleju?

#11 OFFLINE   Marcin2704

Marcin2704
  • 118 postów
  • Dołączył: 16-04-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 września 2015 - 10:57

Wgięcie w misce olejowej powoduje, że masz taki a nie inny stan oleju, dodatkowo nie radzę odpalać auta jeśli świeci się kontrolka- możesz mieć zatkanego smoka i zatrzeć silnik. Wymiana miski+ uszczelki Cię czeka

#12 OFFLINE   poqdunc

poqdunc
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2015
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 września 2015 - 11:51

Kontrolka gaśnie przy obrotach powyżej 1100.

#13 OFFLINE   Marcin2704

Marcin2704
  • 118 postów
  • Dołączył: 16-04-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 września 2015 - 12:07

schyl się pod auto i sprawdź czy masz wgniecenie jeśli tak to nie polecam ryzykować i jeździć, kontrolka bez powodu się nie zaświeca,

#14 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 września 2015 - 13:58

Kontrolka świeci się jeśli jest brak ciśnienia oleju. Wygląda na to że jest wgieta tam gdzie smok ssa olej iprzy jniskich obrotach nie daje rady go zassać.
Nie odpalaj na siłę, bo zaraz go zatrzesz.

#15 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 września 2015 - 18:21

schyl się pod auto i sprawdź czy masz wgniecenie jeśli tak to nie polecam ryzykować i jeździć, kontrolka bez powodu się nie zaświeca,


potwierdzam.


masz misę jedno czy dwu częściową?
sprawdź czy jest wgnieciona i daj znać. jeśli nie jest to w najmniejszym wypadku zaworek nadciśnieniowy w gorszym pompa olejowa ,
nie odpalaj tego auta na tzw popych bo stracisz rozrząd i przy tym silnik.
kontrolka świeci dlatego że jest słabe ciśnienie , ona nie pokazuje stanu oleju.
stan oleju ponad max też jest nie wskazane.

Edytowany przez pawel80, 08 września 2015 - 18:21.

:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#16 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 września 2015 - 18:57

w tym roczniku misa musi byc wypukla, jak jest plaska to napewno przytkalo smoka.
jak bedzie wgniecona, to i smok bedzie przegiety
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#17 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 września 2015 - 19:03

w tym roczniku misa musi byc wypukla, jak jest plaska to napewno przytkalo smoka.
jak bedzie wgniecona, to i smok bedzie przegiety


nie wiem dlaczego tak twierdzisz , ale ja mam dwie omegi , jedna z misą 1częściową , druga z 2częściową i każda jest od spodu "płaska" prosta (może jednoczęściowa lekko ma zaokrąglenie) , a wszystko jest ok.

wgniecenie będzie widać bez problemu, pomimo "zaokrąglenia"

Edytowany przez pawel80, 08 września 2015 - 19:15.

:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#18 OFFLINE   poqdunc

poqdunc
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2015
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 września 2015 - 22:19

Miska jest jednoczęściowa, jest trochę pognieciona, w jednym miejscu mocniej na jakieś 3 cm wgłąb, ogólnie od spodu sprawia wrażenie płaskiej(swoje przeżyła). Może jutro wstawię fotkę z kanału jeśli pomogłoby to w udzielaniu rad.

#19 OFFLINE   Marcin2704

Marcin2704
  • 118 postów
  • Dołączył: 16-04-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 września 2015 - 06:02

3cm w głąb to już bałbym się czy tylko miska się wgniotła :blink:
Tu nie ma co robić fotek, szukaj miski i wymieniaj, kup nową uszczelkę koniecznie

#20 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 września 2015 - 07:07

3cm w głąb to już bałbym się czy tylko miska się wgniotła :blink:
Tu nie ma co robić fotek, szukaj miski i wymieniaj, kup nową uszczelkę koniecznie


masz rację.

można spróbować ją wyprostować , może się uda ,
do kanału , zdjąć misę i zrobić porządek bo szkoda silnika.
:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul