Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

budowa domu potrzebna porada elektryka


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gregoryGJ

gregoryGJ
  • 111 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: czestochowa

Napisany 18 listopada 2013 - 19:27

Witam wszystkich
Mam pytanie do „zawodowych elektryków”
Jestem w trakcie budowy domku, na etapie instalacji a dokładnie elektryki.
Kable już ułożyłem obsadziłem rozdzielnice i przyszedł czas na jej uzbrojenie.
Z góry uprzedzam, że nie jestem elektrykiem z zawodu a jedynie z zainteresowania,
O jeden czas pracowałem troszkę przy tym. Narysowałem schemat mojej instalacji „rozdzielnicy” i prosiłbym o porady i uwagi, co do mojej koncepcji.
Teraz troszke do rzeczy:
- przyłącze 14kW napięcie 0,4kV
- zabezpieczenie przelicznikowe 25A bezpiecznikiem typu „S” o charakterystyce B
- instalacja 3-fazowa
- skrzynka w granicy działki a dalej przyłącze kablem YAKXS 4x35mm2
- układ sieci TN-C
Rozdzielnica firmy Hager 3x18 modułów
Opisze teraz moduły ze skrzynki:
- bezpieczniki nadprądowe oświetlenia S301 B10A
- bezpieczniki nadprądowe gniazd S301 B16A
- wyłączniki różnicowo-prądowe P 304 30mA
- bezpiecznik 3-fazowy S303 B20A
- rozłącznik izolacyjny FR 303
- kontrolki napięcia
- zabezpieczenie kontrolek S301 B10A
Starałem się rozłożyć obciążenie na wszystkie fazy po równo.
Symbole modułów w oparciu o firme Legrand.
Poniżej link do zdjęcia:
http://www.fotosik.p...776d983f4f.html

#2 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 18 listopada 2013 - 20:13

1 Różnicówki: wybija bo coś tam w kuchni= nie masz prądu w całym domu.