

[OB & OBFL] braki mocy , wypadanie "zapłonów" ?
#1
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2013 - 20:58
Ponadto do rozrusznika dochodzą dwa cienkie przewody , od czego one są ? bo jeden z nich wydaje mi się złamany w środku .
#2
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2013 - 22:03
sprawdż i napewno będzie OK
#3
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2013 - 22:08

sprawdź,tak jak mówi Sylwek podciśnienia... instrukcja na forum
#4
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2013 - 08:56
Podciśnienia są OK w ogóle ich nie ruszałem poza wężykiem od czujnika ciśnienia doładowania , który siłą rzeczy musiał być odpięty. Dla mnie problem jest elektryczny i tkwi albo we wiązce którą odpiąłem albo w zaworze . Poza tym ten kabel z rozrusznika . Wydaje się , że jest złamany.
#5
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2013 - 19:01
od doładowania ten od spodu kolektora drugi to ten z EGR-a a dam sobie głowę
uciąć że i ten z serwa też ci spadł więc schemat do ręki i rusz PUPĘ
sprawdź czy te 3 podciśnienia są dobrze osadzone po obydwóch stronach
Nie doszukuj się problemów tam gdzie ich NA PEWNO nie ma.
#6
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2013 - 20:45
#7
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2013 - 20:50
Podjedź na kompa i odczytaj błędy lub oczytaj je sam bez kompa, instrukcja na forum
Kabel od rozrusznika nic tu nie ma...
#8
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2013 - 20:51
#9
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2013 - 21:11
Przypomniałem sobie o jeszcze jednym przypadku jaki miałem kiedyś . Po wymianie pompy wtryskowej zapomniałem podłączyć wtyczkę od zaworu kąta wyprzedzenia wtrysku i samochód miał muła całkowitego . Ale to było cały czas a nie na sekundę okresowo.
Jeszcze jedno , podczas tych braków mocy mignie na ułamek sekundy "check" i obrotomierz się zapada . Postaram się wrzucić film.
#10
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2013 - 21:14
Kolega nie wstawia filmiku tylko poszuka na forum instrukcji odczytania błędów
Sprawone porady - diagnostyka... itp

#11
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2013 - 21:32
a odnośnie błędów to systematycznie sprawdzam opel scannerem . I po prostu ich nie ma . Tylko tempomat tak jak napisałem .
No ale czy zdychający czujnik położenia wału powinien wywalić błąd ?
#12
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2013 - 21:34
nieNo ale czy zdychający czujnik położenia wału powinien wywalić błąd ?
#13
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2013 - 21:44


#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2013 - 22:23
#16
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 09:00
skacząca wskazówka obrotów silnika będzie skakać jak silnik faluje na obrotach,
#17
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 10:40
też stawiałbym na wtrysk sterujący, jego usterka potrafi doprowadzić do nagłego zgaśnięcia silnika, bez lampki pomarańczowej, silnik może też być mułowaty,
skacząca wskazówka obrotów silnika będzie skakać jak silnik faluje na obrotach,
Ja mam dokładnie takie objawy . Pierwsze było tak , że brakło mu mocy po jakimś czasie dostał powera . Później historia zaczyna się od początku i tak co jakiś czas . Teraz jeszcze te zapaści obrotów . Ale co dziwne wracałem z pracy po 22 jak depnąłem spod świateł to normalnie przecinak . Omega szła jak opętana . Wjeżdżam na podwórko wychodzę z auta i ... słyszę całkowicie inny warkot silnika . Ładniejszy spokojniejszy równy. Dzisiaj znów powtórka z rozrywki.
#18
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 21:34
-jeździć aż zdechnie i wtedy naprawiać,
-jechać do kogoś kumatego w omegach 2.5TD lub BMW 2.5TDS-one też mają te saame problemy,
-wymienić wtrysk sterujący-być może to jego wina-niekoniecznie, wymienić dużo innych części i liczyć że się trafi na usterkę,
poza tematem, jak uporasz się z problemem to zchipuj silnik, dla mnie teraz ten silnik się podoba, mam ok 160-170KM i to jedzie aż miło
#19
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2013 - 20:32
Od trzech dni omega chodziła bez zarzutu . Nie działo się nic . Dzisiaj przyłożyłem jej na chwilę do pieca i TYLKO RAZ dostała czkawki . Nie robiłem nic z problemem ponieważ mój mechanik nie miał wolnego czasu a samemu nie chce mi się grzebać na podwórku , zimno już trochę .masz 3 wyjścia;
-jeździć aż zdechnie i wtedy naprawiać,
-jechać do kogoś kumatego w omegach 2.5TD lub BMW 2.5TDS-one też mają te saame problemy,
-wymienić wtrysk sterujący-być może to jego wina-niekoniecznie, wymienić dużo innych części i liczyć że się trafi na usterkę,
poza tematem, jak uporasz się z problemem to zchipuj silnik, dla mnie teraz ten silnik się podoba, mam ok 160-170KM i to jedzie aż miło
Nawiązując do chipowania jaki koszt takiej imprezy ? I jak to wygląda wymiana kości w ECU ? Coś kiedyś czytałem na sąsiednim forum i piszą , że automat nie za bardzo ogarnia chipowanie . Chociaż ja mam zrobioną ar25 na ar35 . Przerabiał mi to nasz forumowy kolega .
#20
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2014 - 10:07
Wczoraj pogrzebałem trochę przy landarze , wymieniłem filtr paliwa , zaglądnąłem do filtra powietrza i przez głupotę odpiąłem przepływkę . Ku mojemu zdziwieniu silnik odzyskał moc . Więc jazda próbna z odpiętą przepływką zwija asfalt z podpiętą nie ma mocy. Czyli przepływomierz umarł . Próbowałem go czyścić ale nic to nie pomogło. Z odpiętą przepływką wykręciłem duuużo wyższą prędkość niż max. fabryczna :hot: . A przyśpieszenie 10.4 sek. do 100 km/h za autem czarno

Gdyby OS pokazywał przepływkę to dawno wiedział bym o co chodzi.