Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak najtaniej ściągnąć auto (jeżdzące, sprawne) z DE do PL?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adolfik007

adolfik007
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-09-2011

Napisany 12 października 2013 - 18:22

Witam! Jak w temacie, jak to zrobić najtaniej? Żółte tablice, czerwone, czy może ubezpieczyć auto w polsce na 30 dni i jechać na oryginalnych niemieckich tablicach? Laweta raczej nie wchodzi w gre, chyba, że naprawde w dobrej cenie.

#2 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 12 października 2013 - 18:38

Witam! Jak w temacie, jak to zrobić najtaniej? Żółte tablice, czerwone....


Czerwone tablice to zbędny wydatek zaczynający sie od 160 euro w zależnosci od firmy ubezpieczeniowej.
Żółte tablice masz na 5 dni,kosztują od 80 euro i masz z bani problem jeżeli auto ma na kołach jechać.
Co do ubezpieczenia w Polsce i zjazd na tablicach germanskich to nie wiem jak sie to ma cenowo.
>>Wir Leben Autos<<

#3 OFFLINE   adolfik007

adolfik007
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-09-2011

Napisany 12 października 2013 - 18:48

Doczytałem, ze ubezpieczenie w Polsce na 30 dni na auto zarejestrowane w Niemczech to koszt około 100 zł. Teoretycznie najtaniej, tylko że auto musi być zarejestrowane. Moje zostało w urzędzie już wyrejestrowane niestety, ale mam do niego tablice, wszystkie dokumenty itp. Zastanawiam się czy udało by mi się je ubezpieczyć skoro już zostało wyrejestrowane. Wydaje mi się że w ubezpieczalni będzie potrzebny tylko dowód rejestracyjny który posiadam. Tablice mam, TUV ważny, brakuje mi tylko ubezpieczenia. Próbował, już ktoś ubezpieczać tak auto które zostało wyrejestrowane?

#4 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 12 października 2013 - 18:53

Tylko jeżeli auto już jest wyrejestrowane w Niemczech to masz adnotacje,że jest wyrejestrowane i czy to już w urzędzie w Polsce bedzie bez znaczenia.
>>Wir Leben Autos<<

#5 OFFLINE   adolfik007

adolfik007
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-09-2011

Napisany 13 października 2013 - 11:50

Broda niestesty nie wiem co masz na myśli, nie rozumiem.
Spytam inaczej, czy moge ubezpieczyć to auto w polsce na 30 dni jesli zostało juz wyrejestrowane w niemczech? Papiery i tablice mam.

#6 OFFLINE   lucas

lucas
  • 387 postów
  • Dołączył: 24-12-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 października 2013 - 13:21

Broda niestesty nie wiem co masz na myśli, nie rozumiem.
Spytam inaczej, czy moge ubezpieczyć to auto w polsce na 30 dni jesli zostało juz wyrejestrowane w niemczech? Papiery i tablice mam.


Nie ubezpieczysz, bo nie jest nigdzie zarejestrowane.

#7 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 13 października 2013 - 15:21

Nie ubezpieczysz, bo nie jest nigdzie zarejestrowane.


Oto mi chodziło.
>>Wir Leben Autos<<

#8 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 13 października 2013 - 19:57

teoretycznie auta nie ubezpieczysz bo go nie ma. Jest wyrejestrowane w DE, w Pl nie zarejestrowane. Jednak wiem jak jest. Ubezpieczalnia bez problemu auto ubezpieczy.Na drodze w PL to różnie bywa z policją.Najczęściej przymykają oko,pod warunkiem że ubezpieczenie jest świeże i chcemy tylko dojechać do miejsca zamieszkania. Ale i menda się znajdzie i ci nie odpuści.

#9 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 13 października 2013 - 20:39

No a ja nie życzę nikomu jechać nie zarejestrowanym autem w D i mieć kolizje,kontrole itp. To już jest za zach.granicą traktowane jak przestępstwo,nie wykroczenie.
>>Wir Leben Autos<<

#10 OFFLINE   adolfik007

adolfik007
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-09-2011

Napisany 13 października 2013 - 21:40

A czy ktoś wie jak wygląda procedura wyrobienia żóltych tablic w niemczech? Na różnych stronkach piszą inaczej, fajnie by było gdyby wypowiedział się ktoś kto juz to robił.

#11 OFFLINE   RiBiT

RiBiT
  • 181 postów
  • Dołączył: 16-06-2010
  • Skąd: koszalin

Napisany 14 października 2013 - 18:18

najlepiej jak znasz kogos kto sciaga auta to jak przyjedzie na tymczaqsowych tablicach to sa wazne pare dni to w miedzy czasie bys mogl na tych samych tablicach jechac po nastepne auto. napewno w berlinie wydaja takie tablice a gdzie jeszcze to nie mam pojecia a uto mozesz kupic obojetnie gdzie w eu. takie tablice chyba 80 euro kosztuja z ubezpieczeniem oczywiscie w danie jest podobnie tylko zamiast tablic daja naklejki.

#12 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 14 października 2013 - 21:56

A czy ktoś wie jak wygląda procedura wyrobienia żóltych tablic w niemczech? Na różnych stronkach piszą inaczej, fajnie by było gdyby wypowiedział się ktoś kto juz to robił.


Procedura nie jest skomplikowana.
Idziesz do pierszego mniejsca gdzie robią tablice w D i tam zazwyczaj też mają od razu ubezpieczenia.Prosisz o żółte tablice na 5 dni i reszta to formalność.Dwa podpisy i masz wydane tablice inblanko,czyli bez posiadania dokumentów auta i umowy kupna.
Jedziesz po auto,wpisujesz dane z brifu i wio do domu nowym nabytkiem.
>>Wir Leben Autos<<

#13 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 października 2013 - 07:47

Procedura nie jest skomplikowana.
Idziesz do pierszego mniejsca gdzie robią tablice w D i tam zazwyczaj też mają od razu ubezpieczenia.Prosisz o żółte tablice na 5 dni i reszta to formalność.Dwa podpisy i masz wydane tablice inblanko,czyli bez posiadania dokumentów auta i umowy kupna.
Jedziesz po auto,wpisujesz dane z brifu i wio do domu nowym nabytkiem.



Jak nie chce się Wam jeździć i szukać na miejscu gdzie można wyrobić tablice to na granicy na przejściu możecie kupić "w ciemno" blachy i ubezpieczenie a dane pojazdu uzupełnić w papierach po zakupie auta i w drogę powrotną. Już nie pamiętam ale bodajże tablice kupione na granicy mają litery początkowe HD....

#14 OFFLINE   Marcell

Marcell
  • 262 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: CT

Napisany 30 listopada 2013 - 10:55

Pamiętajmy że w przypadku gdy rejestracja auta czy przegląd są nieważne to polisa OC nie funkcjonuje, aż strach sobie wyobrazic jak jest stłuczka czy coś poważniejszego. Chodzi mi przede wszystkim o PL.

#15 OFFLINE   Appo

Appo
  • 46 postów
  • Dołączył: 10-01-2011
  • Skąd: Lidzbark Warminski/Stuttgart

Napisany 09 marca 2014 - 10:34

Udajesz sie do landarsamtu w automacie drukasz numerek i czekasz jezeli jest twoja kolej podchodzisz witasz sie z usmiechem na twarzy proszac o zolte blachy potrzebujesz dowod duzy brief. Umowe momentalnie zostawiasz 55.30euro nastole i idziesz dalej do budy po blachy podajesz kartke dostajesz blachy i oplata 26euro i znow spowrotem do urzedu naklejki na tablice maly przeglad i 6euro . I to wsie ja na miejscu place za zolte 40euro ale mam wlasne ubezpieczenie

#16 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 062 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 marca 2014 - 19:02

Udajesz sie do landarsamtu w automacie drukasz numerek i czekasz jezeli jest twoja kolej podchodzisz witasz sie z usmiechem na twarzy proszac o zolte blachy potrzebujesz dowod duzy brief. Umowe momentalnie zostawiasz 55.30euro nastole i idziesz dalej do budy po blachy podajesz kartke dostajesz blachy i oplata 26euro i znow spowrotem do urzedu naklejki na tablice maly przeglad i 6euro . I to wsie ja na miejscu place za zolte 40euro ale mam wlasne ubezpieczenie


znam prostszy sposób..i tańszy, i co wazniejsze wypróbowany
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#17 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 314 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 marca 2014 - 21:01

znam prostszy sposób..i tańszy, i co wazniejsze wypróbowany


To się z nami podziel

#18 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 062 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 marca 2014 - 07:39

hm..proste: odkrecasz tablice z Omegi w Polsce, znaczek odklejasz, kupujesz polskie ramki do tablic, i jedziesz do D.tam przykręcasz i jedziesz spokojnie do Polski, zgodnie z przepisami.wypróbowane
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#19 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2014 - 09:33

Rzeczywiście proste, ale zgodne z przepisami to raczej nie jest. Jak możesz dekle z jednego samochodu przenieść na inny bez "sankcji" w razie kontroli.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#20 OFFLINE   michal omega B

michal omega B
  • 165 postów
  • Dołączył: 25-05-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 marca 2014 - 10:57

hm..proste: odkrecasz tablice z Omegi w Polsce, znaczek odklejasz, kupujesz polskie ramki do tablic, i jedziesz do D.tam przykręcasz i jedziesz spokojnie do Polski, zgodnie z przepisami.wypróbowane


nie popieram takiego rozwiazania, chodź znam osoby co robia podobnie. Bezpiecznie, zgodnie z przepisami? a co jak bedziesz uczestnikiem wypadku nie z twojej winy?