Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wspornik drążka


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 30 września 2012 - 18:20

Czy są jakieś różnice we wspornikach drążka środkowego w Omedze B. Nabyłem takowy teoretycznie do mojego modelu, ale po porównaniu nie pasuje mi średnica otworu w tulei. W nowym jest duża ok.18mm starego jeszcze nie wyjąłem ale wygląda, że ten otwór jest o mniejszej średnicy. Wiecie coś na ten temat?


Edytowany przez siuAda, 27 lipca 2018 - 17:24.


#2 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 września 2012 - 18:40

Czy są jakieś różnice we wspornikach drążka środkowego w Omedze B. Nabyłem takowy teoretycznie do mojego modelu, ale po porównaniu nie pasuje mi średnica otworu w tulei. W nowym jest duża ok.18mm starego jeszcze nie wyjąłem ale wygląda, że ten otwór jest o mniejszej średnicy. Wiecie coś na ten temat:confused:


Nie zmieniałem wspornika i nie powiem ci co do wymiarów jakie są może ktoś coś przerabiał, ale wystarczyło zakupić sama tuleje na allegro jak ci padła.

#3 OFFLINE   keisyzrk

keisyzrk
  • 171 postów
  • Dołączył: 26-02-2011
  • Skąd: lubaczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 września 2012 - 20:17

z tego co ja się kiedyś orientowałem to podobno byłą dwa rodzaje tulejek we wsporniku...

#4 OFFLINE   MICHAL1205

MICHAL1205

    michał

  • 88 postów
  • Dołączył: 05-03-2009
  • Skąd: lublin

Napisany 30 września 2012 - 20:22

kolego przerabiałem temat tuleją wspornika i z tego co pamietam to powiedziano mi ze w omedze A były dwie średnice tulei a w omie B jest jeden rozmiar, więc może sprzedali Ci z omegi A ?? ja za swój FEBI kompletny wspornik z tuleją dałem 130zł

#5 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2012 - 20:30

W Omedze A dwie średnice szły w zależności od pojemności. Czterocylindrowe miały takie same wsporniki jak w Omedze B. Te z silnikami R6 miały wspornik na podwójne tulejki. Zamiast jednej tulei jak w Omedze B były dwie tulejki. Jedna zakładana z dołu druga z góry. Jednak można je było stosować zamiennie bo w 2,6 miałem tą podwójną i zmieniałem na zwykłą właśnie z Omegi B. Raczej tej "nietypowej" nie mogłeś kupić bo ewidentnie gołym okiem zorientował byś się, że to nie to. A po drugie cena. Te na dwie tulejki nigdy nie występowały w zamienniku. A w oryginale ok. 500-550 pln i tylko do ściągnięcia z Niemiec.

#6 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 30 września 2012 - 20:36

500-550 pln i tylko do ściągnięcia z Niemiec.

No nie za swój zapłaciłem ok. 80zł Febi. Wygląda na to że mogę się spokojnie brać za wymianę. Dzięki
Temacik można ew. zamknąć

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2012 - 20:50

W Omedze A dwie średnice szły w zależności od pojemności. Czterocylindrowe miały takie same wsporniki jak w Omedze B. Te z silnikami R6 miały wspornik na podwójne tulejki. Zamiast jednej tulei jak w Omedze B były dwie tulejki. Jedna zakładana z dołu druga z góry. Jednak można je było stosować zamiennie bo w 2,6 miałem tą podwójną i zmieniałem na zwykłą właśnie z Omegi B. Raczej tej "nietypowej" nie mogłeś kupić bo ewidentnie gołym okiem zorientował byś się, że to nie to. A po drugie cena. Te na dwie tulejki nigdy nie występowały w zamienniku. A w oryginale ok. 500-550 pln i tylko do ściągnięcia z Niemiec.

podobnie jest z Y25DT jest ramie z dwoma tulejkami ale w jego miejsce pasuje jedno tulejkowy i faktycznie był jeden rodzaj

#8 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 maja 2014 - 07:36

Witam.A czy wspornik od strony pasażera jest taki sam jak od strony kierowcy?
Jeżeli nie to proszę o numery tego pod przekładnią bo nie wiem czego szukać,a niestety stuki przy skręcaniu kiery zostały po wymianie tego po stronie prawej.

#9 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 05 maja 2014 - 08:35

Wspornik jest jeden. Po stronie kierowcy jest przekładnia kierownicza.

#10 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 maja 2014 - 14:58

Wspornik jest jeden. Po stronie kierowcy jest przekładnia kierownicza.

Jasne,chodzi mi o te dzwignie pod przekładnią,tam tez zdajesie jakaś tuleja jest,czy to sie wymienia,jeżeli tak,to czego szukać?

#11 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2014 - 15:45

Jasne,chodzi mi o te dzwignie pod przekładnią,tam tez zdajesie jakaś tuleja jest,czy to sie wymienia,jeżeli tak,to czego szukać?

tam się nic nie wymienia ewentualnie drążek środkowy do niego przykręcony.

#12 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 lipca 2018 - 21:20

Wspornik jest jeden. Po stronie kierowcy jest przekładnia kierownicza.

 

Mechanik upierał się dzisiaj, że są dwa...  :? Powiedział, że wymiana wymaga zajęcia podnośnika na pół dnia. Cena robocizny: 300 zł. Wspornik Febi wg cennika zakładu: 110 zł za sztukę. Jak to widzicie? I pytanie ile mniej więcej kosztuje ustawienie zbieżności, bo chyba wypada to zrobić po wymianie tej podpory? 



#13 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lipca 2018 - 00:11

Zmień mechanika bo pierdoły gada i się gówno zna. Wspornik masz jeden na prawej podłużnicy, na lewej podłużnicy jest przekładnia kierownicza i te dwa elementy spina drążek środkowy.

Po wymianie wspornika geometrii się nie robi.


Edytowany przez Przybek, 27 lipca 2018 - 00:11.


#14 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 lipca 2018 - 07:49

Ja płaciłem za wymianę 50 zł. Jak masz jakieś pojęcie o takich rzeczach to kup sobie porządny ściągacz do gałek i sam wymienisz w pół godziny

#15 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 lipca 2018 - 07:58

Ok, dzięki Panowie. Poszukam innego "fachowca".