Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Problem z nawiewem...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
457 odpowiedzi na ten temat

#441 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 kwietnia 2015 - 14:45

rozumiem, że nie ma opcji odświeżenia zdjęć z pierszej strony, bo cisz taka...

#442 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 189 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2015 - 12:35

mogę schemat dać:D

#443 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 kwietnia 2015 - 06:43

O, super, dzięki :skoczek:

A czy z tymi zdjeciami od manuala dot. przerobienia klapki obiegu wewnętrznego ktoś się wyłoni :a-kuku:

#444 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2015 - 12:17

W starej klusce pamiętam jak nawiew był włączony i ją zapalałem to się wyłączał a w nowo/starej klusce cały czas chodzi przy zapalaniu


Albo akumulator się doładował , albo go wymieniłeś na nowszy.
Przy rozruchu komp odcina w zasadzie wszystko , w celu uruchomienia auta.

I teraz pytanie, czy możliwe jest że jak ją kiedyś otworzyłem to potem ona sama zamknęła się podczas jazdy?


Ja miałem grzebane 2 razy przy silniku i klapkę mogę zamknąć tylko przy wyłączonym nawiewie.( cały panel = off ) . Wszystko wskazuje na źle podłączone podciśnienie.
U mnie z regóły ustawiała się na 45 stopni
Ostatnio też zmieniałem dmuchawę i okazało się ,że u mnie jest różnica w obudowach wiatraka.
Kupiłem z manuala i obudowa była deko większa ( o 1 cm) - na bolce pasowała.
Wszystkie detale dawały koszmarne parowanie szyb - z przednią włącznie .

Ten schemacik podciśnień bardziej Ci się przyda.
http://forum.omegakl...ead.php?t=73620

#445 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 kwietnia 2015 - 14:54

Albo akumulator się doładował , albo go wymieniłeś na nowszy.
Przy rozruchu komp odcina w zasadzie wszystko , w celu uruchomienia auta.


Właśnie w tym problem że oma ma słaba baterie.
Dziś musiałem ją doładować żeby zapaliła.
Więc czemu w starej odcinała nawiew przy zapalaniu a w tej nie odcina, cały czas dmucha.

Na dodatek pamiętam jak w starej po zgaszeniu nawiew jeszcze dmuchał przez chwilkę a w tej od razu z wyłączeniem zapłonu gaśnie wszystko.
Gaz w układzie ma coś do tego czy jest go za mało czy jaki pieron?

Mam też vb po lifcie z klimtronikiem i w niej jest ok, czyli przy zapalaniu odcina nawiew.
Z tym że w niej koło bezpieczników jest przekaźnik odpowiadający za nawiew.
Natomiast w klusce po kolei wyciągałem wszystkie przekaźniki w puszce pod maską a nawiew hulał i hulał cały czas. Tylko po wyciągnięciu bezpiecznika 33 przestało dmuchać

#446 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2015 - 22:25

Mam też vb po lifcie z klimtronikiem i w niej jest ok, czyli przy zapalaniu odcina nawiew.
Z tym że w niej koło bezpieczników jest przekaźnik odpowiadający za nawiew.
Natomiast w klusce po kolei wyciągałem wszystkie przekaźniki w puszce pod maską a nawiew hulał i hulał cały czas.


Nie będę ukrywał ,że dla mnie klimatronik również jest zagadką
Potrafi żyć swoimi ustawieniami bez włączania przycisku auto - czasem jest to wygodne.
gaz nie ma z tym nic wspólnego.
Może to wina sterownika , ale próbowałem zrobić u znajomego podmiankę z VB (chyba r9 8 )- obaj mamy simteca 56 , ale wtyczki na kompa są delikatnie różne ( nie da sie podłączyć).
Mamy obaj klimatronica ale wyszła du...a z experymentu.
Tyle mojej mądrości
Ps Jak majstrowałeś ( lub poprzedni właściciel) przy dmuchawie nawiewu - to zdemontuj schowek pasażera i macaj ręką dmuchawę- z góry szczególnie
Jesli wykryjesz jakąkolwiek nieszczelność /przedmuch = to demontaż dmuchawy i wymiana obudowy wentylatora na mniejszą.

Nie wiem czym jest spowodowana różnica w obudowach wentylatorów , ale kupiłem bez klimatronika i była większa od tej z klimatronikiem.
Różniły sie tylko o 1 cm na górnym płaskim odcinku obudowy wentylatora ( i tam dmuchało niemiłosiernie)- w sam naprawiam "mądry" niemiec nic nie pisze o tym.
Może warto to sprawdzić.

#447 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 kwietnia 2015 - 12:34

dobra, jest drugi problem, otóż po testach wiem już że obieg zamknięty u mnie NIE działa.
Po wciśnięciu przycisku nic się nie dzieje, gdzie zacząć szukać problemu?

#448 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 kwietnia 2015 - 15:59

Po wciśnięciu przycisku nic się nie dzieje, gdzie zacząć szukać problemu?


Zakładam ,że przy włączonym nawiewie nie działa.
Sprawdzić należy , czy obieg zamknięty załapie przy wyłączonym nawiewie
Jaki bedzie puknięcie , to pomerdane podciśnienie - przynajmniej u mnie tak jest i problemu nie rozwiązałem .
Jeśli to nie zadziała , trza wymontować schowek pasażera i sprawdzić manualnie czy nie spadł wężyk lub cięgno .
Gdzieś na forum doczytałem ,że cięgno często lubi sobie spaść po latach eksploatacji
Całość mechanizmu jest bliżej słupka pasażera , więc znajdziesz to po wężyku- u mnie akurat jest niebieski , ale nie wiem czy to jest standard.

#449 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 kwietnia 2015 - 19:32

Schowek to ja mam wyjęty, działanie sprawdzałem na odpalonym silniku, wentylator wyłączony był , klapniecia nie było, wezyki OK, dźwignię już zrobiłem, tam jest jakby jakiś silniczek ??

#450 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2015 - 01:28

tam jest jakby jakiś silniczek


to jest na powietrze i od tego jest podciśnienie.Jak jest żle podłączone /odłączony wężyk - to nie zadziała.
Jednak przy częstym ( nieuważnym ) grzebaniu siłownik/silniczek może wyskoczyć z uchwytu i też lipa jest.
no i jak pod maską to

http://forum.omegaklub.eu/showthread.php?t=73620


się nie zgadza , to też będzie lipa.

6 postów niżej jest działający link do mapek

#451 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 kwietnia 2015 - 07:25

ale nie może być to w pełni podciśnieniowe bo wtedy do przycisku powinen dochodzić wężyk a nie przewody elektryczne

#452 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2015 - 15:10

nie może być to w pełni podciśnieniowe bo wtedy do przycisku powinen dochodzić wężyk a nie przewody elektryczne


Do klapy obiegu idzie tylko wężyk i nic więcej - bo tam jest tylko pneumatyczny siłownik.
Jak wężyki będą źle podłączone ( lub odłączone) , to elektryka nic nie da.
Czy wszystkie klapy są sterowane podciśnieniowo , też nie wiem , bo głębiej nie grzebałem.
Elektryka kieruje zaworami sterującymi klapami i tyle.(pomijając rezystor etc)

#453 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 kwietnia 2015 - 18:06

To po co w takim razie wg ciebie jest przycisk?

#454 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2015 - 18:41

To po co w takim razie wg ciebie jest przycisk?


Elektryka kieruje zaworami sterującymi klapami i tyle.(pomijając rezystor etc)


Przecież napisałem.
Poza tym w temacie już jest podany schemat elektryczny , więc musisz go sam rozkminić.

#455 OFFLINE   rekord5

rekord5
  • 6 postów
  • Dołączył: 10-11-2012

Napisany 12 maja 2015 - 18:33

Witam,przejrzałem forum i mimo wyszukiwań nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie a mianowicie mam problem ze sterowaniem nawiewami w Omedze B przed liftem z klimatronikiem. Problem polega na tym że nie działa nawiew na "twarz" ,podczas zabawy przyciskami słychać że coś się przełącza,odpowiednie kontrolki zapalają się i gasną,niestety nawiewa tylko na szybę i do tyłu na kanapę,nawiew na szybę można oczywiście wyłączyć.Widzę w aucie ślady rozkręcania elementów kokpitu i myślę że ktoś wymieniając np.nagrzewnicę pozostawił silniczek niepodłączony do klapy sterującej i zastanawiam się czy jest jakiś dostęp do klap sterujących bez demontażu deski rozdzielczej. Będę wdzięczny za wszelkie informacje na ten temat,za fotki pokazujące w którym miejscu w urządzeniu wentylacyjno-grzewczym jest klapa od nawiewu na środek i sterujący nią silniczek .
Drugi problem polega na tym że nie działa ogrzewanie po stronie kierowcy,tu również regulator pokazuje na wyświetlaczu wybraną temperaturę a niestety cały czas nawiew na szybę daje tylko zimne powietrze. Dodam jeszcze że podczas próby znalezienia przyczyny pierwszej usterki za daleko wsadziłem rękę i "wypadł" poprzeczny pręt znajdujący się pod panelem sterującym klimatronika.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam wszystkich .

#456 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lipca 2015 - 07:49

Mam mały problem z działaniem klimatronika, mianowicie aby leciało zimne powietrze muszę mieć ustawione nawiew na twarz oraz temperatura na low. W każdym innym położeniu też dmucha zimnym, ale oprócz tego gdzieś na dole dmucha w nogi gorące powietrze. Co może być tego przyczyną? Błędów brak, czynnik jest, silniczki sprawne......
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#457 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 sierpnia 2015 - 21:18

Prawdopodobnie masz wyrwane cięgno od klapki nawiewu na nogi. Wyciągnij radio, włóż głębiej rękę i namacaj czy masz drut ułożony w poprzecznie. Gdzieś na forum były foty tego. Wiele osób urywa to w momencie, gdy chcą zdemontować panel klimy. Pręt, o którym piszę jest okrągły a wajcha do odblokowania panelu jest o przekroju kwadratu.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#458 OFFLINE   januszkoczy

januszkoczy
  • 2 postów
  • Dołączył: 14-11-2010
  • Skąd: Rydułtowy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 października 2021 - 09:08

Hej wszystkim. Odgrzeję tak troszkę temat. Przeczytałem już chyba wszystko i dalej nie znalazłem odpowiedzi. 

W aucie mam klimatronic

 

W mojej omedze mam taki problem:

1. Po stronie lewej tj. od kierowcy leci zimne powietrze tzn. z bocznych kratek, na nogi i z lewej środkowej kratki

2. Dmuchawa działa na dwóch najwyższych stopniach predkości, jak obniżę predkość to działa pulsacyjnie, dwie sekundy dmuch a dwie nie i tak w kółko aż w końcu po jakiejś pół godzi sie stabilizuje