PROBLEM Z ASB 2,5 DTI brak wstecznego, na N jedzie
#1 OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 04:03
poz D-jedzie przełącza biegi
poz N-zachowuje sie tak samo jak na D (brak neutralnego-"luzu")
poz R-nie ma wstecznego ( dodaje gazu-silnik ciężko wchodzi na obroty)
poz P-blokuje na postój ale tez chce jechać jakby przy D miał ręczny zaciągnięty)
Do tego jadąc ok 80km/h i wciskając gaz w podłogę redukuje niżej, obroty silnika rosną ale pojawia się drżenie jakby koła nie wyważone były(tak było zanim skrzynia zwariowała-zblokowała)
Do tego dodam że: po pirwszym przejechaniu 10-20km zapaliła się pomarańczowa kontrolka z symbolem silnika a po pewnej chwil jeszcze kontrolka trakcji- gasną przy kolejnym rozrychu silnika i znowu po pewnym czasi zapalaja się.
CO TO MOŻE BYĆ- pierwszy raz mam automat i niewiem-PODPOWIEDZCIE CO ROBIĆ!
kolega patrz gdzie zakładasz temat , w nagłówku działu
Sam naprawiam Omegę - sprawdzone porady masz napisane :
Tu znajdziesz porady jak naprawić Opel Omega opracowane przez forumowiczy i klubowiczy. TU NIE ZADAJEMY PYTAŃ
i tego się trzymamy , przeniosłem ,;kocyk
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 16:13
Check + TC mogą być związane z problemami ze skrzynią, ale mogą też być spowodowane np. przepływomierzem.
#4 OFFLINE
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2012 - 12:51
a sprzedawca co na to?
Sprzedawa twierdzi że to moja wina, że auto w chwili odbioru było sprawne. że to ja popsułem "jadąc do przodu i na siłę wsteczny wrzucciłem":masakra: czego oczywiście miejsca nie miało.
#7 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2012 - 13:13
Zostałeś załadowany na minę i tyle. Rzeczoznawca samochodowy + warsztat który to rozbierze przy rzeczoznawcy + wycena kosztów naprawy i sprawa do sądu jeśli sprzedający twierdzi że wszystko było :ok: i tak jest zapisane w umowie.
#8 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2012 - 18:04
Tylko, że na umowach zazwyczaj widnieje zapis "kupujący oświadcza, że stan techniczny pojazdu jest mu znany" A gwarancji na auto z drugiej ręki nikt nie daje.i sprawa do sądu jeśli sprzedający twierdzi że wszystko było :ok: i tak jest zapisane w umowie.
#9 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2012 - 18:34
#10 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2012 - 19:11
Gdybyś coś takiego zrobił, to byś nie miał skrzyni
Zostałeś załadowany na minę i tyle. Rzeczoznawca samochodowy + warsztat który to rozbierze przy rzeczoznawcy + wycena kosztów naprawy i sprawa do sądu jeśli sprzedający twierdzi że wszystko było :ok: i tak jest zapisane w umowie.
nie rozsypiesz skrzynie w ten sposob. mozesz i przy 200 wrzucic wsteczny. skrzynia nie zmieni przelozenia dopoki nie zwolni do 3 albo 5hm/h (nie pamietam dokladnie)
sprawdzil bym najpierw polozenie selektora z odczytem na komputerze bo moze wajcha sie rozjechala od dzwigni do selektora i stad przesuniecie biegow. oczywiscie pelny odczyt bledow z ecu i skrzyni, bez tego dalsza pomoc to tylko gdybanie.
#11 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2012 - 20:39
Niezgodność towaru z umową jeżeli to zakup konsumencki. Rękojmia to przy zakupie firma-firma i tą akurat można wyłączyć zapisem w umowie.Poza tym jest coś takiego jak rękojmia.
#12 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2012 - 20:44
Sprzedawa twierdzi że to moja wina, że auto w chwili odbioru było sprawne. że to ja popsułem "jadąc do przodu i na siłę wsteczny wrzucciłem" czego oczywiście miejsca nie miało.
brak słów
zgadzam się w 100%Zgodnie z polskim prawem ten zapis nic nie znaczy
sprawdzil bym najpierw polozenie selektora z odczytem na komputerze bo moze wajcha sie rozjechala od dzwigni do selektora i stad przesuniecie biegow.
w Omedze mi się kiedyś tak rozjechała po przełożeniu selektora i automat zachowywał się jak kompletnie rozsypany. Po przejechaniu 150m zrobiłem tak jak trzeba. jest na pręcie regulacja
#13 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2012 - 11:53
Ktoś też mi podpowiedział że mogę zakładać od 3.2 v6 2,5 v6 muszę tylko ze swojej starej przełożyć planetarkę.
Poprostu napiszcie którą i od czego mogę sobie kupić i założyć??
#14 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2012 - 12:50
to źle szukałeśjaka u mnie może być skrzynia(2,5 dti 2001r oczywiście automat) ar25 czy ar35 bo takie znalazłem na forum
masz skrzynie 5l40e
A może jeszcze jest inny typ skrzyni-bo też tak słyszałem?
:tak: odpowiedź powyżej
Ktoś też mi podpowiedział że mogę zakładać od 3.2 v6 2,5 v6
Ktoś źle Cię poinformował. Tak "myk" można zrobić do 2.5TD a nie do 2.5 DTI
Poprostu napiszcie którą i od czego mogę sobie kupić i założyć
Możesz założyć 5l40e
Koszt skrzyni w dobrym stanie to od 3000zł wzwyż niestety
Więc posłuchaj trochę rad i sprawdź tą dzwignię żeby się nie okazało, że wydasz 3500zł a problem będzie nadal
#15 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2012 - 15:24
a z tą ceną trochę przesadziłeś pasują skrzynki od bmw E46 z benzynowych silników 2,5 i 2,8 oraz E39 z silnika 3,0 D oraz cadillac CTS benzynowe także jest w czym wybieraćKoszt skrzyni w dobrym stanie to od 3000zł wzwyż niestety
#16 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2012 - 20:47
a z tą ceną trochę przesadziłeś pasują skrzynki od bmw E46 z benzynowych silników 2,5 i 2,8 oraz E39 z silnika 3,0 D oraz cadillac CTS benzynowe także jest w czym wybierać
trochę przesadziłem. Ceny zaczynają się od 2000zł
Z benzynowych E46 2.5 i 2.8 pasują skrzynie 5l40e jeśli są w nie wyposażone. Bo najczęściej mają 5hp19 , które są dość tanie i za 1000zł można dorwać. Jeżeli jednak mają skrzynię bez "tiptronika" czyli 5l40e to cena od 2000zł
#17 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2012 - 21:27
#18 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2012 - 22:50
#19 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2012 - 23:37
nie ma czasem jakiejś regulacji pomiędzy wajchą a skrzynią podobnie jak w 4L30E?
Jest, dokładnie taki sam dwuczęściowy "pręt" ryflowany na końcach. Ale autor tematu chyba ma opory, przed "rzutem na glebę" celem sprawdzenia:p
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#20 OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2012 - 01:35
Jak kogoś ciekawi to dałem 1200,- razem ze sprzęgłem.