Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

PROBLEM Z ASB 2,5 DTI brak wstecznego, na N jedzie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pawel_plock

pawel_plock
  • 13 postów
  • Dołączył: 29-03-2009

Napisany 01 kwietnia 2012 - 04:03

Witam wszystkich. Zakupiłem wczoraj 2,5 DTI w automacie no i mam problem ze skrzynią tj.:
poz D-jedzie przełącza biegi
poz N-zachowuje sie tak samo jak na D (brak neutralnego-"luzu")
poz R-nie ma wstecznego ( dodaje gazu-silnik ciężko wchodzi na obroty)
poz P-blokuje na postój ale tez chce jechać jakby przy D miał ręczny zaciągnięty)

Do tego jadąc ok 80km/h i wciskając gaz w podłogę redukuje niżej, obroty silnika rosną ale pojawia się drżenie jakby koła nie wyważone były(tak było zanim skrzynia zwariowała-zblokowała)

Do tego dodam że: po pirwszym przejechaniu 10-20km zapaliła się pomarańczowa kontrolka z symbolem silnika a po pewnej chwil jeszcze kontrolka trakcji- gasną przy kolejnym rozrychu silnika i znowu po pewnym czasi zapalaja się.

CO TO MOŻE BYĆ- pierwszy raz mam automat i niewiem-PODPOWIEDZCIE CO ROBIĆ!!!


kolega patrz gdzie zakładasz temat !! , w nagłówku działu
Sam naprawiam Omegę - sprawdzone porady masz napisane :
Tu znajdziesz porady jak naprawić Opel Omega opracowane przez forumowiczy i klubowiczy. TU NIE ZADAJEMY PYTAŃ
i tego się trzymamy , przeniosłem ,;kocyk

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2012 - 14:33

pierwsze to odczytanie błędów

#3 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 01 kwietnia 2012 - 16:13

A drugie to złapanie się za głowę, co tóż za minę okazyjnie się kupiło :lol: :D
Check + TC mogą być związane z problemami ze skrzynią, ale mogą też być spowodowane np. przepływomierzem.

#4 OFFLINE   pawel_plock

pawel_plock
  • 13 postów
  • Dołączył: 29-03-2009

Napisany 02 kwietnia 2012 - 02:09

Nie tak okazyjnie-cena normalna-14500 PLN

#5 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 02 kwietnia 2012 - 08:05

a sprzedawca co na to?

#6 OFFLINE   pawel_plock

pawel_plock
  • 13 postów
  • Dołączył: 29-03-2009

Napisany 03 kwietnia 2012 - 12:51

a sprzedawca co na to?



Sprzedawa twierdzi że to moja wina, że auto w chwili odbioru było sprawne. że to ja popsułem "jadąc do przodu i na siłę wsteczny wrzucciłem":masakra: czego oczywiście miejsca nie miało.

#7 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 kwietnia 2012 - 13:13

Gdybyś coś takiego zrobił, to byś nie miał skrzyni :lol:
Zostałeś załadowany na minę i tyle. Rzeczoznawca samochodowy + warsztat który to rozbierze przy rzeczoznawcy + wycena kosztów naprawy i sprawa do sądu jeśli sprzedający twierdzi że wszystko było :ok: i tak jest zapisane w umowie.

#8 OFFLINE   slawko76

slawko76

    NIECH ŻYJE BAL!!!!!!!!!!!

  • 406 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 03 kwietnia 2012 - 18:04

i sprawa do sądu jeśli sprzedający twierdzi że wszystko było :ok: i tak jest zapisane w umowie.

Tylko, że na umowach zazwyczaj widnieje zapis "kupujący oświadcza, że stan techniczny pojazdu jest mu znany" A gwarancji na auto z drugiej ręki nikt nie daje. :dziura:

#9 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 kwietnia 2012 - 18:34

Zgodnie z polskim prawem ten zapis nic nie znaczy!! Każdy adwokat Ci to powie. Poza tym jest coś takiego jak rękojmia. Właśnie dlatego musi być rzeczoznawca, który stwierdzi że ta usterka nie mogła powstać po zakupie tylko jest skutkiem czegoś co ukrył sprzedający...

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 kwietnia 2012 - 19:11

Gdybyś coś takiego zrobił, to byś nie miał skrzyni :lol:
Zostałeś załadowany na minę i tyle. Rzeczoznawca samochodowy + warsztat który to rozbierze przy rzeczoznawcy + wycena kosztów naprawy i sprawa do sądu jeśli sprzedający twierdzi że wszystko było :ok: i tak jest zapisane w umowie.


nie rozsypiesz skrzynie w ten sposob. mozesz i przy 200 wrzucic wsteczny. skrzynia nie zmieni przelozenia dopoki nie zwolni do 3 albo 5hm/h (nie pamietam dokladnie)
sprawdzil bym najpierw polozenie selektora z odczytem na komputerze bo moze wajcha sie rozjechala od dzwigni do selektora i stad przesuniecie biegow. oczywiscie pelny odczyt bledow z ecu i skrzyni, bez tego dalsza pomoc to tylko gdybanie.




 


#11 OFFLINE   a4

a4
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 03 kwietnia 2012 - 20:39

Poza tym jest coś takiego jak rękojmia.

Niezgodność towaru z umową jeżeli to zakup konsumencki. Rękojmia to przy zakupie firma-firma i tą akurat można wyłączyć zapisem w umowie.

#12 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 03 kwietnia 2012 - 20:44

Sprzedawa twierdzi że to moja wina, że auto w chwili odbioru było sprawne. że to ja popsułem "jadąc do przodu i na siłę wsteczny wrzucciłem" czego oczywiście miejsca nie miało.


brak słów :masakra:

Zgodnie z polskim prawem ten zapis nic nie znaczy

zgadzam się w 100%

sprawdzil bym najpierw polozenie selektora z odczytem na komputerze bo moze wajcha sie rozjechala od dzwigni do selektora i stad przesuniecie biegow.


w Omedze mi się kiedyś tak rozjechała po przełożeniu selektora i automat zachowywał się jak kompletnie rozsypany. Po przejechaniu 150m zrobiłem tak jak trzeba. jest na pręcie regulacja

#13 OFFLINE   pawel_plock

pawel_plock
  • 13 postów
  • Dołączył: 29-03-2009

Napisany 05 kwietnia 2012 - 11:53

Dobra zostawmy prawo, a pwiedzcie mi taką żecz: jaka u mnie może być skrzynia(2,5 dti 2001r oczywiście automat) ar25 czy ar35 bo takie znalazłem na forum, i czy mogę jeżli mam np 35 założyć 25 i odwrotnie? A może jeszcze jest inny typ skrzyni-bo też tak słyszałem?
Ktoś też mi podpowiedział że mogę zakładać od 3.2 v6 2,5 v6 muszę tylko ze swojej starej przełożyć planetarkę.
Poprostu napiszcie którą i od czego mogę sobie kupić i założyć??

#14 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 05 kwietnia 2012 - 12:50

jaka u mnie może być skrzynia(2,5 dti 2001r oczywiście automat) ar25 czy ar35 bo takie znalazłem na forum

to źle szukałeś
masz skrzynie 5l40e

A może jeszcze jest inny typ skrzyni-bo też tak słyszałem?


:tak: odpowiedź powyżej

Ktoś też mi podpowiedział że mogę zakładać od 3.2 v6 2,5 v6


Ktoś źle Cię poinformował. Tak "myk" można zrobić do 2.5TD a nie do 2.5 DTI

Poprostu napiszcie którą i od czego mogę sobie kupić i założyć


Możesz założyć 5l40e :)

Koszt skrzyni w dobrym stanie to od 3000zł wzwyż niestety

Więc posłuchaj trochę rad i sprawdź tą dzwignię żeby się nie okazało, że wydasz 3500zł a problem będzie nadal

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2012 - 15:24

Koszt skrzyni w dobrym stanie to od 3000zł wzwyż niestety

a z tą ceną trochę przesadziłeś pasują skrzynki od bmw E46 z benzynowych silników 2,5 i 2,8 oraz E39 z silnika 3,0 D oraz cadillac CTS benzynowe także jest w czym wybierać

#16 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 05 kwietnia 2012 - 20:47

a z tą ceną trochę przesadziłeś pasują skrzynki od bmw E46 z benzynowych silników 2,5 i 2,8 oraz E39 z silnika 3,0 D oraz cadillac CTS benzynowe także jest w czym wybierać


trochę przesadziłem. Ceny zaczynają się od 2000zł
Z benzynowych E46 2.5 i 2.8 pasują skrzynie 5l40e jeśli są w nie wyposażone. Bo najczęściej mają 5hp19 , które są dość tanie i za 1000zł można dorwać. Jeżeli jednak mają skrzynię bez "tiptronika" czyli 5l40e to cena od 2000zł

#17 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 kwietnia 2012 - 21:27

Taak... CTSów u nas jak psów :lol: Ja bym najpierw przyjrzał się dobrze wszystkiemu "wokół" skrzyni (w tym sterowaniu wewnątrz), wbrew pozorom naprawa może okazać się dużo bardziej opłacalna od wymiany.

#18 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 kwietnia 2012 - 22:50

nie ma czasem jakiejś regulacji pomiędzy wajchą a skrzynią podobnie jak w 4L30E?

#19 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 kwietnia 2012 - 23:37

nie ma czasem jakiejś regulacji pomiędzy wajchą a skrzynią podobnie jak w 4L30E?


Jest, dokładnie taki sam dwuczęściowy "pręt" ryflowany na końcach. Ale autor tematu chyba ma opory, przed "rzutem na glebę" celem sprawdzenia:p

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#20 OFFLINE   pawel_plock

pawel_plock
  • 13 postów
  • Dołączył: 29-03-2009

Napisany 20 kwietnia 2012 - 01:35

Dzięki za rady. Kupiłem właśnie skrzynię z rozbitej 2,5dti. Włożona-na razie śmiga.
Jak kogoś ciekawi to dałem 1200,- razem ze sprzęgłem.:D