ILKU garage czyli różne tematy tuningu omegi
#1 OFFLINE
Napisany 13 października 2011 - 20:22
Aby nie śmiecić w innych wątkach, pozwoliłem sobie założyć nowy temat.
Będę wrzucał tu różne ciekawostki dotyczące tuningu i zwiększania mocy lub osiągów w omedze.
Na początek przedmiot potrzebny do zmiany koła zamachowego dwumasowego na jednomasowy z C20XE czyli tulejka do wysprzęglika:
Tulejka pasuje w przypadku zastosowania płaskiego koła zamachowego z C20XE. W przypadku innego (grubszego) koła konieczne będzie jej stoczenie (skrócenie).
Fotki poniżej:
Do montażu całości potrzebne są 3 nowe śruby M6 najlepiej z łbem imbusowym. Osobiście preferuje INOX
#2 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2011 - 22:08
Udało mi się doprowadzić moją B do stanu jeżdżącego. W budzie siedzi zestaw p.t.:
Y32SE przerobiony na X32XE (doprężony, osprzęt od X30XE, koło zamachowe 4,5kg, aludekle, alupuszka na pająki, kolektory wyd. z Y32SE, brak EGR - wisi na kablu).
Wizualnie komora do lekkiej poprawki, ale jeździ
Wrażenia:
dobrze się zbiera, dosyć mało pali
Z okolic sprzęgła dochodził dziwny dźwięk (jakby łożysko wpadało w rezonans przy niskich obrotach). Wczoraj zdjąłem skrzynie i rozebrałem wysprzęglik, wyjmując z niego sprężynę dociskającą. Efekt - mniej odgłosów. W mniejszym stopniu, ale rezonans jeszcze jest. Wydaj mi się, że docisk od C20XE/LET ma inaczej wyprofilowane łopatki słoneczka od tych z omegi i łożysko sprzęgła omegowe nie współpracuje z nim tak jak trzeba. Zamierzam zaadoptować łożysko od C20XE/LET do omegi. Mam nadzieję, że to definitywnie zlikwiduje ten efekt.
BTW. Na pewnym portalu aukcyjnym wystawiłem moją A 3000. Fajne auto. Polecam
#3 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2011 - 23:06
...a czarnulę B po dotarciu zapraszam na mały sparring z żółtkiem, może mnie to zmotywuje do dalszego dłubania
#4 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2011 - 23:08
Update.
BTW. Na pewnym portalu aukcyjnym wystawiłem moją A 3000. Fajne auto. Polecam
Ja widziałem kiedyś kupię taką jako klasyka
#5 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2011 - 23:13
#6 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2011 - 23:24
Pod górki podjeżdża??dobrze się zbiera, dosyć mało pali
Jestem ciekaw co w sprzęgle hałasuje bo moje tez planuje złożyć na lekkim zamachu...
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#7 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2011 - 23:46
#8 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2011 - 23:49
brak EGR - wisi na kablu
może to głupio za brzmi - ale co to daje ? z czystej ciekawości pytam bo nie wiem
i kolejna sprawa masz jakis wykresik z hamowni etc?
widze zabudowany filtr, normalny czy stozek tam zalega ?
#9 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 07:12
Już dotartaILKową A3000 polecam w 100% - najszybsza omega A jaką dane mi było poznać
...a czarnulę B po dotarciu zapraszam na mały sparring z żółtkiem, może mnie to zmotywuje do dalszego dłubania
Następnym razem do Szczecina przylecę omegą to sprawdzimy, bo sam jestem ciekaw
Na zawodach zlotowych wyszło 15,89 na 1/4mili co dało I miejsce.A macie może jakiś filmik jak to się zbiera? Ile do setki 60-160, coś miarodajnego żeby zobaczyć jak to ma się do serii.
Były gdzieś filmiki z tego, ale nie bardzo teraz wiem gdzie. G-tech pokazuje lekko powyżej 6s do 96km/h
Standardowy zestaw brembo do omegi. Zaciski czterotłoczkowe brembo i tarcze 323x30. Temat opisał kiedyś IMMO.ILKU zawsze ma dobre omegi byłem kiedyś u niego z zamiarem kupna pewnej czarnej omegi A;) ILKU napisz coś o układzie hamulcowym;)
EGRa niema bo niepasował do kolektorów z 3,2. Poza tym brzydko wygląda i wpuszcza syf do wyczyszczonego kol. ssącego. Po wywaleniu żeliwa dodatkowo mniej ważymoże to głupio za brzmi - ale co to daje ? z czystej ciekawości pytam bo nie wiem
i kolejna sprawa masz jakis wykresik z hamowni etc?
widze zabudowany filtr, normalny czy stozek tam zalega ?
Filtr jest normalny, aczkolwiek ma przerobiony wylot do przepływomierza na okrągły z trąbką. Izolacja chroni przed rozrzedzeniem powietrza
Wykresik z hamowni będzie, niestety w Koszalinie niema za bardzo gdzie więc trzeba jechać gdzieś dalej...
#10 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 08:53
bardzo ładnie ilku. ciekawe ile maszyna wypluje na hamowni.
Jakis uklad wydechowy? bo nie doczytalem lub nie napisales
Rowniez chetnie bym sie zmierzył z moja seria przy jakies okazji.
BTW. moja na lekkim zamachu tez jakoś mniej pali
#11 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 11:12
sorki za wtrącenie się do tematu, ale bardzo ciekawi mnie czy dałoby radę wsadzić pod maskę Omegi B silnik od Insignii 2.8 V6 Turbo 325KM?
Widzę, że jesteś obcykany w temacie swapów bardziej niż niejeden mechanik gawędziarz i chciałem poznać Twoją opinię jak się to przedstawia mechanicznie (finansowo to na razie mozna sobie odpuścić).
#12 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 13:42
mechanicznie to można prawie wszystko na V8 tam wepchaćchciałem poznać Twoją opinię jak się to przedstawia mechanicznie
#13 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 13:58
Z miejscem to akurat nie byłby problem, ale zapewne byłoby troche roboty z przeniesieniem napędu, wszak w Insignii jest skrzynia 6 ( albo i 7 biegowa), części wiadomo droższe, ale sporo można dostac i co ważne-są to części z niedużym przebiegiem.
Jakie mogą być problemy z takim swap'em?Pytam czysto teoretycznie (a jak wygram w totka to zapytam praktycznie:p)
#14 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 14:00
#15 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 14:04
skrzynia biegów, mocowanie silnika, instalacja elektryczna... wszystko do przerobienia...akie mogą być problemy z takim swap'em?Pytam czysto teoretycznie
Nikt chyba jeszcze nie próbował pasować do omegi...
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#16 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 14:06
nie psujta ilkowi temata. 2.8 jest montowany poprzecznie, w omedze silnik jest wzdluznie, najwiekszy problem bedzie z turbiną bo w omedze łatwo nie zmiescisz. nic wiecej nie wiem na temat 2.8.
Of course;)
Sorki Ilku:pad:
A może niedługo pojawi się update jak Ilku wstawił 2.8 do Omegi:)
#17 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 16:34
Niemam nic przeciwko zaśmiecaniu wątku i luźnym wypowiedzią
Po to jest taki wątek, żeby śmiecić i dyskutować do woli.
Także czujcie się jak u siebie
Co do tematu swapów. Tak jak koledzy napisali, da się zrobić wszystko, ale rozsądek w omedze kończy się na V8.
Co do 2,8T to słyszałem same złe opinie, np. rozrząd się sypie, a części trzeba ściągać ze stanów. Nie wspomnę, że za kompletny rozrząd do 2,8 kupimy całe 3,2 lub 2x 2,0T saaba, które da się spokojnie na podobną moc wkręcić.
Do tego problem ze skrzynią.
Decyzja zapadła, w czwartek będę w Szczecinie służbowo i przy okazji z 7GSI zwiedzimy hamownię.
#18 OFFLINE
#19 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 18:11
Hej
Decyzja zapadła, w czwartek będę w Szczecinie służbowo i przy okazji z 7GSI zwiedzimy hamownię.
ano
i żółtek w końcu się ujawni z biturbo z fotoszopa i wykresem z corela na 549,49KM :spacer::0shoot::0suicide:
ło kufa jakie emoty :dziadek:
#20 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 18:28
Hej Niemam nic przeciwko zaśmiecaniu wątku i luźnym wypowiedzią Po to jest taki wątek, żeby śmiecić i dyskutować do woli. Także czujcie się jak u siebie
Dopóki temat znajduje się w dziale stricte technicznym a nie w off topie treści niemerytoryczne polecą do kosza
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.