Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Migające kreski i krzaki na CID - Omega B FL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adamo_

adamo_
  • 156 postów
  • Dołączył: 08-05-2007
  • Skąd: XX

Napisany 14 kwietnia 2009 - 15:17

Denerwuje mnie to że mi co jakiś czas miga, i pojawiają się krzaki rożnokolorowe na wyswietlaczu kolorowym CID... znalazłem sposób opisany na forum z blaszkami jednak nie zadziałało.

Rozkręciłem wyjałem i problem znika dopiero gdy ścisnę w jednym rogu cały wyswietlacz, ma ktoś jakiś inny na to patent by to scisnąć na stałe? próbowalem wąskiej opaski zaciskowej ale nie udało się dostatecznie docisnąć.

Macie jakieś z tym doświadczenia?

#2 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 kwietnia 2009 - 19:30

http://www.allegro.p...ega_poznan.html

http://moto.allegro....vi_naprawa.html

Mam czasami to samo, problem tkwi w odrywajacej sie tasmie. Bede swoj odsylal, ale roznica w cenie dosc spora i nie bardzo wiem gdzie. Nie wiem tylko czy mozna jezdzic bez CID-a???

#3 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 kwietnia 2009 - 19:57

Nie wiem tylko czy mozna jezdzic bez CID-a???

MOzna, moj tato tak jezdzil z miesiac >> tu naprawial ( inna usterke) :
http://coneser.pl/ea/strony/info.php

Co do tych krzakow to tez mu sie poajwily jak pisze kolega to problem tasmy.
Jak znajdziecie dobry zaklad to dajcie jakas linke.

#4 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 kwietnia 2009 - 20:24

Co do tych krzakow to tez mu sie poajwily jak pisze kolega to problem tasmy.


Po naprawie dziala bez zarzutu? Ile Twoj tato placil za naprawe? .. bo zastanawia mnie skad te roznice w cenach.

#5 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 kwietnia 2009 - 21:09

Po naprawie dziala bez zarzutu? Ile Twoj tato placil za naprawe? .. bo zastanawia mnie skad te roznice w cenach.
__________________

Zle mnie zrozumiales. Moj tato robil cida, ale u niego chodzilo o wyczyszczenie pamieci ( sparowanie wyswietlacza z innej omegi )

#6 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 kwietnia 2009 - 21:17

Zle mnie zrozumiales. Moj tato robil cida, ale u niego chodzilo o wyczyszczenie pamieci ( sparowanie wyswietlacza z innej omegi )


Faktycznie moj blad:p

Dam znac.

#7 OFFLINE   adamo_

adamo_
  • 156 postów
  • Dołączył: 08-05-2007
  • Skąd: XX

Napisany 17 kwietnia 2009 - 21:00

ta cena tu

http://www.allegro.p...ega_poznan.html

to jest za zwykły wyswietlacz TID

rozmawialem z nim , on chce 300-400 za kolorowy CID......

#8 OFFLINE   Łobuz

Łobuz
  • 686 postów
  • Dołączył: 10-11-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 kwietnia 2009 - 06:05

Ten robi b. dobrze sprawdzone, naprawa profesjonalnie zrobiona http://moto.allegro....vi_naprawa.html ale wcześniej brał chyba 200 zł. :zaklopotanie: a może i nie :) tylko ten język polski to ściema, bo po polsku to są podstawowe komunikaty typu: dystans, spalanie chwilowe, zużycie paliwa, średnie zużycie itp, więc szkoda te 200 dodatkowe płacić.

#9 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 kwietnia 2009 - 10:05

A kto wie na czym polega naprawa? wymiana tasmy, regeneacja, czy co?

Cos zanlazlem...

http://www.motonews....=211544&c=0&f=9

#10 OFFLINE   adamo_

adamo_
  • 156 postów
  • Dołączył: 08-05-2007
  • Skąd: XX

Napisany 21 kwietnia 2009 - 20:38

Dziś zadzwoniłem rekreacyjnie do najbliższego salonu Opla i pytam:

"Dzień Dobry, mam problem z wyswietlaczem CID w Omega B FL , ile kosztoue naprawa i czy to robicie?"

Pan odpowiedział, "nie naprawiamy tego, tylko wymieniamy na nowy, a to koszt kilkuset zl, ale nie moge powiedziec ile dokladnie bo musimy sprawdzic ceny."

Dziekuje do widzenia.

Wziałem śrubokręt Torx, taśmę klejącą izolatyjną, tekturkę z opakowania od płyty CD , rozkręciłem wszystko, wyjąłem LCD, zdjąłem tylnią obudowę, potem górę poluzowałem, dół na płytce wyłożyłem tekturką i usztywniłem taśmą, nałożyłem obudowę i skręciłęm całość. Włożyłem w licznik, licznik w deskę zakręciłem i działa :)

Może to niezbyt fachowo , ale fakt ze działa. Teraz piję piwko i cieszę się jak dziecko :)

Wnioski: dół wyświetlacza tej całej płyty po zdjęciu obudowy trzeba było docisnąć. Nie chciałem się bawić w głebsze rozkręcanie bo bałem się że coś popsuję.

#11 OFFLINE   neomanifesto

neomanifesto
  • 39 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 07 czerwca 2009 - 00:59

Ta regeneracja polega na ponownym "prasowaniu" taśmy z płytką drukowaną i szybką wyświetlacza.Mój znajomy na przykład wzioł zwykłe żelasko i sam sprasował przez szmatke.Działa.

#12 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 czerwca 2009 - 12:35

Ta regeneracja polega na ponownym "prasowaniu" taśmy z płytką drukowaną i szybką wyświetlacza.Mój znajomy na przykład wzioł zwykłe żelasko i sam sprasował przez szmatke.Działa.

Nie działa... Sprawdzałem.
No chyba, że coś całkiem uszkodziłem, bo połowa świeci cała, bez pustych pixeli, a połowa wcale... Musiałem coś zrąbać...

#13 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 czerwca 2009 - 23:25

U mnie pomoglo odchylenie zegarow. Po tym jak reka odjal zadnego mrugania i nie da sie go juz wymusic przez pukniecie. Nie wiem co bylo przyczyna, ale na pierwszy rzut oka to tak jakby z tylu byl czyms za mocno docisniety.

#14 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    streetfighter

  • 894 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Kostrzyn WLKP
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2009 - 22:46

Musiałem coś zrąbać...


czyli całkiem normalnie :D

ja w swoim zwykłym (nie kolorowym) podłożyłem też tekturke i mam wszytkie pikselki więc chyba najprostsze metody są najlepsze :D

#15 OFFLINE   Victorrr

Victorrr

    DGC 3,8 V6

  • 157 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Wawa Grochów

Napisany 16 lipca 2009 - 22:41

Witam wszystkich użytkowników i klubowiczów. U mnie pomogło dociśnięcie kostki na końcu taśmy, od strony wyświetlacza.:) Zanim zaczniecie prasować dociśnijcie kostkę:)

#16 OFFLINE   armando123

armando123
  • 39 postów
  • Dołączył: 21-11-2009

Napisany 30 listopada 2009 - 19:04

witam podloncze sie do tego co tu piszecie mam opla omege b i mam w niej wyswietlacz taki duzy ale wlasnie niewszystko wyswietla chcialem go wykrencic i zrobic jak tu kolego ADAMO pisze i tu moje pytanie czy jak odloncze ten wyswietlacz to czy nieporobie jakis blendow w aucie i czy niebende musial latac po serwisach pozdrawiam i czekam na odpowiec

#17 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 listopada 2009 - 20:22

witam podloncze sie do tego co tu piszecie mam opla omege b i mam w niej wyswietlacz taki duzy ale wlasnie niewszystko wyswietla chcialem go wykrencic i zrobic jak tu kolego ADAMO pisze i tu moje pytanie czy jak odloncze ten wyswietlacz to czy nieporobie jakis blendow w aucie i czy niebende musial latac po serwisach pozdrawiam i czekam na odpowiec

Nie, nie porobisz błedów... To tylko wyświetlacz komp. pokładowego, nie ma żadnego związku z kompem sterowania silnikiem. Z niego jedynie są sczytywane wartości czasów wtrysków.

#18 OFFLINE   armando123

armando123
  • 39 postów
  • Dołączył: 21-11-2009

Napisany 01 grudnia 2009 - 00:17

Nie, nie porobisz błedów... To tylko wyświetlacz komp. pokładowego, nie ma żadnego związku z kompem sterowania silnikiem. Z niego jedynie są sczytywane wartości czasów wtrysków.


dzieki serdeczne za odpowiec nieznam sie jeszcze tu bo jestem nowy a czy jest jakas szansa zeby go samemu naprawic :o

#19 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 grudnia 2009 - 00:23

dzieki serdeczne za odpowiec nieznam sie jeszcze tu bo jestem nowy a czy jest jakas szansa zeby go samemu naprawic

Tak jak pisze sołtys, najlepiej od tyłu podłożyć tekturkę. Wyjmujesz liczniki, odpinasz tylną osłonkę MID-a i podkładasz tekturę, zakładasz osłonkę i patrzysz czy jest poprawa.

#20 OFFLINE   armando123

armando123
  • 39 postów
  • Dołączył: 21-11-2009

Napisany 01 grudnia 2009 - 00:29

Tak jak pisze sołtys, najlepiej od tyłu podłożyć tekturkę. Wyjmujesz liczniki, odpinasz tylną osłonkę MID-a i podkładasz tekturę, zakładasz osłonkę i patrzysz czy jest poprawa.


dzieki bende sie zato bral w wolnym czasie i dam tu znac a mam jeszcze pytanie odnosnie silnika ale niewiem czy moge pisac tu czy gdzie inndziej:confused: