Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Uszczelka tzw chłodniczki oleju/ podstawy filtra oleju

chłodniczka oleju podstawa filtra oleju uszczelka pod podstawą filtra uszczelka pod chłodniczka ole

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   SCYRBA

SCYRBA
  • 1 postów
  • Dołączył: 24-08-2011

Napisany 02 lipca 2022 - 16:16

Rok:2002
Silnik:2,2 benzyna 16v  nr uszczelki 92065012 kod części 0650764

Nigdzie nie mogę zdobyć tego "oringopodobnego" szpeja. POMOCY!

Mój telefon 601429834





#2 OFFLINE   saja300

saja300
  • 19 postów
  • Dołączył: 09-08-2014
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 lipca 2022 - 08:25

Kolego, tu może być kłopot. Nie wiem czy najlepszym sposobem nie było by samodzielne wykonanie tego. Jeśli nie załatwiłeś sprawy jeszcze to dzwoń, powiem Ci jak się do tego zabrać. 884849627 Paweł

#3 OFFLINE   adamsan

adamsan
  • 24 postów
  • Dołączył: 07-10-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 lipca 2023 - 09:23

moze zapózno ,lecz pewnie sie przyda,miłem ten przypadek,opisąłem ale zacytuje--,,odpowiedzi na pytanie nie dostałem,ale juz zrobione--zaczne od tego,ze w przypadku wyciekow oleju na filtr,potem nizej ,misa olejowa i zabrudzonu spod silnika, nie spotkałem sie z opisem,by ktos cos grzebał przy chlodniczce oleju,a moze przegapiłem temat.Jak pisalem powyzej,kiedy w Omedze 2.2 benzyna (pewnie w innych tez z tym silnikiem) odkrecimy i wyjmiemy filtr oleju,spojrzymy powyzej gwintu na filtr,zobaczymy nakretke dosc duza,klucz 30,jednak nie jest to nakretka lecz cała sruba przelotowa.Kidy ja odkrecimy ,opusci sie nam na rece,trzymana przez przewody doprowadzajace czynnik chłodniczy,(nie trzeba ich rozpiac,lecz mozna) własnie ta aluminiowa puszka wielkosci 1/3 filtra olejowego.Na jej gornej czesci w wycieciu znajduje sie gumowy oring uszczelniajacy.Ze wzgledu na wiek naszych pojazdow,jego stan jest raczej kiepski i moze on byc przyczyna wyciekow,ktore naprawde trudno zlokalizowac.Niestety,nie dostałem oryginalnego oringu,naprawde trudno dostac,lecz wpasowałem oring olejoodporny o wewnetrznej srednicy 62 mm i grubosci 4 mm.Złozyłem wszystko do kupy i na razie jest dobrze,(sądze ze oring o grubosci 4,5 mm moze byłby lepszy ale zobaczymy).Jak wiemy jak to zrobic,to czas potrzebny do tej wymiany to 10-15 min,poleci troche oleju,i robota od spodu.pozdrawiam fanow Omegi.,,oring kupiłem za całe 2 zł.


Edytowany przez adamsan, 05 lipca 2023 - 09:25.