Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Swap tylnych zacisków hamulcowych z innego auta


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 listopada 2018 - 22:36

Witajcie.
Chodzi mi po głowie swap tylnych zacisków hamulcowych w miejsce seryjnych 40mm tłoka z nie wentylowana tarcza.Chciałbym zamontować coś lepszego co znacznie poprawi efektywność hamulców.Nie chce wkładać tarcz wentylowanych i zacisków 42mm które były montowane w niektórych modelach omegi ale zrobić coś więcej.W grę wchodzi założenie wiekszych dwutloczkowych zacisków z większymi klockami niz posiada omega albo cztery tłoki.Tak czy siak coś z brembo i co podejdzie pod oryginalne tarcze wentylowane lub nie.Z przodu mam czterotloczkowe z BMW E38 z tarczami od Audi 320mm.Czekam na wasze sugestie i podpowiedzi



#2 OFFLINE   NerwuS13

NerwuS13
  • 214 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: CSW
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 listopada 2018 - 15:45

Jak już robić to grubo. Zaciski 4tłoczkowe brembo z porsche cayenne + tarcze z od W211 e55 amg 330mm :p . Na Elicie jest kilku ludzi z takimi heblami z tyłu. ;) 

 

Ps. Trochę małą masz tarczę z przodu jak na 4tłoczkowy zacisk



#3 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 listopada 2018 - 21:37

Wiesz większa tarcza nie bardzo pasi do 17 felgi na przód

#4 OFFLINE   NerwuS13

NerwuS13
  • 214 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: CSW
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 listopada 2018 - 23:14

17 felgi wejdą na taką tarczę, nie każde ale wejdą ;)  Jeśli o tył chodzi 330 wyglądała by spoko pod 17 aleee była by większa niż przednia tarcza :p



#5 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 listopada 2018 - 00:14

Słuchaj a jak wygląda sprawa z hamulcem recznym przy tarczy z mesia?

#6 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 listopada 2018 - 09:02

http://forum.omegael...-skita/&page=39

#7 OFFLINE   SZAJBUS_SzeF

SZAJBUS_SzeF
  • 97 postów
  • Dołączył: 10-04-2017
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 listopada 2018 - 06:46

Adi powiedz coś więcej o twoich przednich heblach. Dużo było przeróbek? Masz jakiś wzór adapterów bądź jesteś w stanie wykonać takie adaptery?

#8 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 listopada 2018 - 08:04

Zaciski Bmw E38 czterotloczkowe Tarcza 320mm od jakiegoś Audi.Otwór wewnętrzny reztoczony do wymiaru omeg owej piasty. Przewody hamulcowe pochodzace od Fiata Cinquecento czy też Seicento Adaptery wykonane samodzielnie z grubych plaskownikow.Juz służą któryś rok i nic się z nimi nie dzieje.

#9 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 09 listopada 2018 - 17:08

Witam Składam teraz auto z dwóch tj. bus Peugeot Boxer i musi mieć z przodu koła 15 cali a z tyłu zostaną fabryczne 16 cali. Jak się ma do tego działanie abs? Ja kminie że będzie ok bo to nie esp czy kontrola trakcji. Drugie pytanie jaki wpływ na działanie hebli w omedze ma zmiana płynu hamulcowego na jakiś markowy, obecny jest prawdopodobnie od nowości 18 lat. Jak jeżdżę autami kilkuletnimi to te hamulce działają dużo sprawniej, auto reaguje momentalnie na najmniejszy nasisk pedału a moja omega to tak opornie chociaż jak się depnie to hamuje wzorowo. Ale czas reakcji jest bardzo ważny jak wiadomo 



#10 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 listopada 2018 - 01:18

Przy abs-ie liczy się obwód koła.Ważne żeby wszystkie kręciły się z tą samą prędkością obrotowa.Na necie znajdziesz przelicznik felg i opon to możesz wpisać sobie dowolny wymiar wysokości felgi i rozmiar opony i od razu będziesz miał podany wynik obwodu w mm.Nie musi być identyczny co do joty z tyłu i przodu, granica tolerancji jakaś tam napewno jest żeby ABS nie swirowal.A jeśli chodzi o płyn hamulcowy to wymiana na jakiś zwykły najzwyklejszy ale nowy trochę poprawi układ hamulcowy ale nie licz na jakiś tam szał.Oryginalne heble w omegach to nie jest mistrzostwo świata w wykonaniu opla.Super płyny wlewa się gdy układ dostaje naprawdę w d***e i jego zdolność do wrzenia pomiędzy tanim a dobrym jest już wyrazna i w tym pies pogrzebany.Czym wyższa temp wrzenia danego płynu tym lepsza zdolność hamowania.Nikt nie mówi ze nie możesz zalać coś z wyższej półki to napewno tylko na plus dla bezpieczeństwa które jest najważniejsze

Edytowany przez adiwoj24, 10 listopada 2018 - 01:19.


#11 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 10 listopada 2018 - 16:35

Dzięki kolego. To jeszcze zapytam wszystkich co zrobić kiedy ukręci się przy odkręcaniu jakiś długi przewód hamulcowy. Kupić problem wymienić cały też nieraz problem. Są jakieś patenty, złączki itp ale w małych pieniądzach bo że są profesjonalne maszynki do robienia przewodów to wiem