Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Omega 3.2 MV6 - Tuning silnika - Na przyszlosc


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
117 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 19 lutego 2014 - 22:05

Nie widzialem tematu na forum ktory byl by podobny...

W przyszlosci mam zamiar zabrac sie za tuning silnika, aby wydusic z niego conajmniej 300+

Chce sie dowiedziec co jest niezbedne do zrobienia w tym silniku aby bylo mozliwe wycisniecie takiej mocy przy turbo lub przy dobrym kompressorze. Nie chce sie jednak skupiac na elementach zewnetrznych tego silnika. Intersue mnie jedynie jego wnetrze. Chce zebrac jak najwiecej ciekawych informacji.


BLOK SILNIKA:
1. Do jakiej mocy jest przygotowany blok silnika. Jest to otwarty blok silnika wiec przypuszczam ze niezbedne bedzie wzmocnienie tyleji.
2. Wal - Wiem ze jest stalowy, wiec nie powinien miec problemow nawet z wieksza moca np. 400Hp (mam racje?). Czy ktos sie orientuje czy panewki na wale nadaja sie do tuningu, czy musial bym kupione nowe, wzmocnione.
4. Tloki - Mam zamiar kupic kute. Czy 3.445in to jest wymiar tloka czy tuleji? Nie moglem znalezc zadnych kakretnych informacji na ten temat. Jesli tloka to, sa pasujace
5. Korbowody - Czy jest mozliwosc ze stare sie poprostu purywaja lub powiginaja?
http://www.theboombo...DE-p/sc7330.htm

a wtedy to juz tylko korbowody nowe :)
5. Czy potrzebne sa jakies modyfikacje typu, dodatkowe nawierty, na olej itp?

GLOWICE
W tym temacie nie orientuje sie wogole.
Co trzba zmienic w glowicy?
Wedlug mnie konieczna jest zmiana jedynie zaworow na twardsze po to zeby sie nie wypalily. A reszta komponentow przecierz nie bedzie bardziej obciazona?
Czy trzeba zmieniac cos jeszcze?

#2 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 19 lutego 2014 - 22:20

Nie widzialem tematu na forum ktory byl by podobny...

W przyszlosci mam zamiar zabrac sie za tuning silnika, aby wydusic z niego conajmniej 300+

Chce sie dowiedziec co jest niezbedne do zrobienia w tym silniku aby bylo mozliwe wycisniecie takiej mocy przy turbo lub przy dobrym kompressorze. Nie chce sie jednak skupiac na elementach zewnetrznych tego silnika. Intersue mnie jedynie jego wnetrze. Chce zebrac jak najwiecej ciekawych informacji.


BLOK SILNIKA:
1. Do jakiej mocy jest przygotowany blok silnika. Jest to otwarty blok silnika wiec przypuszczam ze niezbedne bedzie wzmocnienie tyleji.
2. Wal - Wiem ze jest stalowy, wiec nie powinien miec problemow nawet z wieksza moca np. 400Hp (mam racje?). Czy ktos sie orientuje czy panewki na wale nadaja sie do tuningu, czy musial bym kupione nowe, wzmocnione.
4. Tloki - Mam zamiar kupic kute. Czy 3.445in to jest wymiar tloka czy tuleji? Nie moglem znalezc zadnych kakretnych informacji na ten temat. Jesli tloka to, sa pasujace
5. Korbowody - Czy jest mozliwosc ze stare sie poprostu purywaja lub powiginaja?
http://www.theboombo...DE-p/sc7330.htm

a wtedy to juz tylko korbowody nowe :)
5. Czy potrzebne sa jakies modyfikacje typu, dodatkowe nawierty, na olej itp?

GLOWICE
W tym temacie nie orientuje sie wogole.
Co trzba zmienic w glowicy?
Wedlug mnie konieczna jest zmiana jedynie zaworow na twardsze po to zeby sie nie wypalily. A reszta komponentow przecierz nie bedzie bardziej obciazona?
Czy trzeba zmieniac cos jeszcze?


Jesli chcesz tylko 400 koni to procz odprezania zakladajac ze masz silnik w bdb stnaie, nie ma sensu ruszac, seryjne graty zniosa.

#3 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 20 lutego 2014 - 00:01

Domyslalam sie ze 400bhp bez modyfikacji skonczy, zywot silnika w dosc szybkim tempie. Czyli turbo i gotowe?

#4 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 lutego 2014 - 09:00

Domyslalam sie ze 400bhp bez modyfikacji skonczy, zywot silnika w dosc szybkim tempie. Czyli turbo i gotowe?


Tak ,nie musisz modyfikować tak jak Wujek napisał. Przy doładowaniu 0,4-0,5 Bara powinieneś uzyskać do 300hp. Oczywiście powinieneś skonsultować się z kimś mądrym w sprawie wtrysków, regulatora ciśnienia paliwa i całej reszty.

#5 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 lutego 2014 - 09:41

http://www.mickey-garage.pl

wejdz w projekty i tam jest pare aut z silnikiem takim jak omegi albo podobnym troche jest opisane co i jak bylo robione

#6 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 21 lutego 2014 - 01:31

A do jakiej mocy mozna podciagac ten silnik ez zadnych modyfikacji? Do ilu barow?
Chcialbym zakuc silnik i tak, gdyby w przyszlosci zechcialo sie poszalec z jeszcze wieksza moca.

#7 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 lutego 2014 - 08:11

A do jakiej mocy mozna podciagac ten silnik ez zadnych modyfikacji? Do ilu barow?
Chcialbym zakuc silnik i tak, gdyby w przyszlosci zechcialo sie poszalec z jeszcze wieksza moca.


Generalnie pokuta V przynajmniej u nas w kraju jest (była) i słyszałem ,że w granicach 700KM z niej wyciągneli. Tak ,że pole do popisu masz.

Z niemieckich projektów, polecam firmę Franke Turbo Technik. Zakuwają V6 i robią je głównie do driftu z mocami około 420-450KM. Tu masz link http://www.franke-turbotechnik.com/.
U nich można kupić wszystkie części potrzebne do zbudowania takiego silnika.

#8 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 21 lutego 2014 - 11:22

Dzieki za pomoc. Chce jeszze ponowic poprzednie pytanie. Do jakiej mocy wytrzyma silnik bez modyfikacji?

#9 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 lutego 2014 - 11:43

Dzieki za pomoc. Chce jeszze ponowic poprzednie pytanie. Do jakiej mocy wytrzyma silnik bez modyfikacji?


300KM na pewno.

#10 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 21 lutego 2014 - 12:03

W przyszlosci chce sie zabrac za tuning silnika 3.2... Do tego celu mam zamiar uzyc kompressora, nie turbo. Ale chce juz teraz zaczac kupowac i zbierac wszystkie niezbedne czesci. Jednak zanim zaczne cokolwiek robic, musze wiedziec jaki kompressor bylby najlepszy.

Jaki rodzaj i wielkosc kompressora doradzacie abym mogl osiagnoc moc 300KM+?
Zna ktos jakas strone z informacjami odnosnie roznych kompressorow? Chodzi mi o informac odnosnie specyficznych modeli.

#11 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 lutego 2014 - 13:20

myślę że z takimi pytaniami możesz śmiało uderzać do kolegi Domin_86. On ma u siebie zamontowany kompresor. Bo tutaj mało osób posiada takie coś pod maską i za dużo ci nie pomogą


 


#12 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 21 lutego 2014 - 13:27

Kolega Domin_86 zaopatrywał się u Phantom'a zerknij do marketu bo akurat pojawiły się fajne gadżety do tuningu.

#13 OFFLINE   RiBiT

RiBiT
  • 181 postów
  • Dołączył: 16-06-2010
  • Skąd: koszalin

Napisany 21 lutego 2014 - 17:40

tu masz wykres z 3.2 ktory nie byl zakuwany :D
http://img819.images...9/6227/cc8e.jpg
ponoc takie moce moga zniesc seryjne graty

#14 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 21 lutego 2014 - 18:39

Spoko, tylko mi chodzi o to abym mogl sie przeniesc z punktu a do punktu b bez ryzyka awari silnika. Domslam sie ze gdyby tenn gosciu chcial przejechac trase 2000KM, mogl by miec z tym problemy.

Ja chce miec pewnosc ze podczas ostrej jazdy, przygazowkach itd. Nie zatrzymam sie gdzies w niemczech na autostradzie, bo glowica zdecyduje ze juz jest jej zaciasno w komorze silnika.

#15 OFFLINE   RiBiT

RiBiT
  • 181 postów
  • Dołączył: 16-06-2010
  • Skąd: koszalin

Napisany 21 lutego 2014 - 19:10

do 350 km spokojnie mozna isc. to zaledwie 60km na korbe. wiec dol seria+odprezenie+usuniecie ekofasolek+ewentualny porting glowic jak bys chcial sie pobawic. zaworom nie powinno sie nic dziac jak bedzie wszystko ladnie wystronone i AFR bedzie na odpowiednim poziomie.

#16 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 lutego 2014 - 13:58

nowe uszczelki pod głowicę, ewentualnie "kanapka" dla bezpieczeństwa i można bez większych konsekwencji ustawić na 0.5 bara
i tak będziesz w 90% używał nm między 2-4k rpm więc tu bym się skupił przy strojeniu

#17 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 23 lutego 2014 - 00:47

Czy 3.2 nalezy odprezyc... kompresja nie jest super wysoka...

#18 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 lutego 2014 - 11:13

Czy 3.2 nalezy odprezyc... kompresja nie jest super wysoka...


Trzeba policzyć.

#19 OFFLINE   RiBiT

RiBiT
  • 181 postów
  • Dołączył: 16-06-2010
  • Skąd: koszalin

Napisany 23 lutego 2014 - 12:15

do 0,4 bym nie opdprezal. powyzej juz jakas kanapka by sie przydala, duzo zalezy jak auto bedzie eksploatowane. ale to jest tylko moje zdanie. ;)

#20 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 lutego 2014 - 22:33

zeby z 3.2 zrobic 300km jest wykonalne bez dmuchania barami. Wystarczy zrobic remont, porting glowic, barany+ uklad wydechowy, lekki zamach strojenie, itb, i inne takie. to nadal zostaje silnik N/A

Jesli chcemy dmuchac to do 0.5-0.6 omega zniesie. Kompresor odradzam, u nas w kraju nie kupi sie dobrej dmuchawki za normalne pieniadze. jedynym wyjsciem jest m90 ktory maly nie jest i tani tez.

Przy turbo jest wieksze pole do popisu, pytanie ile chcemy uzyskac i jakimi finansami dysponujemy. 3.2 v6 po odprezeniu zniesie 500km/600nm. Jednakze silnik silnikowi nie rowny. mam na podworku 2x 3.2v6. W jednym zostały dwie korby a w drugim panewki zaczely tańcowac.

co do kucia to korby/tloki sa dostepne natomiast z wałem juz jest gorzej.