Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podłączenie parownika 2.5 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
78 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 listopada 2012 - 22:49

to napiszcie jakie bedzie najlepsze podpiecie bez straty ogrzewania

#62 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 listopada 2012 - 23:31

zalezne od rodzaju parownika. jesli parownik nie jest stabilny termicznie to szeregowo - jesli jest - rownolegle. takie moje zdanie




 


#63 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 listopada 2012 - 09:39

Czy będzie ok jak podłączę w ten sposób:
Z górnego wyjścia zaworu trojdroznego do wejścia nagrzewnicy, wyjście nagrzewnicy do reduktora,a z reduktora do dolnego wejścia w zaworze trojdroznym.
Z tego co wyczytałem na forum to górne wyjście w zaworze idzie na wejście w nagrzewnicy, a wyjście z nagrzewnicy idzie na dolne w zaworze. Pisząc górny i dolny w zaworze mam na myśli stronę z dwoma kroccami.

Ma to być podłączone we Fronterze, a tam nie ma żadnych podcisnien od nadmuchu itd.

#64 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 listopada 2012 - 09:43

Czy będzie ok jak podłączę w ten sposób:
Z górnego wyjścia zaworu trojdroznego do wejścia nagrzewnicy, wyjście nagrzewnicy do reduktora,a z reduktora do dolnego wejścia w zaworze trojdroznym.
Z tego co wyczytałem na forum to górne wyjście w zaworze idzie na wejście w nagrzewnicy, a wyjście z nagrzewnicy idzie na dolne w zaworze. Pisząc górny i dolny w zaworze mam na myśli stronę z dwoma kroccami.

Ma to być podłączone we Fronterze, a tam nie ma żadnych podcisnien od nadmuchu itd.


To nie jest tak :D
Dolne wyjście zaworu trójdrożnego omija nagrzewnicę, wyjście nagrzewnicy trafia w metalową rurę która idzie po prawej stronie silnika. Parownik wpięty w taki sposób jak mówisz, zwłaszcza jeśli będzie słaby termicznie będzie zamarzał niestety. Podpinaj tak jak powinno być w V6, inaczej będziesz zaraz poprawiał, a domyślam się że we Fronterze nie będzie łatwo do wszystkiego się dostać...

#65 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 listopada 2012 - 10:31

Górne wyjście z zaworu idzie przez pompkę do nagrzewnicy?
Dolne z zaworu gdzie wchodzi?
Wyjście dolne ze zbiorniczka gdzie wchodzi?

#66 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 listopada 2012 - 11:06

Zasadniczo wszystko o co pytasz spotyka się w metalowej rurze wkręconej od tyłu chłodniczki oleju.

#67 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 listopada 2012 - 11:47

Czyli jeśli nie będzie reduktora to mogę zrobić tak:
Zawór góra do wejście nagrzewnicy
Zawór dół do wyjście nagrzewnicy
Zbiorniczek do rury metalowej

A jeśli nie, to jak bez reduktora.

#68 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 listopada 2012 - 12:31

Czyli jeśli nie będzie reduktora to mogę zrobić tak:
Zawór góra do wejście nagrzewnicy
Zawór dół do wyjście nagrzewnicy
Zbiorniczek do rury metalowej

A jeśli nie, to jak bez reduktora.


Bez parownika prawie trafiłeś - poza tym że dolne wyjście z trójdrożnego i powrót z nagrzewnicy mają trafić do tej samej metalowej rury...

A parownik wpinasz przed trójdrożnym najlepiej, a wyjście przy zbiorniczku.

#69 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 listopada 2012 - 13:57

nie mogę tego ogarnąć.
Czyli dół nagrzewnicy i dolne zaworu mogę połączyć z metalowa rura.
Wyjście ze zbiorniczka też?

#70 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 listopada 2012 - 15:02

Tak dokładnie :)

#71 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 listopada 2012 - 19:29

i jasne, dzięki!
czyli muszę wstawić dwa trójniki i będzie ok.

Trochę pomieszałem...pomyliłem się odnośnie tego dolnego wyjścia z zaworu.
Myślałem o nim a dokładnie chodzi o ten zaznaczony na niebiesko.

zrobiłem tak:
czerwony--wlot do nagrzewnicy
niebieski--wpięty w wąż który idzie od nagrzewnicy(wyjście) dalej ten wąż łączy się z wężem ze zbiorniczka do magistrali.

na foto widać dokładnie.

#72 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 listopada 2012 - 20:46

A nie prościej było po prostu zapamiętać jak to wyglądało w Omedze?? :D

#73 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 listopada 2012 - 20:48

no było by prościej ale zapomnialem :D

i jak może być takie podłączenie?

#74 OFFLINE   Harnas1r

Harnas1r
  • 7 postów
  • Dołączył: 26-06-2012
  • Skąd: Słupsk

Napisany 13 listopada 2012 - 21:32

kiedyś znalazłem na forum taki link może się przyda http://www.fotosik.p...d6acb539ec.html

#75 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 listopada 2012 - 22:25

Twoje podłączenie brum jest prawie identyczne z oryginałem :ok:

#76 OFFLINE   Dlugi

Dlugi
  • 14 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: Nowe Skalmierzyce

Napisany 02 marca 2013 - 17:40

Witam podepne sie do tematu mam problem z podłaczeniem reduktora. Z silnika idzie woda przez trojnik i idzie do reduktora (zasilanie). Dalej do zaworu. Z zaworu idzie do nagrzewnicy (dolny waz???) z nagrzewnicy (gorny waż) idzie do pompki z pompki trojnik powrot z reduktora dalej idzie do zaworu. Pytanie brzmi czy nie pownino isc najpierw na nagrzewnicy a potem na reduktor ?? Moim zdaniem jest cos zle podłaczone. bo po co zawor skoro obieg wraca do niego ?? Na rysunku jest wszystko zaznaczone. Pozdrawiam:masakra:

Nie umiem wgrac zdj ;/

#77 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 marca 2013 - 21:44

Jest dobrze.




 


#78 OFFLINE   romanr87

romanr87
  • 36 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2013 - 08:42

witam, moze nie mam v-ki tylko z22xe i mam podlaczony parownik szeregowo w ogrzewanie przepustnicy, planuje zmiane na podlaczenie go tez szeregowo ale do weza (ciekiego)wychodzacego z glowicy do obwodu ogrzewania filtra oleju.Zauwazylem ze o wiele szybciej ten waz sie rozgrzewa niz obwod grzania przepustnicy.Zanim przystapie do modernizacji chcialbym poznac wasze opinie na ten temat.Dane: omega bfl z22xe, instalacja vsi prins, reduktor vsi, wtryskiwacze keihin.Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam

#79 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 marca 2013 - 20:27

witam, moze nie mam v-ki tylko z22xe i mam podlaczony parownik szeregowo w ogrzewanie przepustnicy, planuje zmiane na podlaczenie go tez szeregowo ale do weza (ciekiego)wychodzacego z glowicy do obwodu ogrzewania filtra oleju.Zauwazylem ze o wiele szybciej ten waz sie rozgrzewa niz obwod grzania przepustnicy.Zanim przystapie do modernizacji chcialbym poznac wasze opinie na ten temat.Dane: omega bfl z22xe, instalacja vsi prins, reduktor vsi, wtryskiwacze keihin.Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam

Podłączenie reduktora bylo dziesiątki razy opisywane. Za głowica przed trojdroznyn a czy szeregowo czy równolegle to juz nie ma znaczenia