Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podłączenie parownika 2.5 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
78 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 listopada 2009 - 20:30

dokładnie tak

#22 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2009 - 20:51

rozumiem, ze bypass valve to sam sławny zawór trójdrożny - a parownik należy wpiąc w ten gruby wąż w kszałcie litery C - czyli wstawić trójnik... ?

dokładnie tylko tnij za tym "C" bliżej mostka wodnego tam jest około10cm prostego węża łatwiej z trójnikiem się zmieścić i wąż wyprowadzić do parownika

#23 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 listopada 2009 - 22:05

nie wiem jak w B, ale u mnie w Bfl w podszybiu (metalowej części) od strony filtra ppyłkowego jest jakiś otwór zaślepiony blachą. Po jego zdemontowaniu będzie prawdopodobnie lepszy dostęp do zaworu (choć ja tego nie próbowałem - odkryłem tę klapkę już po robocie... ciężkiej robocie)

#24 OFFLINE   mareczek1101

mareczek1101
  • 47 postów
  • Dołączył: 22-03-2009
  • Skąd: Chociwel
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 listopada 2009 - 20:10

W B też jest ten otwór zaślepiony blachą i jego zdemontowanie daje dużo lepszy dostęp do zaworu (przerabiałem to u siebie).

#25 OFFLINE   kowal86

kowal86

    http://www.switchie.pl

  • 82 postów
  • Dołączył: 23-07-2009

Napisany 17 listopada 2009 - 01:40

u mnie parownik podpięty został w obwód nagrzewnicy, ale w okolicach zbiorniczka wyrównawczego. podłączenie szeregowe, bez żadnych trójników. efekt jest taki, że po 400 metrach parownik ma 40 stopni.

#26 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2009 - 17:58

u mnie parownik podpięty został w obwód nagrzewnicy, ale w okolicach zbiorniczka wyrównawczego. podłączenie szeregowe, bez żadnych trójników. efekt jest taki, że po 400 metrach parownik ma 40 stopni.

a gdy latem zacznie działać klima i odłączy nagrzewnice to parownik niedogrzany
jedyne i słuszne prawidłowo działające podpięcie to przed zaworem trójdrożnym

#27 OFFLINE   kowal86

kowal86

    http://www.switchie.pl

  • 82 postów
  • Dołączył: 23-07-2009

Napisany 17 listopada 2009 - 18:32

nie zauważyłem, żeby parownik był niedogrzany przy działaniu klimatyzacji.

#28 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 kwietnia 2010 - 12:02

Niestety muszę odgrzać kotleta:( wczoraj trenowałem pół dnia z prawidłowym wpięciem parownika w obieg, poczytałem trochę w tym temacie i nie wiem czy dobrze go zrozumiałem:pokoj:
opiszę teraz jak mam wszystko podłączone:
zasilanie parownika mam wpięte przed zaworem trójdrożnym poprzez trójnik (jak na zdjęciu poniżej)Dodany obrazek
wyjście z parownika idzie do górnego wejścia w nagrzewnice poprzez pompkę(jak na zdjęciu poniżej)Dodany obrazek
wyjście górne z zaworu trój. wpięte jest w wąż do górnego wejścia w nagrzewnicy poprzez trójnik (jak na zdjęciu poniżej)Dodany obrazek
a dolne wyjście z zaworu trój. pozostało bez zmian bynajmniej tak mi się wydaje:hmm: jest podłączony taki jak by zawinięty wąż w kształcie literki C i idzie on chyba do bloku.
o co chodzi dokładnie z tym powrotem gdzie z kąt do kąt powinien on być prawidłowo poprowadzony??
wygląda to teraz tak że gdy wł na LOW parownik jest ciągle podgrzewany nie jak to miało miejsce że zamarzał wcześniej, leci sobie zimne powietrze ale po przełączeniu na HI powietrze jest przez chwilkę ciepłe ale po chwili robi się zimne jak na LOW
czuje że co spaprałem tylko nie wiem co:hmmm: proszę o pomoc jak i co powinienem zmienić:kat:
niestety na gazowników w moim mieście nie mam co liczyć:( i muszę poradzi sobie jakoś samemu:help:

#29 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 16 kwietnia 2010 - 12:08

Tomek widocznie sie wczoraj nie zrozumielismy przez telefon ja dodam zaraz swoje zdjecia

#30 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 kwietnia 2010 - 12:12

Tomek widocznie sie wczoraj nie zrozumielismy przez telefon ja dodam zaraz swoje zdjecia


no na telefon to masakra a nie robota czekam na fotki:)

#31 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 kwietnia 2010 - 12:17

no na telefon to masakra a nie robota czekam na fotki:)


zasilanie parownika OK ale reszta masakra
za zaworem 3 droznym czyli ze strony jak masz 2 wyjscia

gorne - idze do pompki pod zbiorniczkiem i przez pompke wraca na gorna aluminiowa ru
urke do nagrzewnicy
dolne - idzie do dolnej rurki nagrzewnicy i zawija slimaka na aluminuiowa rure do bloku.




 


#32 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 kwietnia 2010 - 12:40

zasilanie parownika OK ale reszta masakra
za zaworem 3 droznym czyli ze strony jak masz 2 wyjscia

gorne - idze do pompki pod zbiorniczkiem i przez pompke wraca na gorna aluminiowa ru
urke do nagrzewnicy
dolne - idzie do dolnej rurki nagrzewnicy i zawija slimaka na aluminuiowa rure do bloku.

aha już czaje:) ale jeszcze pozostaję mi teraz wyjście płynu z parownikaDodany obrazek
beast czy te wyjście właśnie trzeba wpiąć w wąż miedzy zbiorniczek a tą rurę stalową??

#33 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2010 - 13:14

aha już czaje:) ale jeszcze pozostaję mi teraz wyjście płynu z parownika


powinno być tak jak tu w opisie http://forum.omegakl...267&postcount=4

#34 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 kwietnia 2010 - 13:21

"Powrót należy podłączyć do przewodu zbiorniczka wyrównawczego (pomiędzy zbiorniczkiem a magistralą wodną"
czyli ten Powrót to rozumiem że jest to właśnie wyjście płynu z parownika??

#35 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2010 - 13:37

"Powrót należy podłączyć do przewodu zbiorniczka wyrównawczego (pomiędzy zbiorniczkiem a magistralą wodną"
czyli ten Powrót to rozumiem że jest to właśnie wyjście płynu z parownika??


Tak kolego.

#36 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 kwietnia 2010 - 14:03

beast i robert514 wielkie dzieki za pomoc:) Ducce czekam jeszcze na twoje fotki tak wrazie "WU":)

#37 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2010 - 16:07

Czyli reasumując powinno wyglądać to tak:

Dodany obrazek

#38 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 kwietnia 2010 - 16:53

Czyli reasumując powinno wyglądać to tak:

Dodany obrazek


moze tak byc. w sumie powrot nie jest tak wazny jak zasilanie. ja mam wpiety w obieg doatkowy pompki ale mialem tez do zbiorniczka wyrownawczego




 


#39 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 kwietnia 2010 - 19:34

Witam, nie chce zakladac nowego tematu. Tutaj odnosi sie do 2,5 i podlaczenia parownika. U mnie silniczek X20XEV. Instalka II gen. nie zakladana przezemnie, tylko przez poprzedniego wlasciciela. Autko na zimnym silniku nie chce jechac na LPG. I teraz problem. Nie wiem czy dobrze mam wpiety parownik. Zdaje mi sie ze mam wpiety w duzy obieg bo dopuki termostat go nie otworzy parownik jest zimny, autko nie chce jechac za bardzo na LPG i przy dochamowaniu potrafi zgasnac (9/10 zgasnie). Po puszczenia przez termostat na duzy obieg wszystko jest OK. Nie znam sie na tym za dobrze, ale bylem u jednego gazownika i stwierdzil ze jest wszystko OK wiec postanowilem ze zmienie gazownika. W czercu robie przeglad LPG (dopiero powinien miec przejechane 10kkm na LPG) i chcialbym wiedziec co mam im powiedziec i w co maja sie wpinac bo wiem, ze Wy uzytkownicy juz nie raz sobie napewno poradziliscie z partaczami. Ja niestety ze wzgledu na mala wiedze w tym temacie nie moge nic im zasugerowac. Gdzie trzeba wpiac parownik?


Znalazlem u gory przyklejony watek. Sorki za zawracanie glowy. Udaje sie do lektury

#40 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 maja 2010 - 19:09

moze tak byc. w sumie powrot nie jest tak wazny jak zasilanie. ja mam wpiety w obieg doatkowy pompki ale mialem tez do zbiorniczka wyrownawczego



Witam.

Panowie jutro zaczynam walke z podpięciem parownika w układ chlodzenia.

U mnie byl poprzednio polączony pod podgrzewaniem przepustnicy(tyle ze teraz cos sie zj**... i nie dziala wiec postanowilem zrobic jak nalezy)

Podepne sie wg obrazka robert514 jak na zdjęciu, mam nadzieje ze bedzie ok.

w razie jakichkolwiek problemów napiszę i proszę o pomoc :D