Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowicy ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 19 czerwca 2010 - 22:41

a kto próbował w V'ce wymiany gumek bez ściągania ?? :D


wydaje się że da się zrobić, a mam jedną której przydała by się wymiana...
po przemyśleniu stwierdziłem że sposób z kompresorem będzie chyba najlepszy, zwłaszcza że mój w zbiorniku ma ciągle 12bar :D

jakieś sugestie... ??


ja tez mam taka sztuke co potrzebuje nowe gumki, ale chyba bede probowal metody ze sznurkiem , bo komressora narazie nie psiadam.
moze bys zrobil jakas porade przy okazji wymiany??

#42 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2010 - 22:46

jak na razie to wiem że użyję to:

Dodany obrazek

:D

najtrudniejsze w robieniu porad jest cykanie fot ;)

#43 OFFLINE   mk44arty

mk44arty
  • 73 postów
  • Dołączył: 26-10-2009

Napisany 21 czerwca 2010 - 22:11

Potwierdzam "metodę sznurkową" sprawdziła się w stu procętach. Niestety przy takim układzie silnika (XEV) nie jest to praca ani łatwa, ani wygodna, ani przyjemna :( plecy do wymiany. Dostarcza też lekkiej adrenalinki przy zapinaniu zamków hehhe coby jakiś gdzieś sobie nie wskoczył .. do środka. Grunt że to działa

Niestety nie znalazłem tego czego szukałem czyli zsuniętych uszczelniaczy. Ale 3 zeszły mi w palcach - jest szansa że to one łaziły z zaworem i tamtędy wciągało olej ??

#44 OFFLINE   pinkin

pinkin

    Design Edition

  • 60 postów
  • Dołączył: 12-01-2010
  • Skąd: Wrocław / Prusice / Trzebnica

Napisany 24 listopada 2010 - 12:44

Witam.

Jako że moja gablota chleje olej wpadłem na pomysł wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowic. Czy ktoś tego próbował ? Jakiej firmy polecacie uszczelniacze, gdzie i za ile można je kupić ? Dla rozwiania wątpliwości - mam silnik x30xe.

Pozdr.

#45 OFFLINE   omega369

omega369
  • 37 postów
  • Dołączył: 23-11-2010

Napisany 30 czerwca 2011 - 19:25

czy warto wymieniać same uszczelniacze zaworowe bez docierania gniazd zaworowych i samych zaworów?
dodam że głowica zrzucona bo UPG strzeliła

#46 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 30 czerwca 2011 - 20:11

Jak masz głowice na wierzchu to warto podocierac zawory,sprawdzic czy prowadnice nie mają luzu oraz koniecznie splanowac głowicę

#47 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2011 - 06:22

czy warto wymieniać same uszczelniacze zaworowe bez docierania gniazd zaworowych i samych zaworów?
dodam że głowica zrzucona bo UPG strzeliła

jak masz zrzuconą to warto dopieścić te zawory trochę pracy więcej a bynajmniej masz pewność że są szczelne, wymienić uszczelniacze bo koszt niewielki i do planowania, możesz też posprawdzać luz w prowadnicy

#48 OFFLINE   omega369

omega369
  • 37 postów
  • Dołączył: 23-11-2010

Napisany 01 lipca 2011 - 09:20

no właśnie tu jest problem, bo przy docieraniu zaworów i gniazd wszystko może się zrobić za szczelne i będzie łykać olej dołem
wtedy dochodzi koszt wymiany pierścieni a to dodatkowe kilka stówek
a znowu jak będę chciał wymieniać same uszczelniacze to ruszę zawory i wtedy chyba jednak trzeba docierać
więc z tego wychodzi że lepiej jednak zostawić tak jak jest, bo z wymiany uszczelki pod głowicą robi się powoli remont silnika:masakra:
ile standardowo powinna brać oleju na 1000km?

#49 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 03 lipca 2011 - 09:22

Ja ponad rok temu robiłem same uszczelniacze zaworowe.Po przejechaniu ok 30 tyś nic sie nie dzieje,dołem nie cieknie.Wzrosła kompresja,silnik ciszej pracuje.Robiłem to przy okazji innej robótki-pękł pasek rozrządu,miałem pogięte dwa zawory,przy okazji okazało się ze ta moja ówczesna głowica powoli kończy swój żywot[miała niewielkie peknięcie]Na tym forum kupiłem inna głowice i jak dotąd jest ok.
Obecnie na 10 tys km moj motorek popija ok 1 litr oleju.:tank:

#50 OFFLINE   Skaff

Skaff

    Jeleń Stawia Daniel Pije

  • 57 postów
  • Dołączył: 15-08-2009
  • Skąd: Kraków NH

Napisany 19 października 2011 - 17:38

ehh niestety mnie tez czeka wymiana uszczelniaczy... juz jakis czas temu słyszalem ze da sie to zrobic bez zwalania głowicy... pytanie tylko jak... wiem ze trza przekrecic wałem ale nie zabardzo wiem jak sie za to zabrać. o co kaman z tym sznurkiem ? baaa o co chodzi z kompresorem...

mam zaplecze i wszystkie potrzebne narzędzia ( mam nadzieje ) jezeli znawcy tematu mogli by uchylić rąbka tajemnicy jak tą operacje w miare bezbolesnie przeprowadzic prosze o info ( z opisem tych metod na sznurek i kompresor ) . chodzi o x20xev. pzdr
Only PB -> Dodany obrazek
Klucha na PJ



8)Żaden mężczyzna niczego by nie wymyślił, gdyby nie wymagania kobiet8)
Jeleń stawia.... 8)Daniel pije :stop:


#51 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 19 października 2011 - 17:52

wykręcasz świece ado środka wpychasz sznurek następnie walem kręcisz tłok do góry zaworki podparte

#52 OFFLINE   Skaff

Skaff

    Jeleń Stawia Daniel Pije

  • 57 postów
  • Dołączył: 15-08-2009
  • Skąd: Kraków NH

Napisany 19 października 2011 - 17:56

a cos wiecej w temacie tego sznurka? duzo go tam trzeba wepchać ? nie kumam zabardzo po co go tam wpychac? chodzi o zatkanie otworu po swiecy czy jak ?? jezeli moge cie prosic to rozwiń mi ten wątek ;)
Only PB -> Dodany obrazek
Klucha na PJ



8)Żaden mężczyzna niczego by nie wymyślił, gdyby nie wymagania kobiet8)
Jeleń stawia.... 8)Daniel pije :stop:


#53 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 19 października 2011 - 18:04

tyle aby tłok mógł docisnac zaworek tak aby nie opadl

#54 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2011 - 19:11

albo ze starej świecy robisz sobie przyrządzik ze starej świecy poprzez który wpychasz powietrze do cylindra i ciśnienie stawia opór i możesz wymienić zaworki, niestety metoda lipna jak masz pierścionki do bani

#55 OFFLINE   Skaff

Skaff

    Jeleń Stawia Daniel Pije

  • 57 postów
  • Dołączył: 15-08-2009
  • Skąd: Kraków NH

Napisany 19 października 2011 - 19:29

no wlasnie nie wiem jak z pierscieniami i wole uszczelniacze wymienic bo problem taki ze jak odpalam to zakopci i jak jade lekko kopci puki sie nie zagrzeje menda a nawet jak juz jest zagrzany i stoje np pod marketem na wlaczonym silniku, ruszam to troche siwo za mną ;) podczas jazdy jest ok .... musze jeszcze odme zbadać profilaktycznie ale obawiam sie ze na bank uszczelniacze zaworów bo zdarzylo mi sie lekko zgrzać silnik kiedys
Only PB -> Dodany obrazek
Klucha na PJ



8)Żaden mężczyzna niczego by nie wymyślił, gdyby nie wymagania kobiet8)
Jeleń stawia.... 8)Daniel pije :stop:


#56 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 19 października 2011 - 19:54

aby dostać się do uszczelniaczy musisz walki odkręcić

#57 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 października 2011 - 21:35

Można zrobić bez zwalania głowicy. Tak jak koledzy piszą, należy w pewny sposób podeprzeć zawory na kolejnych cylindrach w pozycji kiedy się "mijają" Podeprzeć mozna na różne sposoby, sznurkiem, albo podając ciśnienie.
Trzeba jednak liczyć się z tym, że zawór pomimo podparcia się ruszy i straci szczelność, o czym przekonać się można będzie po odpaleniu silnika.
Ja bym zrobił inaczej. Najpierw sprawdził ciśnienie sprężania i zrobił próbę olejową, żeby sprawdzić stan pierścieni. Jeśli słaby wynik, zwalałbym głowicę i robił wszystko, razem z prowadnicami zaworów.
Zawory muszą być szczelne w 100%, nie ma opcji, że bardziej, czy mniej.
Natomiast jeśli są przedmuchy do skrzyni korbowej z uwagi na słabe pierścienie, to nadal będzie wywalać odmą a przestanie do,dekla zaworowego.

no wlasnie nie wiem jak z pierscieniami i wole uszczelniacze wymienic bo problem taki ze jak odpalam to zakopci i jak jade lekko kopci puki sie nie zagrzeje menda a nawet jak juz jest zagrzany i stoje np pod marketem na wlaczonym silniku, ruszam to troche siwo za mną ;) p

odczas jazdy jest ok .... musze jeszcze odme zbadać profilaktycznie ale obawiam sie ze na bank uszczelniacze zaworów bo zdarzylo mi sie lekko zgrzać silnik kiedys


Jeśli dym jest "siwy" to raczej uszczelka głowicy. Od oleju kita jest niebieska.

#58 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2011 - 08:33

Trzeba jednak liczyć się z tym, że zawór pomimo podparcia się ruszy i straci szczelność

a dlaczego ma stracić szczelność ?

#59 OFFLINE   Skaff

Skaff

    Jeleń Stawia Daniel Pije

  • 57 postów
  • Dołączył: 15-08-2009
  • Skąd: Kraków NH

Napisany 20 października 2011 - 16:11

Jeśli dym jest "siwy" to raczej uszczelka głowicy. Od oleju kita jest niebieska.


Wiesz siwy biały etc jestem facetem wiec moja paleta kolorów jest ograniczona ;) natomiast nieraz przywali na niebiesko. dokladnie to cos jak niebieski z siwym :szpital:

ehh jezeli to UPG to innej opcji jak zwalenie głowicy nie ma ;) a wiec i odrazu uszczelniacze wymienić trzeba i chyba poprostu tak zrobie bo plan głowicy to 50-100 zł + UPG + uszczelniacze zaworów + UPK to mysle ze w 300 zł sie zamkne ;) a jak to nie pomoże to pozostaja tylko pierscionki ...... bo jak nie bedzie padać to rozbiore odme i skontroluje sytuejszyn ....... a pierścienie na tłokach to wymienia sie i tak chyba tylko od dołu sciagając panewki wał itd ? czy jak głowica zdjeta to normalnie idzie pierscienie też wymienić ? :masakra:
Only PB -> Dodany obrazek
Klucha na PJ



8)Żaden mężczyzna niczego by nie wymyślił, gdyby nie wymagania kobiet8)
Jeleń stawia.... 8)Daniel pije :stop:


#60 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 20 października 2011 - 17:11

a jak wyobrażasz sobie wyciągnięcie tłoka z cylindra bez rozkręcania panewek korbowodowych ? :)