Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowicy ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   karolyski

karolyski

    karol

  • 113 postów
  • Dołączył: 27-05-2007
  • Skąd: Nidzica

Napisany 16 kwietnia 2008 - 19:35

Yarek-Y2 powiedz cz to podziałało,kopci ci dalej podziel sie wrażeniami

#22 OFFLINE   Yarek-Y2

Yarek-Y2
  • 23 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 kwietnia 2008 - 21:38

Niestety kopci jak kopcił :( Musze iść dalej i wymienić pierścienie. Często wymiana uszczelniaczy pomaga ale niestety nie zawsze.

#23 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 kwietnia 2008 - 21:47

Pytanie praktyczne. Wiem, ze do takiego celu najlepiej jest wyciągnąć silnik i tak bym pewnie normalnie to robił. Niestety nie mam jak. Czy próbowałeś praktycznie wyciągać tłoki bez wyjmowania silnika? Czy samo podniesienie pozwoli na dojście do korbowodu?

#24 OFFLINE   BartoBartin

BartoBartin

    Przeszedł do BMW

  • 136 postów
  • Dołączył: 05-03-2008
  • Skąd: EKU

Napisany 14 listopada 2008 - 21:55

Właśnie mi poleciała uszczelka pod głowicą. Kopci na niebiesko jak cholera, zalewa świece, czasem leci na 3 cylindrach a czasem na czterech.
Normalnie to kupa dymu i brak mocy.
Panowie! Konkretnie... Gdy już mechanik ściągnie mi głowice to może by wymienić od razu uszczelniacze zaworów. Jak Wy byście podeszli do tej sprawy?
Czy planować głowice??

#25 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2008 - 22:30

Uszczelniacze są w główicy więc tak, dojdzie bez problemu. Przy awarii uszczelki planowanie jest niezbędnę, bo uszczelka uszkodzi się znów. Jeśli tylko zdjemujesz głowicę (np do wymiany zaworu) to nie jest wymagane planowanie.

Wszystko zależy od mechanika. Jak znajdziesz porządnego starego mechanika to sprawdzi co należy wymieniać, jesli gówniarza-kowala to będzie chciał robić wszystko.
Wersja mini to wymiana uszczelki, śrub i planowanie
Wersja medium to dodatkowo wymiana uszczelniaczy.
Wersja de luxe to dodatkowo szlifowanie gniazd i zaworów (ew wymiana) oraz wymiana prowadnic. Jak masz dużo jeszcze kasę to oczywiście wymiana zaworów i gniazd, ale najczęściej nie jest to potrzebne.

Na co zwrócić uwaga:
- czy sworznie zaworór nie są pokryte osadem olejowym (szczególnie przepalony)
- powierzchnia styku na gniazdach i zaworach jest czysta i gładka i czy nie na małych dziurek (0,5mm), naczęsciej czarnawych.
- czy zawory nie są gdzieś pęknięte na grzybku.
- czy po zdjeciu zaworów powierzchnia głowicy od spodu jest na każdym zespole tłokowym taka sama - zawory w miarę czyste, z białawym osadem na zaworach wydechowych.

#26 OFFLINE   BartoBartin

BartoBartin

    Przeszedł do BMW

  • 136 postów
  • Dołączył: 05-03-2008
  • Skąd: EKU

Napisany 15 listopada 2008 - 00:00

Dziękuję Ci serdecznie kolego za cenne porady.
Mam nadzieję, że zreanimuję moją Bestię bo jak dotąd to jeszcze nigdy mnie nie zawiodła.
Ta cholerna uszczelka. Generalnie jestem taki, że jak mi coś w aucie nie gra to się wściekam i myślę o najgorszych rzeczach bo lubię mieć wszystko dopięte na ostatni guzik.
Na pewno odezwę się gdy zakończę remoncik :censored:

#27 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2008 - 00:07

Bedziesz robił sam czy u mechanika?

#28 OFFLINE   BartoBartin

BartoBartin

    Przeszedł do BMW

  • 136 postów
  • Dołączył: 05-03-2008
  • Skąd: EKU

Napisany 15 listopada 2008 - 00:17

Bedziesz robił sam czy u mechanika?

Mk u starego, poczciwego i co najważniejsze zaufanego mechanika.
Czemu pytasz?

#29 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2008 - 00:30

Tak tylko. Myślałem, że może nie masz dobrego mechanika.

#30 OFFLINE   BartoBartin

BartoBartin

    Przeszedł do BMW

  • 136 postów
  • Dołączył: 05-03-2008
  • Skąd: EKU

Napisany 15 listopada 2008 - 00:35

Tak tylko. Myślałem, że może nie masz dobrego mechanika.

Spoko! Mam naprawdę dobrego człowieka. Zobaczymy co z tego wyjdzie i co się okażę jak wyciągnie głowicę (jaka robota i jakie koszty oczywiście jeszcze dojdą)
Kur*** załamany normalnie jestem , heh :roll: Pierwsza poważna usterka przez dwa lata i 70 tyś przejechane przeze mnie.
Ehh... :drink:

#31 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2008 - 00:53

To i tak nie jest źle. Powodzenia

#32 OFFLINE   mk44arty

mk44arty
  • 73 postów
  • Dołączył: 26-10-2009

Napisany 16 czerwca 2010 - 22:11

Próbował ktoś tego sposobu o którym pisał lukwel, z wciśnięciem sznurka do komory i potem ustawienie tłoka w GMP ? sprawdza się to ??
nie mam kompresora, a muszę znowu dostać się do uszczelniaczy bo jakiś na pewno spadł "erling" . Miesiąc temu zwalałem czapkę, a teraz wolał bym już tego uniknąć.

a i przy okazji zapytam: czy wymieniać wszystkie gumki na nowe innej firmy czy tylko te które się zsunęły ?

#33 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 czerwca 2010 - 22:33

Próbował ktoś tego sposobu o którym pisał lukwel, z wciśnięciem sznurka do komory i potem ustawienie tłoka w GMP ? sprawdza się to ??
nie mam kompresora, a muszę znowu dostać się do uszczelniaczy bo jakiś na pewno spadł "erling" . Miesiąc temu zwalałem czapkę, a teraz wolał bym już tego uniknąć.

a i przy okazji zapytam: czy wymieniać wszystkie gumki na nowe innej firmy czy tylko te które się zsunęły ?


na sznurek tez dziala. a gumki wymien wszystkie. Ja u siebie mam corteco i smialo moge polecic




 


#34 OFFLINE   mk44arty

mk44arty
  • 73 postów
  • Dołączył: 26-10-2009

Napisany 17 czerwca 2010 - 09:05

Corteco ? a gdzie takie dostać

#35 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2010 - 09:57

Corteco ? a gdzie takie dostać


Pytaj u kolegi kczech.

#36 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 17 czerwca 2010 - 10:16

a gumki wymien wszystkie. Ja u siebie mam corteco i smialo moge polecic


wiem, że erlingi spadają ale czy corteco też mogą?
wymieniłem i mam wrażenie że trochę śmierdzi oliwą po 1800 km przejechanych i lekki dymek jest, oliwy ubywa w normie myslę, na te km jakieś 100g
a wymieniałem bez zwalania głowicy, śwagier takie ustrojstwo sobie zrobił do podtrzymywania zaworów i leci po kolei:D

#37 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 czerwca 2010 - 20:39

wiem, że erlingi spadają ale czy corteco też mogą?
wymieniłem i mam wrażenie że trochę śmierdzi oliwą po 1800 km przejechanych i lekki dymek jest, oliwy ubywa w normie myslę, na te km jakieś 100g
a wymieniałem bez zwalania głowicy, śwagier takie ustrojstwo sobie zrobił do podtrzymywania zaworów i leci po kolei:D


moze przez prowadnice spierdzielac




 


#38 OFFLINE   wrubsoon

wrubsoon
  • 114 postów
  • Dołączył: 10-05-2009
  • Skąd: Kalisz

Napisany 17 czerwca 2010 - 20:56

Witam dołączę się do tematu jakieś trzy miesiące temu znajomy mechanik wymieniał mi uszczelniacze wraz z popychaczami bez ściągania głowicy i z tego co mi później mówił to wymieniał to pierwszy i ostatni raz bez ściągania głowicy bo ponoć nie jest to taka prosta sprawa

#39 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 czerwca 2010 - 20:59

Witam dołączę się do tematu jakieś trzy miesiące temu znajomy mechanik wymieniał mi uszczelniacze wraz z popychaczami bez ściągania głowicy i z tego co mi później mówił to wymieniał to pierwszy i ostatni raz bez ściągania głowicy bo ponoć nie jest to taka prosta sprawa


czasowo zajmuje to wiecej niz zwalenie glowicy. oczywiscie mowa o 2.0




 


#40 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2010 - 22:48

a kto próbował w V'ce wymiany gumek bez ściągania ?? :D


wydaje się że da się zrobić, a mam jedną której przydała by się wymiana...
po przemyśleniu stwierdziłem że sposób z kompresorem będzie chyba najlepszy, zwłaszcza że mój w zbiorniku ma ciągle 12bar :D

jakieś sugestie... ??