Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

OB FL y32se - odpala i sama gaśnie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
Brak odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Systox

Systox
  • 1 postów
  • Dołączył: 23-03-2015
  • Skąd: Falenica
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lutego 2021 - 22:52

Szanowni Koledzy i Koleżanki,

Skończyły mi się pomysły więc zwracam się do Was o pomoc.

Sprawa wymaga jednak pełnego opisania więc wybaczcie długość opisu.

Posiadam wóz jak w temacie - rok 2001 - bez LPG - najechane 240 000 km.

 

Zimny silnik się uruchamia, wchodzi na obroty ok.1000, pracuje kilkadziesiąt sekund, zaczyna - moim zdaniem - się zalewać i gaśnie.

 

OP-com ujawnia błąd P0100 - Przepływomierz - problem z zakresem/wynikami. Zamieniłem przepływomierz na drugi (obydwa oryginalne) i problem występuje nadal. Nie mam uprawnień do załączenia pliku Exel'a z parametrami "na żywo". W każdym razie wskazania objętości powietrza wahają się od 20 do 50 kg/h. Po zdjęciu kolanek z kolektora czuć zapach paliwa. Przejechałem się ścieżką diagnostyczną z TIS-a - pomierzyłem napięcia na pinach itp. i na moje wychodzi, że jest tak jak ma być.

 

Czy sądzicie, że to rzeczywiście przepływomierz "wyszedł"? Obawiam się, że jednak sprawa może być bardziej zagmatwana.

 

Żeby skomplikować sprawę:

 

Jakieś 15 000 km temu oddałem do regeneracji przepustnicę. Objawy "dławienie się" po kilkudziesięciu sek. pracy na biegu jałowym, wysokie obroty (1100 - 1500) po uruchomieniu gorącego silnika, słaba reakcja na pełne otwarcie przepustnicy. Po regeneracji mechaniki przepustnicy problemy zniknęły ale po 6 miesiącach zaczęły powracać. A podczas jazdy wóz wszedł w tryb awaryjny i pojawiły się błędy P0120 i P0220 dla obwodów A i B - za wysokie sygnały oraz problem z zakresem/wynikami i P1500 .Po odstawieniu przepustnicy z powrotem do naprawy - człowiek otworzył ją palcami do końca i stwierdził, że mechanicznie jest sprawna. Po złożeniu wszystko wraca do normalności na jakiś czas. Problem wrócił ostatnio więc otworzyłem ją sam (przy wypiętej kostce). Po podłączeniu kostki dałem przepustnicy czas na skalibrowanie się jak stanowi TIS, skasowałem stałe błędy P0170 i P0173 (o tym ew. później) i silnik ożył prawidłowo. Natomiast jak postał parę dni nieużywany to już współpracy odmówił. Żeby jeszcze "zamglić" - Na żadnej z dwóch podłączanych przepustnic OP-com nie wykazuje w pozycji Pozycja Przepustnicy Pełnego obciążenia (jest tylko bieg jałowy i częściowe obciążenie).

 

Błędy P0170 i P0173 - sprawdzone wtryski i pompa paliwa, raczej wyeliminowane lewe powietrze i katalizatory.

 

Będę niezmiernie wdzięczny za wszelką pomoc bo mnie już czacha dymi, a wóz jak stał tak stoi.

Z góry dzięki.

Hubertt

 

P.S. Jako że nie jestem zbyt "onlajn" wybaczcie proszę być może czasami zbyt długą reakcję na posty.