Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana popychaczy w 3.2

popychacze szklanki zawory stukanie

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   szyki

szyki
  • 118 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maj 2020 - 13:01

Rok: 2001
Silnik: 3.2

 

Czołem,

Zastanawiam się nad wymianą popychaczy zaworowych w 3.2.

Jakie macie doświadczenia w tym zakresie?

 

Operacja nie jest skomplikowana i prawdę mówiąc, przy niedawnym składaniu motoru popychacze były chyba jedynym elementem, któremu nie przyjrzałem się jakoś uważniej.

Docieranie silnika zakończone. Zacząłem jeździć trochę żwawiej i zaczął się stukot pasujący swoim dźwiękiem do popychaczy.

 

Od razu po pojawieniu się stukotu wymieniłem olej bojąc się, że może dałem sobie wcisnąć podróbę.

Niestety, po zalaniu reaktora Motulem 5W40 (zakupionym w hurtowni, nie w internetach), stukanie nie ustało.

 

Będę jeszcze próbował słuchać uważnie ale pamiętając, ile uwagi poświęciłem popychaczom i słysząc teraz znajomy dźwięk, obstawiam wstępnie, że to one.

 

Widzę, że można dostać popychacze razem ze szklankami. Zestaw plug and play.

Pytanie, na ile jest to rozsądne.

Wszak przy rozbieraniu silnika układa się popychacze i mostki zgodnie z kolejnością, żeby później je włożyć na to samo miejsce, z którego się je wyciągnęło.

Czy pakowanie fabrycznie nowych szklanek może być zatem dobrą strategią?

Czy jednak pakowanie popychacza w to samo miejsce, z którego się go wyciągnęło wynika z faktu, że on już jakby dopasował swój zakres pracy do warunków konkretnego gniazda?

 

 

 





#2 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7753 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maj 2020 - 18:54

Możesz śmiało wymieniać, ale tylko i wyłącznie na INA :)

Wszystko inne to strata kasy ;)

#3 OFFLINE   szyki

szyki
  • 118 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 maj 2020 - 11:29

Możesz śmiało wymieniać, ale tylko i wyłącznie na INA :)

Wszystko inne to strata kasy ;)

Ślicznie dziękuję za podpowiedź.

Tak, jak już to na dobrą firmę. Szkoda czasu, żeby coś robić dwa razy...

INA szła na pierwszy montaż?



#4 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7753 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 maj 2020 - 11:34

tak, INA idzie na pierwszy montaż :)



#5 OFFLINE   szyki

szyki
  • 118 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 maj 2020 - 11:53

Dzięki.



#6 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 czerwiec 2020 - 12:53

Ślicznie dziękuję za podpowiedź.

Tak, jak już to na dobrą firmę. Szkoda czasu, żeby coś robić dwa razy...

INA szła na pierwszy montaż?

Miałem to samo co TY ... nie chcę Ciebie dołować ale wymiana popychaczy na nowe INA nic nie pomogła.

Silnik akurat 3.0 V6 , po strzale rozrządu zdjąłem głowice i popychacze leżały sobie miesiąc czasu zanim poskładałem silnik.

Od tej pory popychacze grzechotały jak wściekłe.

Załatwiłem po znajomości chyba 600PLN za 24 szt . popychacze INA (to było 5 lat temu)...

Wymieniłem i dalej to samo stukanie grzechotanie .

Pomiar ciśnienia oleju książkowo.

Kombinowanie z olejami 5w30 , 10w40 i 15w40 - dalej nic !!!

I któregoś deszczowego dnia o 6:40 rano pani lat 26 wjechała mi do bagażnika , auto poszło do Pana Karetki na części - Amen.

Nie zastosowałem tylko i żałuje - płukanki LIQUY MOLLY do silnika.

Zacznij może od tego co byś kasy nie stracił i włosów na głowie. Pozdro.


_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....

#7 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 324 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 11 czerwiec 2020 - 11:35

Jeśli masz odpowiednie ciśnienie oleju to wrzuć "N" i przytrzymaj 3500obr przez 2 min. Bodajże taka jest procedura napełniania szklanek w V6. Znajdź w książce aby mieć pewność.

#8 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 czerwiec 2020 - 16:46

To też było robione zgodnie z instrukcją firmy INA - 2 minuty 2500obr. itp itd i guzik to dało .

Kolega z serwisu Opla , który 15 lat tam przepracował rozkładał ręce.

Ale tak jak pisałem w moim przypadku to było 5 lat temu...

Wydaje mi się , że u mnie problem polegał na jakimś zaworku w pompie olejowej, są tam dwa.


_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....

#9 OFFLINE   szyki

szyki
  • 118 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 czerwiec 2020 - 20:28

Jeśli masz odpowiednie ciśnienie oleju to wrzuć "N" i przytrzymaj 3500obr przez 2 min. Bodajże taka jest procedura napełniania szklanek w V6. Znajdź w książce aby mieć pewność.

Jakie ciśnienie oleju jest traktowane jako odpowiednie?

 

U mnie było na odwrót:

docierałem motor przez 3 tyś. kilometrów. Wszystko było super.

Pierwsza autostrada po zakończeniu docierania. 3 tyś. obrotów przez jakieś 15-20 minut i jak zwalniałem przed bramkami, słyszę, że stuka. Już nie przestało :-/



#10 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7753 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 czerwiec 2020 - 13:29

Jeśli miałeś robione głowice to przyczyną moglo być niedokładne umycie głowic po obróbce i przytkane kanaliki olejowe do popychaczy

#11 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 czerwiec 2020 - 18:19

Adam10 , też racja bo do tego wszystkiego rozwiercałem kanały wydechowe na maxa ile się da , później odmuchałem samym sprężonym  powietrzem....

szyki - ciśnienie na zimnym po odpaleniu na wolnych obr. 4 bary.


_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: popychacze, szklanki, zawory, stukanie