Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kalibracja licznika / predkosciomierza Bfl


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 317 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 10 styczeń 2020 - 01:16

Witam, 

 

Czy jest jakis sposob na skalibrowanie predkosciomierza w Bfl? Opony nowe, rozmiar fabryczny.

 

W omedze nim szybciej sie jedzie tym wieksze przeklamanie. Przy 50km/h pokazuje 53km/h, przy 100km/h jest 106km/h. Przy 200km/h jest 212km/h.

 

Ogolnie blad to jakies +3km/h co 50km/h rzeczywistych. 





#2 OFFLINE   kosello

kosello
  • 23 postów
  • Dołączył: 22-04-2017
  • Skąd: pod w-wą
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 styczeń 2020 - 13:13

Jest poprawnie. Liczniki samochodowe, według norm UE są tak kalibrowane by o podobny błąd zawyżać wskazania , z różnych względów ( głównie bezpieczeństwa). Wszelkie zmiany ( po nowelizacji przepisów) muszą być teraz legalizowane . Nie wiem tylko, czy serwis autoryzowany to zrobi, właśnie ze względu na pierwsze zdanie.



#3 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 317 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 13 styczeń 2020 - 15:32

Jest poprawnie. Liczniki samochodowe, według norm UE są tak kalibrowane by o podobny błąd zawyżać wskazania , z różnych względów ( głównie bezpieczeństwa). Wszelkie zmiany ( po nowelizacji przepisów) muszą być teraz legalizowane . Nie wiem tylko, czy serwis autoryzowany to zrobi, właśnie ze względu na pierwsze zdanie.

 

 

Masz racje ze jest taki przepis ale z tego co pamietam to on mowi chyba o tym ze predkosc podawana na liczniku ma byc mniejsza od rzeczywistej o 1%. Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle.

 

A w omedze przeklamanie duze 6%.

 

Czy ktos ma jakies schematy stykow licznika? 



#4 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 styczeń 2020 - 18:25

Witam u mnie przy oponach 205/65/15 na liczniku pokazuje 50km/h a na nawigacji czy fotoradarze 50km/h ale na liczniku przy 100km/h pokazuje już 98km/h przy 120km/h na liczniku na nawigacji pokazuje 117km/h.



#5 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 317 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 13 styczeń 2020 - 21:01

Witam u mnie przy oponach 205/65/15 na liczniku pokazuje 50km/h a na nawigacji czy fotoradarze 50km/h ale na liczniku przy 100km/h pokazuje już 98km/h przy 120km/h na liczniku na nawigacji pokazuje 117km/h.

 

Ciekawe, moze to przez inne ECU, ty masz 2.2. Moze V6 maja wieksze przeklamanie aby wlasciciele mysleli ze maja lepsze przyspieszenie? :)

Ja mam 235/45/17 fabryczny rozmiar, i to przeklamanie jest przy nowych oponkach.



#6 OFFLINE   motorolix

motorolix
  • 105 postów
  • Dołączył: 01-05-2010
  • Skąd: Gliwice/Knurów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 styczeń 2020 - 10:14

Masz racje ze jest taki przepis ale z tego co pamietam to on mowi chyba o tym ze predkosc podawana na liczniku ma byc mniejsza od rzeczywistej o 1%. Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle.

 

A w omedze przeklamanie duze 6%.

 

Czy ktos ma jakies schematy stykow licznika? 

Przekłamanie masz zgodne z normą. UE wymyśliła specjalny wzór który musi spełniać licznik aby samochód mógł dostać homologację.

0 ≤ V1 - V2  ≤ (V2/10) + 4 km/h

gdzie

V1 prędkość wskazywana a V2 prędkość rzeczywista.

Ten 1% o którym piszesz to tolerancja urządzenia pomiarowego stosowanego przez producenta podczas produkcji zegarów, dlatego u różnych producentów błąd wskazań prędkościomierza wynosi średnio od 6-8%.

00070D881VB14JC6-C122-F4.jpg

 


Edytowany przez motorolix, 16 styczeń 2020 - 10:15.


#7 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 317 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 19 styczeń 2020 - 01:29

Jesli ten wzor jest wlasciwy to auto w calym zakresie moze pokazywac o 4km/h wiecej niz rzeczywista predkosc, i ani kilometra wiecej nie musi. Mam 26 letnie BMW i licznik jest znacznie lepiej skalibrowany niz w omedze w calym zakresie predkosciomierza. 

 

Nie wiem czy masz racje czy nie twierdzac ze wiekszosc aut ma 6-8% przeklamania, troszke wrozenie z fusow z tymi liczbami.

 

A jak sie poszuka testow w internecie to wiekszosc aut ma przeklamanie 4-5km/h.

https://www.autoexpr...speedo-accurate

 

Poprostu ktos byl bardzo leniwy w dziale GM projektujac ten licznik.

 

Nie mam tez pojecia co wnosi twoj obrazek pokazujacy licznik z hondy accord? 

 

Czy wie ktos ktory pin w liczniku odpowiada za predkosc? Czy licznik jest na jednej lini po BUSie podlaczony?


Edytowany przez MrChrysler, 19 styczeń 2020 - 01:36.