Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ogrzewanie postojowe dodatkowa pompka do obiegu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   CoLdCuT

CoLdCuT
  • 4 postów
  • Dołączył: 31-03-2013
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 listopada 2019 - 00:22

Rok:2003
Silnik:2.2DTI

 

Witam,

 

mam pytanie o dodatkową pompkę do ogrzewania postojowego przy wyłączonym silniku.

 

W mojej Omedze B FL  2.2 dti mam klimatronic, dogrzewacz eberspacher i małą pompkę przy chłodnicy, ale brak pompki pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego.  Pytanie czy da radę zamontować taką jako extra dodatek by móc cieszyć się przez jakiś czas po wyłączeniu silnika ogrzewaniem ?  Z tego co wiem to podobno jest to taka sama pompka jak ta przy chłodnicy tylko nie widzę dodatkowych kabli lub kostki pod zbiorniczkiem więc nawet nie wiem gdzie to podłączyć. Dodam, że wszystko mam sprawne i klimatronic załącza się po wyłączeniu silnika tylko nie ma obiegu i po chwili leci zimne powietrze. Jest ktoś kto może pomóc lub już to przerabiał ?

 

Z góry dziękować za pomoc :)


Edytowany przez CoLdCuT, 24 listopada 2019 - 00:00.




#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 listopada 2019 - 12:02

Sprawdź czy pompka przy chłodnicy działa, to ona odpowiada za obieg płynu po wyłączeniu silnika.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   CoLdCuT

CoLdCuT
  • 4 postów
  • Dołączył: 31-03-2013
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 listopada 2019 - 19:31

Z tego co poszperałem w necie to ta pompka włącza się przy otwartym termostacie aby obieg w chłodnicy był efektywniejszy a pompka dokładnie taka sama pod zbiorniczkiem płynu której u mnie nie ma to ta odpowiedzialna za obieg po wyłączeniu silnika. Sprawdzałem tą pompkę i działa jak się ją na krótko podłączy lecz po wyłączeniu silnika i włączeniu ogrzewania do pompki nie dochodzi zasilanie więc nie ma jak działać. Nie sprawdzałem jednego czy ta pompka zaczyna chodzić przy otwartym termostacie wtedy oznaczało by, że faktycznie są dwie pompki. Lecz jeśli faktycznie ta pompka przy chłodnicy jest odpowiedzialna za obieg po wyłączeniu silnika to wyczytałem, że ten układ w klimatroniku na zdjęciu zaznaczone na czerwono jest odpowiedzialny za uaktywnienie tej pompki i może u mnie jest to walnięte choć op com nie pokazuje błędów. A Ty czeladnik masz ogrzewanie po wyłączeniu silnika i masz tylko tą jedną pompkę ?

Załączone pliki


Edytowany przez CoLdCuT, 23 listopada 2019 - 19:35.


#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 listopada 2019 - 17:11

W mojej "padaczce" jest jedna pompka, ogrzewanie postojowe również ona obsługuje, tak jak ciepło resztkowe z silnika.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   CoLdCuT

CoLdCuT
  • 4 postów
  • Dołączył: 31-03-2013
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 listopada 2019 - 01:22

Hmmmm  u mnie sprawdzałem i pompka przy chłodnicy zaczyna działać w momencie kiedy włączony jest wentylator chłodnicy i wyłączy się silnik. Wychodzi na to, że jest ona po to aby przyśpieszyć schłodzenie po wyłączeniu silnika zwłaszcza latem kiedy to często po wyłączeniu silnika wentylator jeszcze pracuje a dzięki tej pompce krócej on pracuje bo jest obieg poprzez chłodnicę. Ale tak logicznie myśląc to nic nie stoi na przeszkodzie aby ta sama pompka obsługiwała ciepło resztkowe tak jak jest to u Ciebie. Niestety u mnie nie działa. Po wyłączeniu silnika wciskam auto na panelu sterowania klimy i wtedy mogę ustawić temperaturę więc opcja z ang. Residual Heat System  jest, ale pompka nie działa bo nie ma na niej napięcia. Napięcie jest tylko w sytuacji opisanej wyżej i pompka na 100 %  działa. Co może być nie tak ?


Edytowany przez CoLdCuT, 26 listopada 2019 - 01:23.