Rok: 1998
Silnik: X20XEV
Przebieg: 230k
Jak w temacie, pierwszy raz mam zamiar robić to samodzielnie, mając trochę pojęcia i dokładności oraz narzędzia,
plus materiały szczegółowe z książki i z sieci dla tego silnika.
Bloknięcie przy odpalaniu po chwili przerwy w jeździe na upale, potem 5km jazdy z białą chmurą,
mam nadzieję że dojechałem na chociaż resztce płynu chłodzącego który wypiło a przybyło oleju..
Końcem jazdy nierównomierna praca, po ostygnięciu znów ok.
Upg była robiona już raz przez firmę, zaledwie 28 tys. km temu, z gwarancją,
(w tym pełna obsługa głowicy: planowanie, szczelność, szlifowanie zaworów),
i do tej pory silnik pracował idealnie. Na przemian z lpg, tu bywało gorzej bo nie było czasu zrobić,
nierzadkie szarpnięcia i bloknięcia, więc pewno winowajca tego postu..
Rozrząd zmieniony niewiele wcześniej, 40k temu, olej 7k temu.
Kiedyś nie oszczędzałem, teraz muszę, i pytania:
- komplet uszczelek wystarczy najtańszy 150 zł, czy np. Febi za 230 zł ? Śruby wiadomo, płyny plus filtr..
- czy zaryzykować pominięcie obsługi głowicy, czy robić chociaż samo planowanie za kilkadziesiąt zł ?
- zmiana rozrządu na nowy, okazyjnie pewno już możnaby ? Czy najtańszy za 180 zł wystarczy, czy lepiej ten zdjęty bo markowy był..
- dodatkowo, czy poradzę sobie bez kanału/podnośnika ? (problem wydechu czy więcej ?), bo w tym momencie tylko takie pomieszczenie mam dogodne..
Z góry dziękuję za sugestie..