Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pęknięta szpilka kolektora wydechowego X25XE.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   krzysio700

krzysio700

    V

  • 93 postów
  • Dołączył: 18-01-2008

Napisany 04 lutego 2008 - 18:28

Problem jak w temacie. Gość w warsztacie powiedział mi, że musi wyjmować cały silnik by mógł to naprawić. Koszt - 2000 zł. :bad:

1. Czy taka operacja (demontaż silnika) jest konieczna przy pękniętej szpilce?

2. Może ktoś miał podobny problem i naprawił to taniej w Szczecinie?
<table height="102" width="378"><tbody><tr><td align="center">
</td></tr><tr><td align="center">Dodany obrazek - Rzeźnik</td></tr></tbody></table>

#2 Guest_ROLF_*

Guest_ROLF_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 04 lutego 2008 - 19:22

A nie wystarczy wyjąć tylko głowicę wraz z kolektorem wydechowym, zamiast całego silnika :?:

#3 OFFLINE   krzysio700

krzysio700

    V

  • 93 postów
  • Dołączył: 18-01-2008

Napisany 05 lutego 2008 - 09:24

w Valkach jest duzo trudniej.


Mam rozumieć, że wyciąganie silnika w moim przypadku jest "uczciwym" sposobem naprawy?
<table height="102" width="378"><tbody><tr><td align="center">
</td></tr><tr><td align="center">Dodany obrazek - Rzeźnik</td></tr></tbody></table>

#4 Guest_ROLF_*

Guest_ROLF_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 05 lutego 2008 - 09:51

Niekoniecznie, jeżeli chcesz zrobić to taniej (finansowo) sam wymontuj głowicę z kolektorem. Inną metodą jest opuszczenie silnika na poduszkach i przesunięcie w bok tak aby był dostęp do szpilek. Koledzy tak robili - koszt ok. 1000,-

#5 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 06 lutego 2008 - 15:47

brat w 3.0 V6 tez robił uszczelke pod kolektorem, a że majstry robili tez rozrząd, żeby było wygodniej to wyjeli silnik. Koszt samej robocizny 400zł. Opłaca ci się nawet przyjechać te 400km do tego mechanika.

#6 OFFLINE   krzysio700

krzysio700

    V

  • 93 postów
  • Dołączył: 18-01-2008

Napisany 13 lutego 2008 - 23:51

Szpilki naprawione :mrgreen: (okazało się, że dwie - 3 i 4 cylinder).

W opisie robót napisano:
1.Silnik z osprzętem - wym/zam
2.Kolektory wydechowe l+p - wym/zam
3.Kolektory wydechowe - planowanie (122 zł)
4.Naprawa gwintów szpilek

Dodatkowo wykonano:
5.Zawór nagrzewnicy - wymiana
6.Termostat - wymiana
7.Uszczelniacze wałków rozrządu i p. wału korbowego - wymiana
8.Rolka prowadząca paska zewn. - wymiana
9.Przewody zapłonowe - wymiana
10.Olej w skrzyni biegów - uzupełnienie
11.Instalacja spryskiwacza - spr. + założenie zwory na wtyczkę.


Koszt: :shock:
- Materiały - 1177 zł
- Robocizna - 2379 zł. :bad:

Co o tym sądzicie :?:
<table height="102" width="378"><tbody><tr><td align="center">
</td></tr><tr><td align="center">Dodany obrazek - Rzeźnik</td></tr></tbody></table>

#7 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lutego 2008 - 11:35

wiem że to Vałka ale wydaje mi się że 3.5k to za dużo...ale tylko mi się wydaje :smile:

#8 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2008 - 13:16

O kurcze 1/3 wartości auta , ładna cena -chyba lekkie przegięcie.

#9 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lutego 2008 - 13:23

lekkie przegięcie.

ja bym powiedział że nawet nie lekkie tylko wyrzeźbienie na maxa

#10 OFFLINE   nico 45

nico 45
  • 2 postów
  • Dołączył: 20-02-2008
  • Skąd: turek

Napisany 24 lutego 2008 - 18:28

wymiana uszczelki pod prawym kolektorem wydechowym, nowa uszczelka 12zl, nowe szpilki io robocizna bez zdejmowania głowicy i opuszczania silnika to 150zl!!!!!!!!!!!!!!!!

#11 OFFLINE   danus4

danus4
  • 43 postów
  • Dołączył: 02-02-2008
  • Skąd: Gliwice-Gdynia

Napisany 12 kwietnia 2008 - 09:16

Właśnie miałem ten sam problem ale w silniku 2.0 16V,urwane dwie szpilki z przodu silnika,mechanior powiedział że chyba trzeba bedzie wyciągać głowice,ale udało mu sie wykrecić te szpilki na szczęście!Ciekawe ile wykasuje mnie za robote,wiem że postarał się,jeszcze nie wiem czy nie wymienić termostatu ponieważ mysiał go odkręcić,ogólnie tamten był dobry i problem z głowicą używaną zastanawiam się czy nie splanowac jej ,tak wyglada prosto.Jeśli ktoś wymieniał już kolektor to poprosze o rady co jeszcze można zrobić za jedną robotą? Dobry dostęp jest do odpowietrzenia miski olejowej,moze wyczyścić to(metalowa rurka wychodząca z miski prowadzi do pokrywy zaworów)kiedyś ktos opisywał o czyszczeniu tego typu rzeczy,nie wiem czy worto.Prosze o porady!!!!! :wink:

#12 OFFLINE   grzegorz z s

grzegorz z s
  • 112 postów
  • Dołączył: 24-08-2007
  • Skąd: Niemcy

Napisany 12 kwietnia 2008 - 21:38

Witam, jezeli mechanior nie wie ze urwane szpilki "wykreca"sie przyspawujäc do nich nakretke - no to jest :pupa: a nie mechanior!!! Funkcjonuje nawet szpilka jest ok 5mm wewnätrz urwana! idzie zawsze dospawac,z glowicä nie dzieje sie nic-ALU,. Ludzie ile skrzynek :piwo: ja juz za to zarobilem.

#13 OFFLINE   danus4

danus4
  • 43 postów
  • Dołączył: 02-02-2008
  • Skąd: Gliwice-Gdynia

Napisany 12 kwietnia 2008 - 21:51

grzegorz tak jest, super opisujesz ale niestety szpilki urwały sie dość glęboko i niestety nie było miejsca na spawanie,przeważnie jest tak że w teorii jest super a praktyka wygląda dużo gożej ,niestety u mnie tak było,monitorowałem całą sytuacje ale mechanik okazał sie cierpliwym kumatym gościem i rozwiercał urwane szpilki przez pół dnia ale poszło.Na urwane szpilki nie działaja już duże siły więc jest tylko kwestia uchwycenia jej,odkręcenie samo to juz luzik.Po nawierceniu wbił delikatnie w otwór magiczny kluczyk i przekrecił,naprawde poszło super.Sprawa załatwiona,głowica na swoim miejscu.Zostało poskrecac i w droge!!!!

#14 OFFLINE   grzegorz z s

grzegorz z s
  • 112 postów
  • Dołączył: 24-08-2007
  • Skąd: Niemcy

Napisany 13 kwietnia 2008 - 10:00

danus- ja to z tych co nie wiedzä jak zdjecie do meila zaläczyc, ale spilke to kazdä "wyspawam" i juz ,a zwlaszcza z 2-litröwek. Rozumiem niektörych mechanioröw- pomysl chlopie!- "wyspawal" w 10min no i co?, za co 200 albo 500zl brac?, a tak "panie,jakie to skomplikowane...." Takie jest zycie , kazdy placi slono za to na czym sie nie zna!

#15 OFFLINE   danus4

danus4
  • 43 postów
  • Dołączył: 02-02-2008
  • Skąd: Gliwice-Gdynia

Napisany 13 kwietnia 2008 - 11:49

Dokładnie jest jak piszesz,ja na spawaniu sie nie znam ,ale jak w czymś jestem słabo zorientowany lubie monitorować przebieg prac,czy mechanikowi sie to podoba czy nie.W moim przypadku było jak opisuje ale jak bym nie obserwował sprawy pewnie by tak było i tak jest w życiu.Trzeba uważać!W poniedziałek składa,zobaczymy?Majówka kierunek Frankfurt am Main !!!!!!