Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Drganie pod pedałem sprzęgła...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zulawiak

zulawiak
  • 9 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: Nowy Dwór Gdański

Napisany 01 lutego 2008 - 23:34

Witam,

Coś takiego odczuwam, niezaleznie czy podczas jazdy, czy stojąc. Nic szczególnie nie słychać, żadnego łożyska, ale mnie to irytuje strasznie. Podpowiedzcie, czemu może się tak dziać?
Z góry dzięki.

#2 OFFLINE   MarcinL

MarcinL
  • 49 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Olesno

Napisany 02 lutego 2008 - 17:49

Już gdzieś taki temat widziałem ..... na forum VU :mrgreen:
Czyżbyś jeździł z nogą na pedale sprzęgła, że tak wyczuwasz jego drgania? Jeżeli wszystko jest OK, dobrze rozłącza i się nie ślizga to chyba nie powinno stanowić problemu ??
Jesteś FAST ...!!! Bądź FURIOUS !!!!!

#3 OFFLINE   zulawiak

zulawiak
  • 9 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: Nowy Dwór Gdański

Napisany 03 lutego 2008 - 22:08

Jakoś nie mogę się dokopać do podobnego tematu na forum. A co drgań, to odczuwam je przy załączaniu biegów, niby nie śłizga się, ale jednak nie spotkałem się w inych autach z takim objawem. Wolę się przyjrzeć sprawie za wczasu, aby potem nie wpakować się w np. wymianę całego sprzęgła.
need-for-speed

#4 OFFLINE   Slav.ek

Slav.ek
  • 15 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 marca 2008 - 19:24

Witam, kiedyś słyszałem, że to zależy od łożyska oporowego, a konkretnie od jego producenta. Efektem są delikatne wibracje odczuwalne na pedale sprzęgła.

#5 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 marca 2008 - 16:56

prawdopodobnie masz uszkodzony docisk. jezeli objaw znika po wcisnieciu sprzegla to na 90 % wina docisku. mozliwe ze juz swoje wypracowal i sie niektore lapki przetarly.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#6 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 marca 2008 - 17:41

haha u mnie było podobnie ale odczuwalne tylko na zimnym silniku - jak był ciepły to ok. Dałem na wymianę sprzęgła i doszło jeszcze do tego po rozebraniu koło dwumasowe. Facet powiedział że z rozpierdzielonym sprzęgłem jeżdził ten samochód przynajmniej z rok. Później już było tylko gorzej bo zniszczone sprzęgło zaczęło haratać inne podzespoły jak kolo dwumasowe. Powiedział że i tak się powinienem cieszyć że straty są tylko takie.

Jak musiałem za to zapłacić to dla mnie straty były AŻ takie :)

 


#7 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 marca 2008 - 21:03

uszkodzone koło dwumasowe objawia się biciem na pedale sprzęgła

#8 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 marca 2008 - 06:50

uszkodzone koło dwumasowe objawia się biciem na pedale sprzęgła


Jak był ciepły to było lekko odczuwalne, a jak zimny to potrafiło telepać całym samochodem :)

 


#9 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 kwietnia 2008 - 21:09

nie sprawdzalem ale chyba w benzynie nie ma kola dwumasowego
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 kwietnia 2008 - 21:22

nie sprawdzalem ale chyba w benzynie nie ma kola dwumasowego



w 2.5 i 3.0 na bank nie ma




 


#11 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 kwietnia 2008 - 22:45

nie sprawdzalem ale chyba w benzynie nie ma kola dwumasowego



w 2.5 i 3.0 na bank nie ma


Na pewno? Ja mam na bank dwumasowe, no ale mam 2,6. Nie wydaje mi się, żeby 2,5 i 3,0 nie miały. Sprawdzę w EPC.

#12 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 05 kwietnia 2008 - 06:01

w 2.5 i 3.0 na bank nie ma

nie ma w automatach, w manualach są

#13 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2008 - 08:03

jesli chodzi o kolo dwumasowe to wedlug katalogow firm produkujacych ten element wystepuje w :
x20se, x20xev, x25xe, x30xe, y32xe, y32se, u25td, x20dth, y22xe, z22xe, y26se, y22dth
2,0 benzynki maja to samo
3,0 3,2 benzynki maja to samo
dla reszty silnikow tu wymienionych nie jest wspolzamienne tylko jest dla kazdego modelu
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#14 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2008 - 15:34

jesli chodzi o kolo dwumasowe to wedlug katalogow firm produkujacych ten element wystepuje w :
x20se, x20xev, x25xe, x30xe, y32xe, y32se, u25td, x20dth, y22xe, z22xe, y26se, y22dth
2,0 benzynki maja to samo
3,0 3,2 benzynki maja to samo
dla reszty silnikow tu wymienionych nie jest wspolzamienne tylko jest dla kazdego modelu

Zgadza sie.
Jest też jedna ciekawostka, mianowicie docisk sprzęgła i tarcza sprzęgłowa są identyczne dla wszystkich diesli i V6, a koła zamachowe są te same tylko dla 3,0 i 3,2, inne jest dla 2,5 , jeszcze inne dla 2,6.
Kolejny typ koła mają wszystkie 2,0 z klimą.
Jeszcze inny jest w każdym z diesli, tylko U25TD i X25TD mają to samo.
Ciekawe, czym oprócz numeru różnią się koła zamachowe w V-kach?

#15 OFFLINE   Sasiad

Sasiad
  • 3 postów
  • Dołączył: 10-04-2008
  • Skąd: Polska

Napisany 10 kwietnia 2008 - 16:04

Czesc,
Od miesiaca mam Opla Omege A Kombi-bezyna.Wczoraj mial zmienione sprzeglo razem z linka i mimo wszystko wyczuwalne sa drgania pod pedalem sprzegla.Drgania wyczuwalne sa na wolnych obrotach.Towarzysza tym drganiom przerywane,denerwujace piski. Gdy podnosze sprzeglo delikatnie noga do gory drgania i piski ustaja.Czy to moze byc kolo zamachowe?Czy mozna jezdzic tym autem ,czy zniszcze od razu nowe sprzglo?

#16 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 10 kwietnia 2008 - 16:29

Prawdopodobnie łozysko oporowe sie kończy :razz:

#17 OFFLINE   Sasiad

Sasiad
  • 3 postów
  • Dołączył: 10-04-2008
  • Skąd: Polska

Napisany 10 kwietnia 2008 - 18:46

Dzieki za odpowiedz ,ale to raczej malo prawdopodobne bo sprzeglo bylo kompletnie wymienione razem z lozyskiem,dociskiem i tarczami i linka sprzeglowa i od razu po wymianie tak drzalo,wiec to chyba nie mozliwe zeby sie tak od razu zepsulo?

#18 OFFLINE   Sasiad

Sasiad
  • 3 postów
  • Dołączył: 10-04-2008
  • Skąd: Polska

Napisany 30 kwietnia 2008 - 11:45

Czesc,
Znalazlem w koncu rozwiazanie problemu.Powodem drgan i popiskiwan na wolnych obrotach jest tzw.sprzegielko lub inaczej wysprzegle(czesc laczaca od linki sprzegla).Niestety nie znam fachowej nazwy.Moze ktos z was wie jak to sie prawidlowo nazywa?

#19 OFFLINE   LordWampir

LordWampir
  • 258 postów
  • Dołączył: 21-01-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 09 maja 2008 - 16:17

Witam,
Mam Podobny problemik. 3 tyg. temu wymieniłem cały kpl. sprzęgła tj. tarcza docisk i łożysko. Dodam że jest to OMCIA z 91 r. sedan 2,0. Po wyjechaniu z warsztatu od mechanika, przy delikatnym dodawaniu gazu czuć wyrażnie wibracje na pedale sprzęgła. W miarę jak jadę szybciej nikną. Problem ten występuje też na luzie. Kiedy jednak chociaż o 1 mm wcisnę sprzęgło to objaw mija. Potem kiedy puszczam do stanu neutralnego pedał sprzęgła objaw ten nie zawsze wraca, jednak czasami występuje. Co to może być??? Sprzęgło jest LUK nowe. Może wystarczy podciągnąć linkę sprzęgła?
Ach jeszcze jedno, przy skrzyni biegów jest taka gumowa tulejka, która trzyma koniec linki, to ta tulejka tak strasznie wibruje przenosząc te drgania na pedał. O co chodzi? Mam jechać do mechanika z awanturą? Wolałbym najpierw poznać wasze opinie.
Z góry wielkie dzięki.

#20 OFFLINE   LordWampir

LordWampir
  • 258 postów
  • Dołączył: 21-01-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 07 lipca 2008 - 16:46

Witam,
Właśnie odkryłem przyczynę drgań pedału sprzęgła. W mojej Omedze A z 1991r, jest manualna skrzynia o nazwie R 25. Po wymianie kompl. sprzęgła odczuwałem drgania na wolnych obrotach, ale jak tylko podniosłem bądz przycisnąłem lekko pedał drgania te ustawały.
Przyczyną jest łapa sprzęgła. ona tak wibruje ( góra - dół). Końcówka linki - ta z regulacją, obsadzona jest na głowni tejże łapy. Wibrując przenosi za pośrednictwem linki drgania na pedał ot i co. Przyczyną jest właśnie to że po wymianie kompl. sprzęgła zmieniają się siłą rzeczy wymiary tarczy, docisku i płynność łożyska. Wpływać to może na luzy na łapie ( tak mi wyjaśnił mechanik ). No cóż starość nie radość. Mam dwa sposoby na to.
1. Wymiana skrzyni bądź regeneracja owej łapy ( ale to koszty ok. 200 - 250 zł. za samo zdjęcie skrzyni, a przecież i tak się wykosztowaliśmy przy wymianie sprzęgła - mechanik powinien od razu to sprawdzić)
2. Podwieszenie łapy np. spinką do kabli elektrycznych.
Już opisuję jak należy to zrobić.
Na skrzyni R 25 nad łapą jest talie ucho ( malutkie ) przewlekamy przez nie pasek i obejmujemy nim też naszą łapę wszystko sciskamy ale nie mocno zostawiamy sobie pole do manewrów.
Włączamy silnik i słuchamy czy nie stuka i nie piszczy jeśli tak to ściskamy trochę mocniej aż przestanie.
U mnie do skrzypienia dochodziły też stuki łapy o korpus skrzyni - jest tam taka gumowa osłona która sparciała.
Jeżeli skrzypienie i drgania nie ustępują to:
1. popuścić trochę linkę sprzęgła - co się tyczy drgań
2. po przeciwnej stronie skrzyni jest duża czarna zaślepka, zdejmujemy ją i smarujemy zaczep łapy( jest zaraz nad tą dziurą w którą wkładamy dłoń - dla zobrazowania wejść na allegro i poszukać skrzyni z obrazkiem podpatrzreć zawsze można) i co się tylko da uważając na to aby smar nam się nie przedostał do tarczy i docisku.
Powinno pomóc jak ktoś ma pytania lub inną metodę to chętnie posłucham i wypróbuję.