Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 DTI gruz, kompresja kaput, po wtryskach zostało wspomnienie, co dalej? ...

2.5 DTI nowy silnik 2.5 DTI wtryski 2.5 DTI 2.5 DTI słaba kompresja

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
Brak odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Tom_Tasaky

Tom_Tasaky
  • 4 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 styczeń 2019 - 15:09

Witam Szanowną Brać

 

Luźne przemyślenia po wizycie u pompiarzy + pytanie do znawców (co już to przerabiali). Wtryski kaput, kompresja kaput... Panie jak żyć?

W sumie wyjaśniła się sprawa

  • nierównej pracy silnika;
  • gaśnięcia przy hamowaniu;
  • większego apetytu na ON;
  • braku mocy czasami;
  • oraz małego krematorium z tyłu auta przy większym bucie;

Pacjent to 2.5 DTI, który spokojnie ma te 300 000 km (jak nie 500 000) w pamięci do tego 280 000 km co widać na blacie.

W sumie coś padało od pół roku aż umarło. Lała pompa paliwa, którą fachowcy z Sobótki zregenerowali. Przy okazji kazałem im sprawdzić wtryski i ciśnienie.

Nie jest dobrze niestety:

  • wtryski leją, każdy jak chce, każdy ma zjarane końcówki czyli przebieg swoje już zrobił (a regeneracja 1 szt. to ponad 400 zł netto), x 6 daje nam to 2400 pln netto;
  • ciśnienie też marnie wygląda bo jest pełne spektrum od najsłabszego 1,6, 1,8, 2,0 oraz skończywszy na najlepszym cylindrze 2,2;
  • pompa paliwa - padły tylko uszczelnienia (wszystkie sekcie OK);

Remont to kosmos, tj. równowartość auta, szkoda się też pozbywać bo wpakowana jest równowartość przez 3 lata ;-) a i rodzinka z wozidła jest mega zadowolona. Jednak pompa zrobiona, auto do odbioru w poniedziałek w takim stanie jak jest. Jeździ ale już wiem dlaczego tak nierówno, jakby miało humory. Stąd decyzja, jeżdżę teraz tak jak jest, do momentu jak padnie silnik (przy silniku cały osprzęt nowy lub po regeneracji).

 

Czy silniki jakie trafiają się na alledrogo lub u niektórych braci z forum mogą być w lepszej kondycji? Chodzi mi o samą kondycję silnika, gdzie może mieć lepszą kompresję czy stan wtrysków. Czy raczej raczej są takie same gruzy jak ten w mojej Omedze? Sama przekładka to wtedy mamy gruz na gruz aby turlało się to do przodu dla Mirka handlarza? Ewentualnie jeśli ma ktoś silnik w nazwijmy to "dobrym" (na pewno lepszym niż ten mój) stanie to jestem zainteresowany takim motorem aby przełożyć i mieć coś co nie umrze w trasie z rodziną na pokładzie. Wychodzę, z założenia, że nie ma głupich pytań a tylko te niezadane. Tak więc, jeśli masz taki goły silnik ale sprawny albo na aucie działający i w lepszej kondycji to jestem zainteresowany. Auto obecnie jedno więc nie mogę uziemić rodziny na dłuższy czas bez auta.

 

Pozdrawiam









Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: 2.5 DTI, nowy silnik 2.5 DTI, wtryski 2.5 DTI, 2.5 DTI słaba kompresja