Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wibracje kierownicy 90 -110 km


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Brylant_22

Brylant_22
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 listopad 2018 - 23:20

Rok: 1996
Silnik: x20xev

 

 

Borykałem się z problemem bicia kierownicy podczas normalnej jazdy jak i hamowania (tu już mocno wali) od długiego już czasu, tarczę były krzywe (dwa zestawy) i tak jeździłem z tym, ale w końcu powiedziałem dosyć. Z racji ze już jak wcześniej wymieniałem tarcze i tak biło postanowiłem teraz wymienić wszystko i tak.

 

Dwie nowe piasty fag i optimal na przód, nowe gumy wahacza tuleje i drążki lemfordera, jeszcze nowy wspornik dodatkowo zmieniłem tarcze na większe  z 286 na 296 TRW , 2x zacisk i jarzma (używane) pod większe tarcze.

 

I teraz to  się wogóle porobiło, nowe piasty po przejechaniu 100 kilometrów maja luz pionowy optimal lata jak wściekły fag (koyo było w środku) też ma luz ale mniejszy. fakt podczas hamowania jest już oki ale kierownica dalej bije przy 90 -110 km/h, mam dwa zestawy kół lato/zima chyba już każda była na przodzie i wyważana po 2 razy i nie możliwe że osiem opon jest walniętych... Mam je od nowości (nie używki), powiem szczerze ze mam już powoli tego auta dosyć co w tym aucie jest nie tak?

 

Jak to możliwe że nowa piasta fag ma luz po 100 km? Dokręcona jak książka pisze 320Nm kluczem, rozumiem optimal nie dziwie się chinol? Macie jakieś pomysły bo już nie wiem, wyjdę chyba z siebie co może powodować te bicie które raz jest większe raz mniejsze chyba droga ma tu znaczenie.


Edytowany przez Brylant_22, 25 listopad 2018 - 23:22.




#2 OFFLINE   Topor

Topor
  • 76 postów
  • Dołączył: 02-04-2018
  • Skąd: Elbląg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 grudzień 2018 - 20:47

Droga nie ma znaczenia chyba zelecisz po dziurach. Sprawdzałes układ kierowniczy? Albo ktoś coś nie tak złożył

#3 OFFLINE   adam7213

adam7213
  • 115 postów
  • Dołączył: 27-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 grudzień 2018 - 23:30

sprawdz tarcze z tylu, 



#4 OFFLINE   Brylant_22

Brylant_22
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 grudzień 2018 - 15:56

Układ kierowniczy jest cały nowy, ja montowałem wszystko sam po za geometrią, jeśli chodzi o tarcze też są z tyłu nowe. Ten samochód ma z przodu i z tyłu wymienione już praktycznie  wszystko podejrzewam że nowsze są gorzej wybite niż ta moja stara kluska...

 

Resumują naprawiłem to a dziadostwo w życiu bym nie wpada że przyczyną tych pier.....nych problemów były źle wyważone koła!  Dziwne bo jak zmieniałem koła u siebie i żony (c2 kola stalowe) na zimowe wywarzałem je u tego samego oponiarza w listopadzie, u żony nić nie biło nigdy. Moje letnie też były wywarzane w tym samym miejscu dlatego wykluczyłem że to nie może być wina koł w dodatku ośmiu.

 

A jednak się pomyliłem po 15 - 20 gram na każdym kole u innego wulkanizatora, teraz auto sunie bez żadnego telepania po prawie 1,5 roku walk... 

 

p.s

 

Wracając do nowych piast dokręciłem je około 5-10" i luz znikł  na jednej i drugiej.


Edytowany przez Brylant_22, 06 grudzień 2018 - 15:59.


#5 OFFLINE   adam7213

adam7213
  • 115 postów
  • Dołączył: 27-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 grudzień 2018 - 17:25

z tym wyważaniem to tak własnie jest, czasami jest lepiej przed niz po.

Ostatnio jak wyważałem koła to dopiero jak gościu montował je do auta to zauważyłem że nawet kamyków nie usunol z bieżnika,

nawet nie chciało mi się z nim dyskutowac, poprostu więcej tam nie pojade.