Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 3.2 Czujnik walka rozrzadu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 31 października 2018 - 21:50

Witam,

 

 

Krotka historyjka:

-Po 3 latach, kapitalnego remotu, przyszedl czas aby zakrecic kluczykiem:

 

 

Wszystko jest dobrze, bez obaw, chodzi jak czolg poniewaz kilka rurek od podcisnienia bylo odlaczonych. Pierwszego dnia chodzila godzinke, nastepnego kolejna godzinke. Wszystko pieknie, silnik chodzi, skrzynia wzuca ladnie biegi (testowane w powietrzu). Super wszytko pieknie, zwlaszcza ze auto po remoncie generalnym blacharki, silnika i skrzyni biegow. 

 

Dnia numer 3 postanowilem ze musze przejechac rundke do okola swojego garazu. Wrzycam wsteczny, cofam... 3 metry do wyjazdu, jestem super zadowolony, zostalo pol metra do wyjazdu z garazu... silnik sie wylaczyl, Zabraklo 20cm. Wysiadam, wpycham znow do srodka. Co tu wiecej, omega wdzieczna jest tak jak zawsze. 

 

Po probach odpalenia stwierdzilem ze;

-silnik kreci normalnie,

-paliwo (swiece mokre)

-iskra jest. 

 

Hamulec+gazprzekrecam stacyjke:

A tu blad P0340 (czujnik walka) i P0115 (czujnik temperatury)

 

 

Czy omegi V6 powinny odpalic bez czujnika walka rozrzadu? Jaka powinna byc wartosc na pinach, u mnie jest zero na wszystkich kobinacjach.

 

Kupilem nowy, niby oryginal boscha - zero opornosci,

Kupilem kolejny Cambiare bo tylko taki byl dostepny, znow to samo zero opornosci (mierzylem po wyjeciu z pudelka).

 

W sprawdzonych poradach jest tylko ze walu ma miec wartosc 860ohm, ale nic o czujnikach walka juz nie ma.

 

 

 





#2 OFFLINE   SZAJBUS_SzeF

SZAJBUS_SzeF
  • 97 postów
  • Dołączył: 10-04-2017
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 listopada 2018 - 07:49

To wszystko zależy jaki jest czujnik. Generalnie sprawność czujnika powinieneś zbadać oscyloskopem. Sprawdź kostkę czujnika - po zapłonie na jednym z pinów powinno być 5V. Ile pinów ma ten czujnik?

#3 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 01 listopada 2018 - 12:33

Standardowo 3 piny, ciezko oscyloskopem sprawdzic jak nie odpala.

 

Jest 5V na wtyczce. Ale czujnik powinien/musi miec jakas opornosc.



#4 OFFLINE   SZAJBUS_SzeF

SZAJBUS_SzeF
  • 97 postów
  • Dołączył: 10-04-2017
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 listopada 2018 - 19:27

W teorii tak. Powinien mieć oporność która zmienia wartości przy zbliżeniu do czegoś metalowego. Miałem jednak taki przypadek że mój multimetr nie wykazywał oporności. Dla tego niezawodna jest dioda. Zazwyczaj w 3 pinowym czujniku halla (bo zakładam że takowy tam jest) dwa skrajne przewody to zasilanie, środkowy zaś to sygnał. Wpinasz wtyczkę do czujnika założonego do samochodu i na przewody wkuwasz się ze swoją diodą. + Diody pod zasilanie czujnika (5v) a - pod sygnał. Statysta kręci ci rozrusznikiem. Jeśli dioda miga - czujnik jest ok a problem leży w instalacji. Jeśli nie miga - uszkodzony czujnik.

#5 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 02 listopada 2018 - 01:47

Dzieki,

 

Ufffff.... dzieki Bogu... Problem rozwiazany... Myslalem ze to czujnik... Ale na szczescie to nie czujnik... Tylko skrzywione zawory, urwal sie tylko wieloklin kola walu... Ide jutro podziekowac i wlozyc zawor na tace. 

 

Co to za kur.a jeba.e szczescie?????



#6 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 listopada 2018 - 10:46

A dokładnie jaki to zawór od czego?

#7 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 listopada 2018 - 21:44

Podejrzewam ze co najmniej wszystkie wydechowe dostaly po glowie.Mi na wolnych obrotach zerwalo klin i wydechowe ucierpialy a ssace ocalaly.I tak weszly drugie uzywane glowice po dotarciu zaworow itp plus jeszcze przy okazji porting kanalow wydechowych pod kolektory 3.2

#8 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 03 listopada 2018 - 02:43

A o ile przestawiła ci się dolna zębatka względem wału? Mi o jakieś 2-3 ząbki tak jakby. Kolo zębate zaklinowało się z powrotem. O ile ząbków można przestawić na wale aby ciągle nie skrzywiło zaworów?

#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopada 2018 - 06:50

Na wałkach przy różnicy powyżej chyba 4 zębów jest już spotkanie więc na dole 2 zęby wystarczą do katastrofy. 



#10 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 03 listopada 2018 - 15:40

Prawa głowica ma ciśnienie wszędzie po 0, lewa ma po 12-13bar. Co to oznacza? Rozrząd jest ustawiony idealnie... Zawory dolotowe wyglądają na proste, wylotowych nie widać. Zapłoń jest przecież 1,2,3,4,5,6... Lewa prawa na zmianę.

Moze walek się urwał???

#11 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 listopada 2018 - 20:21

Nie wiem o ile się przekrecilo kolo zebate na wale korbowym bo nawet nie sprawdzałem szczerze mówiąc.Ale tak czy siak zbrodnia była.I taka sprawa użyj dobrego mocnego kleju do gwintów którym trzeba posmarować śrubę przykrecajaca kolo na wale bo bez tego złapie luz i będzie to samo za jakiś czas.Miałem uzyty słabszy klej i po wykreceniu śruby nie miał takiej konsystencji jaka powinien mieć.Później po remoncie dałem mocny klej i co jakiś czas podnoszę maskę w górę i sprawdzam czy sruba się nie luzu je. Ważne żeby gwint nie był na niej przeciagniety bo to dyskwalifikuje ja na starcie

#12 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 04 listopada 2018 - 10:40

A dokrecales kluczem dynamometrycznym?

Ksiazka podaje, 250nm + 60stopni na sucho... Chociaz wydaje mi sie ze w angielskiej bylo napisane zeby dac kropelke oleju na gwint.

#13 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 listopada 2018 - 11:56

Dynamometrykiem nie dokrecalem ale użyłem blokady walu własnej konstrukcji a klucz miał dosyć długie przedłużenie wiec siła obrotu była napewno wystarczająca

#14 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 05 listopada 2018 - 12:05

Lewa strona jest szczelna, nie Bede ruszal... Dziwne... Po prawej 2 zawory wydaja sie byc proste, 4 zawory sa krzywe...

Wymienie 6 dla pewnosci

#15 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 listopada 2018 - 00:17

To i tak wielkie szczęście ze chociaż jedna strona ocalała.Dobre i cokolwiekPowodzenia w naprawie

#16 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 06 listopada 2018 - 02:34

Niestety 6 zaworow GM kosztuje 1600zl z aso.

Nie wiem co wybrac, zawory GM sa bardzo dobrze zronione, sa lekkie i co najwazniejsze utrzymuja nizsze temperatury pracy niz zamienniki.

Z drugiej strony, moze jakies zamienniki sa zrobione z lepszych materiałów niż były dostępne w 2000 roku??

Ktoś cos wie na ten temat?