Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Naprawa silnika po awari w komorze spalania. kilka pytań

Na panewki regeneracja tłoki głowica

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kukisek

kukisek
  • 76 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Wejherowo
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 września 2018 - 09:24

Rok:1996
Silnik: benzyna 2.0 16v

 

Witam wszystkich! 

Jakiś czas temu w garażu przygazowałem moim autkiem do 7tys. i po wyłączeniu autka nie chciał odpalić. Po wielu próbach udało się ale z komory silnika dochodził straszne metaliczne walenie.

 

Myślę sobie że już go rozwaliłem gazując jak porąbany i pewnie panewkę obróciło lub zawory uszkodziło ;p

 

Nie zastanawiając się zacząłem rozkręcać silnik by dojść pierw do panewek później do głowicy.

Byłem zaskoczony że w 2 cylindrze znalazłem nakrętkę która wbiła się w tłok (dostała się pewnie z kolektora dolotowego. Nie wyglądało to groźnie lecz po oględzinach do wymiany 

- zgięty zawór i uszkodzona prowadnica zaworu

- Głowica  ( tylko dlatego że nie opłacało się jej regenerować , mikropęknięcia, wypalona) 

- Tłok ( wgniecenie zablokowało pierścienie)

- panewki ( już dawno były do wymiany i jedna jest w agonalnym stanie, czopy nie porysowane)

 

Zatem moi mili moje pytanie jest z góry techniczne

Jaki jest dopuszczalny luz na panewkach korbowodowych? Ponieważ po zmierzeniu czopów wyszło mi 48,3 - 48,5  . Poprzednio były założony nadmiar 0.5. 

Jakie momenty dokręceń śrub, jaka wielkość czeliny zamka ? itp

Załączony plik  42278414_2157795257873369_8419070716971843584_n.jpg   70,04K   0 pobrańZałączony plik  42231045_723725667982028_5851541878763159552_n (1).jpg   30,54K   0 pobrań

 

Szukałem tych informacji w książce "sam naprawiam" ale nie znalazłem nic o bloku silnika 





#2 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 września 2018 - 15:01

luz czop - panewka 0.02-0.06 tyle orientacyjnie. Czopy się mierzy mikromierzem a luz pręcikami plastygage! Zamek za pierścieniu 0.2-04mm.

Wszystko znajdziesz w Service Manual Haynesa







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: Na, panewki, regeneracja, tłoki, głowica