Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Węże układu chłodzenia - przebieg


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 wrzesień 2018 - 08:10

Rok: 2002 
Silnik: Y25DT

 

Witajcie,

 

Czy ktoś z Was posiada schemat przebiegu węży układu chłodzenia dla silnika 2,5dti?

U mnie jest webasto i przy ostatniej wymianie pompy wody jak miałem auto rozebrane to przyjrzałem się prowadzeniu przewodów i mam niemal pewność, że ktoś przede mną nieźle tam namodził.

Chciałbym powrócić do stanu bardziej przypominającego fabryczny (w obecnej chwili część węży między pompką obiegu dodatkowego, zaworem trójdrożym a nagrzenicą to jest jakaś wolna amerykanka - nie wiem czy tak powinno to być, ale sądząc po sposobie ich łączenia na milion złączek i prowadzenia choćby takiego, że lecą w miejscu gdzie normalnie są przewody klimy, mam wrażenie że jest tam niezły pasztet).

Także super byłoby mieć taki schemat, albo zdjęcio schemat, żebym mógł to sobie na spokojnie poprawnie odchwaścić.

 

Z góry Wam dziękuję za pomoc. 





#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1790 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 wrzesień 2018 - 13:17

U mnie jest webasto
 

Jeśli masz fabryczne ogrzewanie postojowe, to rzeczywiście jest plątanina węży i złączek, między zbiorniczkiem wyrównawczym, a airboxem.

Wygląda to jak rzeźba, ale fabryczna.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 wrzesień 2018 - 07:03

jest fabryczne, ale zdechłe - nie korzystam i średnio chce mi się bawić w jego naprawę, więc wołałbym zdemontować, stąd też fajnie byłoby znać schemat albo mieć fotkę jak to wygląda w "normalnym" modelu :)



#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1790 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 wrzesień 2018 - 09:08

No to Ci nie pomogę, mój model jest niestety "nie normalny" :p

Z drugiej strony, możesz reanimować "ebera". Nie taki diabeł straszny, można to ogarnąć.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3187 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 wrzesień 2018 - 11:57

jest fabryczne, ale zdechłe - nie korzystam i średnio chce mi się bawić w jego naprawę, więc wołałbym zdemontować, stąd też fajnie byłoby znać schemat albo mieć fotkę jak to wygląda w "normalnym" modelu :)

https://img.catalogs.../V94/239456.png



#6 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 wrzesień 2018 - 12:02

Tak więc te węże wyglądają u mnie. Nie wygląda to na fabryczne. Może ktoś wrzuci swoje, żebym wiedział co i jak poprawić.

 

004fd4370804f8d2med.jpg

15013ed8f9f19519med.jpg

a62c2165f467d593med.jpg

62b1cac2b7074f0dmed.jpg

bd29bbfd562312c7med.jpg

b996f7524e7d2cb4med.jpg

de202ab6d691153emed.jpg

e1dbee6213da8640med.jpg

efb387be42586bc6med.jpg



#7 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1790 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 wrzesień 2018 - 15:13

No to masz to samo co u mnie. Fabryczna instalacja ogrzewania postojowego.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#8 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 wrzesień 2018 - 18:55

No to bajzel piekny. Jak na fabryke to troche wstyd. Zastanawiam sie czy ten zawor jest dobrze wpiety. Masz pomysl jak to upeosxic po wyjeciu webasto? Czy niezaleznie od jego obecnosci tak to juz zostanie?

#9 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1790 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 wrzesień 2018 - 19:36

Ja się nad tym nie zastanawiam, konserwuję "ebera" i wszystko.

Nie było 2.5 DTI bez dogrzewacza, więc nie ma wzorca. Poszukaj w tematach, ktoś o tym pisał, jak sobie poradził.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#10 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 październik 2018 - 09:09

A powiedź ,zawór to jest dobrze wpięty (tam nie powinno być jakiegoś podciśnienia?)?

Na jakiej zasadzie działa pompka dodatkowego obiegu? Działa zawsze, czy tylko działa z webasto/dogrzewaczem?



#11 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1790 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 październik 2018 - 12:23

To jest zawór bezwładnościwy, radzi sobie bez sił zewnętrznych.

Dodatkowa pompka działa w kliku przypadkach, mianowicie:

1. Razem z "eberem"

2. Gdy wyłączymy zapłon mocno rozgrzanego silnika

3. Kiedy bez włączania zapłonu, wciśniemy w panelu klimatronika "Auto"


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#12 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 październik 2018 - 07:27

A da się jakoś spiąć tą pompkę, żeby pracowała na działającym silniku (niezależnie od ebera)?

 

ps. próbowałem każdej z podanych metod, ale pompa u mnie działa tylko jak podłącze webasto i nacisnę przycisk grzania na sterowniku webasto



#13 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1790 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 październik 2018 - 13:08

W jakim celu chcesz pompkę "spiąć" z zapłonem?


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#14 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 październik 2018 - 13:57

A nie poprawi to przepływu czynnika?