Silnik:3.0
Auto kupione świadomie z takim silnikiem. Czy to pierscienie czy odma. Odma drożna. Na dniach sprawdze spreżanie
Edytowany przez pawzg, 13 września 2018 - 20:51.
Napisany 13 września 2018 - 20:41
Edytowany przez pawzg, 13 września 2018 - 20:51.
Napisany 14 września 2018 - 08:09
może być odma, upg..... a może silnik długo stał i jest od cholery wilgoci w układzie olejowym
Sprawdź ciśnienie sprężania. Płyn chłodzący znika?
Napisany 14 września 2018 - 18:31
Napisany 29 września 2018 - 22:47
Więc ciśnienie sprężania zrobione :
1CYL 16,6Bar
2CYL 12Bar
3CYL 16Bar
4CYL 12,5Bar
5CYL 16Bar
6CYL 10.5Bar
Prawa strona książkowo lewa słabizna.
Zrobiłem próbę olejową i niestety szału nie było
1,3,5 CYL prawie bez zmian
2CYL 16,5Bar
4CYL 16Bar
6CYL 13Bar (druga póba olejowa 14Bar)
Jakieś sugestie? Pierścienie wymieniać o ile nie bedzie rys na cylindrach?
i czemu po jednej stronie jest ok a po drugiej dramat?
Przebieg około 120 tys.
Napisany 01 listopada 2018 - 13:30
Jesli jest to zeczywisty przebieg to niestety ale wlasciciel nie dbal wogole.
Cisnienie sprezania powinno byc ksiazkowo 12.6bar, 12-14 akceptowalne. Maksymalna roznica na cylindrach to bodajze 0.5bar pomiedzy skrajnymi wartosciami.
Wieksze cisnienie na cylindrach 1,3,5 swiadczy o tym ze pierscienie olejewe, i drugi pierscien sa zuzyte (ich zadaniem jest okolo 90% regulacji smarowania). W rezultacie pierscienie sie doszczelniaja nadmiarem oleju i z tad masz odczyt po 16+ bar.
2,4cyl najprawdopodbniej zuzyte wszystkie pierscienie . 6cyl test na mokro swiadczy o zluzytym pierwszym i byc moze drugim pierscieniu, lub zadrapaniach na samej tulei.
Ogolnie to, jesli przy tescie na mokro cinienie cylindra wzrasta znaczaco, to swiadczy to slabym uszczelnieniu.
Jak na moje to bez remontu kapitalnego sie nie obejdzie.
Chyba ze pierscienie zawalone sa weglem, lub zaklejone starym olejem... Spusc olej i zobacz co wyleci.