Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

3.0 x30xe przedmuchy koniec ???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pawzg

pawzg
  • 39 postów
  • Dołączył: 24-06-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 13 września 2018 - 20:41

Rok:2000
Silnik:3.0

Auto kupione świadomie z takim silnikiem. Czy to pierscienie czy odma. Odma drożna. Na dniach sprawdze spreżanie


Edytowany przez pawzg, 13 września 2018 - 20:51.




#2 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 września 2018 - 08:09

może być odma, upg..... a może silnik długo stał i jest od cholery wilgoci w układzie olejowym

 

Sprawdź ciśnienie sprężania. Płyn chłodzący znika?



#3 OFFLINE   pawzg

pawzg
  • 39 postów
  • Dołączył: 24-06-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 14 września 2018 - 18:31

Stać to napewno stało. Po rozgrzaniu silnika mruga lub czasem zapala sie kontrolka ciśnienia oleju. Auto przebieg 116tyś.

#4 OFFLINE   pawzg

pawzg
  • 39 postów
  • Dołączył: 24-06-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 29 września 2018 - 22:47

Więc ciśnienie sprężania zrobione :
1CYL  16,6Bar

2CYL   12Bar
3CYL   16Bar

4CYL   12,5Bar

5CYL   16Bar
6CYL   10.5Bar
Prawa strona książkowo lewa słabizna. 

Zrobiłem próbę olejową  i niestety szału nie było
1,3,5 CYL prawie bez zmian
2CYL 16,5Bar
4CYL  16Bar
6CYL  13Bar   (druga póba olejowa 14Bar)

Jakieś sugestie?  Pierścienie wymieniać o ile nie bedzie rys na cylindrach?
i czemu po jednej stronie jest ok a po drugiej dramat? 
Przebieg około 120 tys. 



#5 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 01 listopada 2018 - 13:30

Jesli jest to zeczywisty przebieg to niestety ale wlasciciel nie dbal wogole.

 

Cisnienie sprezania powinno byc ksiazkowo 12.6bar, 12-14 akceptowalne. Maksymalna roznica na cylindrach to bodajze 0.5bar pomiedzy skrajnymi wartosciami.

 

Wieksze cisnienie na cylindrach 1,3,5 swiadczy o tym ze pierscienie olejewe, i drugi pierscien sa zuzyte (ich zadaniem jest okolo 90% regulacji smarowania). W rezultacie pierscienie sie doszczelniaja nadmiarem oleju i z tad masz odczyt po 16+ bar.

 

2,4cyl najprawdopodbniej zuzyte wszystkie pierscienie . 6cyl test na mokro swiadczy o zluzytym pierwszym i byc moze drugim pierscieniu, lub zadrapaniach na samej tulei.

 

Ogolnie to, jesli przy tescie na mokro cinienie cylindra wzrasta znaczaco, to swiadczy to slabym uszczelnieniu.

 

 

Jak na moje to bez remontu kapitalnego sie nie obejdzie.

Chyba ze pierscienie zawalone sa weglem, lub zaklejone starym olejem... Spusc olej i zobacz co wyleci.