Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Falujące obroty Y25DT

Y25DT falujące obroty. szarpie błąd P0 190

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kecaj62

kecaj62
  • 4 postów
  • Dołączył: 08-02-2012
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 sierpień 2018 - 11:13

Rok:2002
Silnik:2,5 DTI (Y25DT)

Pacjent Omega B FL 2.5 DTI. Falują obroty. Bardzo. Biegu jałowego 500-1500. Często gaśnie. Pracuje nierówno. Nie chce wejść na wyższe. Jak wejdzie to dalej huśtawka.Powyżej 3k jedzie czasem szarpnie.Ktoś widział miał? Widział opis takiej usterki? Pomóc może?





#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5703 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpień 2018 - 00:47

Na kompa i Ci wyjdzie albo przepływka albo czujnik ciśnienia paliwa na listwie - diagnostyka potwierdzi, tak to można tylko wróżyć.



#3 OFFLINE   kecaj62

kecaj62
  • 4 postów
  • Dołączył: 08-02-2012
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 sierpień 2018 - 16:23

Błąd P0 190, Czasem pojawia sie jeszcze P1 189. Przepływka była odpinana. Wymieniony filtr paliwa. manometr za filtrem 4.5 bara stabilne. Ztuningowany regulator cisnienia pompy CR. 100 km ok, potem coraz gorzej przejechałem 500 i laweta. Wymieniłem regulator na używkę. Wszystko ok przez 100 metrów. W miedzyczasie mając kolektor w górze wymiana węzyków podciśnienia. Efekt jest przestał dymić na czarno. Ale jechać nie chce.  


Co ma pokazać diagnostyka - mam dostęp do - nie umiem zinterpretowąć. lata wszystko najbardziej cisnienie na belce CR. czego mam szukać. na biegu jałowym od 8000 do 80000.



#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1790 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 sierpień 2018 - 17:21

Sprawdź konektory: wtrysków, czujnika ciśnienia na listwie (lubią fiksować).

Wtryski były robione?


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   kecaj62

kecaj62
  • 4 postów
  • Dołączył: 08-02-2012
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 sierpień 2018 - 20:16

tak ale ze 4 lata temu



#6 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1790 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 sierpień 2018 - 21:46

Ile kilosów nalatałeś od regeneracji i na jakim paliwie?


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#7 OFFLINE   kecaj62

kecaj62
  • 4 postów
  • Dołączył: 08-02-2012
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 sierpień 2018 - 20:06

Ze 40k. Paliwo z jednej stacji od lat. Znalazłem wroga - chyba. Czujnik ciśnienia CR, z rozpędu wywaliłem też konektor. Ciśnienie na belce ( op-com) leciutko się waha 1000 kPa( 10 bar) obroty stoją jak drut. Dzięki wszystkim.



#8 OFFLINE   Tom_Tasaky

Tom_Tasaky
  • 3 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 listopad 2018 - 17:36

Podczepiam się pod temat, który wraca do mnie jak nieszczęście.

 

Auto w automacie, zachowywało się jak rozbrykana benzyna z zamulonym krokowcem. Przy hamowaniu na światłach potrafiła zagasnąć a na trasie jak przyhamowywałem blisko zatrzymania to szalały obroty. Ze 2 miesiące temu paliwo z Orlenu (stacji, na której zawsze tankuję i obecnie przestałem to robić) niby zapchało mi syfem smoka/silnik w zbiorniku. Wymieniona pompa paliwowa wysokiego ciśnienia i można jeździć. Wcześniej auto nie miało mocy i gasło na drodze. Tydzień temu wymieniony też padnięty IC na nowy (turbina po regeneracji w pół roku rozwaliła 3 używane) + zapchana Odma (pierwszy raz ją wymieniłem jak mam auto bo zaczęła mi silnik olejem zalewać, pękła jej obudowa a środku zapchana na maksa) i co, dalej nadal brykające obroty. Teraz przynajmniej mi nie szaleją o 3 ~ 4 setki tylko leniwie się ruszają o 1 setkę. Wcześniej mogło lewe powietrze z tego nieszczelnego IC mieszać ale nadal coś boli te 2.5 DTI.

 

W sumie czytając wiele wątków wychodzi mi lista rzecz do zrobienia:

  1. Podpięcie jakiegoś oplowskiego Techa, który w końcu odczyta ewentualne błędy tej hybrydy (BMW + GM)
  2. Sprawdzenie przepływomierza
  3. Sprawdzenie czujnika ciśnienia paliwa CR na listwie
  4. Sprawdzenie konektorów: wtrysków, czujnika ciśnienia na listwie
  5. Sprawdzenie i ewentualna regeneracja wtryskiwaczy

Teraz kolej na moją walkę ale podzielę się informacjami co było w moim przypadku.

Wiele rzeczy zrobiłem w Omie, większość o zgrozo była pierwszego montażu.

W sumie to co wyżej wymieniłem w punktach jeszcze nie było przeze mnie tykane.

 

Auto czeka na hamownię i nie może się doczekać aby te uśpione 150 KM obudzić.

Zawsze jednak coś, w końcu jest pełnoletnie ;-) ale znowu kolejny miesiąc w plecy.







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: Y25DT, falujące obroty. szarpie, błąd P0 190