Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Egr


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Topor

Topor
  • 76 postów
  • Dołączył: 02-04-2018
  • Skąd: Elbląg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 sierpnia 2018 - 19:57

Rok:94
Silnik:2.0 16v

Witam wiem dużo tematów jest itp.
Ale czy warto zaślepic egr ? I jak to zrobić. Wiadomo blaszka ? Ale czy wtyczke odpinac i podciśnienia ? Czy jest sens to robić .



#2 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 14 stycznia 2024 - 10:05


Rok:94
Silnik:2.0 16v

Witam wiem dużo tematów jest itp.
Ale czy warto zaślepic egr ? I jak to zrobić. Wiadomo blaszka ? Ale czy wtyczke odpinac i podciśnienia ? Czy jest sens to robić .


Post stary ale odpowiedź niech zostanie tu dla potomnych.
Otóż w omedze w każdym jednym silniku warto zaślepić/usunąć EGR odrazu po zakupie auta przy pierwszej możliwej okazji.
Poprawi się pracą silnika, koniec z czarnym syfem w dolocie czyli mniej awarii i chłodniejsze powietrze w dolocie. Dłuższy żywot czujników i np.świec zapłonowych

W benzyniakach zwykle niezauważalnie wyższe spalanie przy spokojnej jeździe typu 0,1-0,2 /100.
Przy dynamicznej potrafi spaść.
diesel poprostu mniej pali o około litra i dźwięk pracy silnika jest mniej sieczkarniany

Niestety nie można zostawić nie wpiętej wtyczki od elektronicznego(5pin) EGR bo wywali checka i będzie jechać na mapie awaryjnej/bezpiecznej dlatego zawór zwykle zostaje zaślepiony na miejscu lub dla chcących zyskać trochę przestrzeni i wywalić wiadro zbędnych części typu odkurzacz czy i tak niesprawną klima której nigdy nie naprawisz... zostaje podwieszenie gdzieś gdzie nie będzie przeszkadzać lub np. w v6 przykręcenie do podluznicy.(przed zaślepieniem egr'a należy wyczyścić bo zawieszający się od nagaru dalej będzie walić bład). A najlepszym rozwiązaniem wtedy jest wpięcie w kostkę emulatora i problem z głowy.

Prz EGR sterowanym podciśnieniowo wpięty musi zostać jedynie elektro-zaworek(2pin) a usuwamy wszystkie wężyki do niego idące (2-3) z czym ważne żeby podciśnieniowy od silnika przeorganizować lub zaślepić.