Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pompa Vacum


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 sierpnia 2018 - 10:14

Rok:1999
Silnik:2.5 TD

 

Witam,Panowie,od dłuższego czasu coś mi w silniku klekocze,częstotliwosć wzrasta wraz z obrotami,bez względu na to,czy silnik zimny,czy ciepły.Zalewany regularnie shellem 10W40 od osmiu lat,czyli od kiedy go mam.Czas temu jakiś zrobione uszczelnienie pompy wtryskowej,choć przyznam,że na zimnym przy zdjeciu nogi z gazu odcina go na ułąmek sekundy i mignie engine check,co już wiem,że oznacza błąd/opiłki w nastawniku.Ale kilka dni temu auto było u mechanika,posłuchał,pomyslał i nie wykluczając łańcucha zasugerował,że w pompie próżniowej jest zbyt duży luz,co może powodować klekot.Pompę wyjął celem uszczelnienia bo rzygało z niej olejem i nakręcił taki oto filmik.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube....ed/HAyJHbqi9s0"frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

Czy któryś z Was może potwierdzić lub zaprzeczyć,że luzu jest za dużo?

Pzdr-Hubert





#2 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 sierpnia 2018 - 07:11

Zrobiłem osłuch na kołek drewniany,choć bez przekonania do tego podchodziłem.O dziwo,kołek przyłożony do vacum przenosi dokładnie ten sam klekot słyszalny "gołym uchem".Klekot zanika po przyłożeniu kołka pod korek oleju,za niego,czy dalej z boku i wierzchu pokrywy  zaworowej. Mechanior miał chyba rację,używka na podmianę zamówiona,zobaczymy,co z tego będzie.Oby jego domysły sie sprawdziły,bo grzebanie w rozrządzie to już w tym wieku i przy tym przebiegu raczej nieopłacalne.

Hubert



#3 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 sierpnia 2018 - 16:11

Podmiana vacum zrobiona,klekot pozostał,choć silnik chyba troszkę okrzepł w sensie mocy.Mam wrażenie,ze używka,którą dostałem,a szczególnie element wchodzący na wałek  rozrządu niczym sie nie różni od tego zdemontowanego,luz podobny.Panowie,proszę o pomoc,może ktoś już miał podobny przypadek i wie o co kaman. Poniżej nagranie klekoczącego silnika.Jednak łańcuch?

Hubert


Edytowany przez huba1973, 06 sierpnia 2018 - 16:13.


#4 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 sierpnia 2018 - 12:51

A odkrec korek na zgaszonym silniku i zobacz czy górny łańcuch ma luz góra dół. Bo jak mam to ten dolny co napedza pompe może być bardziej rozciagniety i stuka o ślizg, tam są aż cztery. Choć dla mnie to stukot jest tak równy jak praca silnika wiec może pompe wtryskową coś mieli ??

Ps. Podepnij pod komputer i zobacz zapłon czy nie skacze, jak pływają bardzo wartości to na 80% łańcuch.

Edytowany przez wlasciciel, 07 sierpnia 2018 - 12:54.


#5 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 sierpnia 2018 - 17:40

A odkrec korek na zgaszonym silniku i zobacz czy górny łańcuch ma luz góra dół. Bo jak mam to ten dolny co napedza pompe może być bardziej rozciagniety i stuka o ślizg, tam są aż cztery. Choć dla mnie to stukot jest tak równy jak praca silnika wiec może pompe wtryskową coś mieli ??
 

Byłem u dwóch magików-ogólny stwierdził,że łańcuch prawdopodobnie wali o ślizg,ale definitywnie wskazał na łańcuch,drugi,spec od pomp-osłuchał stetoskopem,stwierdził,że generalnie klekot się rozchodzi gdzie by nie przyłożyć,ale pompę raczej wykluczył (nie ma łożysk itp. itd) i również wskazał na łańcuch.Odkręciłem korek i tak:stojąc z przodu auta nad silnikiem,zaczynając od lewej strony koła zębatego luzu nie ma,na wierzchu można już łańcuch lekko ruszyć góra/dół,po prawej,tam zdajesie jest ślizg nad łańcuchem luz już jest znaczny na tyle,że bez problemu poruszam łańcuchem,który przy tym właśnie lekko szczebiocze,ale to akurat chyba normalne..Łańcuch obraca się w lewo czy w prawo patrząc z przodu auta?



#6 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 sierpnia 2018 - 21:50

Obraca sie w prawo, ale jak jest duzy luz np. po nagrzaniu auta to mogl nawet przeszkoczyc. Dlatego najlepiej sprawdzic na kompie kat wyprzedzenia zaplonu jaki ma i czy nie pływa. Łańcuch to prawie 1000 zł + robocizna.. Zależy czy ktoś chce głowice ściągać czy nie, ja jak robie to nie ściągam jak nic z głowicą sie nie działo tylko trzeba uważać przy montażu obudowy rozrzadu. Bo może się uszczelka głowicy podwinać. Wszystko zależy co chcesz robić i ile kasy masz :) pompa łożysk nie ma ale ma wałek, podkladki, ślizgi, sprężynki, głowiczkę, nawet zawiesić sie na wyjściu na kroćcach tez moze, tam sa zaworki lub na wtrysku i bedzie walic jak oszalałe :)

#7 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 sierpnia 2018 - 22:17

Dzięki bardzo,na kompa też podjade i zbadam te informacje :-).Rozumiem,że zestaw z 4 ślizgami i dwoma łańcuchami to odpowiedni zestaw do tego silnika?https://allegro.pl/f...7361393073.html

Kółka zębate do ponownego użytku z tego wynika.Koszt robocizny to +/- ?Szkoda,że inna lokalizacja bo pewnie bym się zdecydował na kolegi usługi.Myślę,amory zbadane na stacji-sprawne,hamulce,w tym ręczny-zadbane/sprawne,sprzęgło wymienione,klima przywrócona do życia,klosze ksenon po regeneracji,pompa uszczelniona-hula,auto pali na gorącym,ruda trochę szaleje,ale kurcze,przyzwyczailem się do tej łamagi przez 8 lat.Jest opcja,że to czy tamto okaże się po zdjęciu pokrywy rześkie i nie trzeba by było ruszać czy przy takiej operacji wkładać nowy komplet?

Pzdr-Hubert



#8 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 sierpnia 2018 - 22:37

Jak dobrze poszukasz to troche taniej będzie za rozrzad, lub spytaj o poszczegolne czesci osobno nie w kaplecie. Plus uszczelki pompy vacum, pompy wody i obudowy rozrzadu. Bo raz tak miałem że kupowalismy łańcuchy + napinacz + ślizgi osobno i wyszło około 740zł i nikt nie wiedział dlaczego jest taniej niż komplet. Ja to robie hobbystycznie :) po znajomych i dla siebie, ale jak pytałem to w krakowie od 500 zł nawet do 1000.. Tylko pytanie czy ktoś po tym zabiegu ustawia jeszcze zaplon lub go sprawdza i czy robi korekte wałka rozrzadu. Bo blokada pasuje ale odchylki mogą być. Z głowicą to ciężki temat niby serwisówka mówi ściągać a w necie jak opisuja to mało kto tak robi. Hmm.. ślizgi przewaznie sa tak wygrzane że pękają lub kruszeja, napinacz jest mega wytrzymały i ciężko go zablokować ale napina plozę- ślizg. Więc wypadało by zmienić, łańcuchy to około 70zł doł i 100 góra. Najgorsza w sumie to robota bo rozbierania dużo i ciasno jest.


Ps. Trzeba rozebrać i poogladać wszystko bo koła zebate jak był duży luz też sie wyrobia. Koła sa stosunkowo tanie i zamawia sie w bmw. Bo opel winduje strasznie ceny.

Edytowany przez wlasciciel, 11 sierpnia 2018 - 22:42.